جدیدترین آلبوم محسن چاوشی مجوز می‌گیرد/ چرا مهدی یراحی ممنوع الکار نشد؟ + فیلم

6 شهريور 1398 ساعت 8:30

محمد اللهیاری درباره حواشی این روز‌های موسیقی کشورمان و روند صدور مجوز برخی آثار توضیحاتی ارائه داد.


به گزارش شستون؛ محمد اللهیاری از ابتدای خرداد ۹۸ کار خود را در دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کرد. البته این یک شروع عادی نبود؛ به دلیل استعفای علی ترابی مدیر سابق دفتر موسیقی در واکنش به تصویب قانون کسر ۱۰ درصد از درآمد کنسرت‌ها، فشار روی این نهاد نظارتی زیاد شده بود. انتصاب اللهیاری به گونه‌ای در رسانه‌ها و میان اهالی هنر قلمداد شد که وی موافق این قانون است و مشکلی با آن ندارد. همین موضوع کمی او را تحت فشار انتقادات قرار داد. در این شرایط ممنوع الکار شدن دو خواننده نیز فشار‌ها را افزایش داد.
جدیدترین آلبوم محسن چاوشی مجوز می‌گیرد/ چرا مهدی یراحی ممنوع الکار نشد؟ + فیلم
حالا حدود سه ماه از آغاز ریاست دفتر موسیقی با حضور محمد اللهیاری گذشته است. او کمی از زیر فشار‌ها خارج شده و دفتر موسیقی را به روال عادی خود بازگردانده است. با این مسئول وزارت ارشاد که شاید صدور تمامی مجوز‌ها را در حوزه موسیقی برعهده دارد، دقایقی به گفتگو نشستیم و درباره چند موضوع روز موسیقی با او صحبت کردیم. صحبت را از تصویب قانون کسر ۱۰ درصد از درآمد کنسرت‌ها و آخرین مراحل اجرایی آن آغاز کردیم. وی در این باره توضیحاتی ارائه کرد که ویدئو آن را در ادامه مشاهده می‌کنید:

 
Play Video
 
کد ویدیو
دانلود
سعی می‌کنیم دبیر اجرایی جشنواره موسیقی را برگردانیم
اللهیاری درباره استعفای چند مسئول جشنواره موسیقی فجر نیز بیان کرد: شاهین فرهت دبیر جشنواره که پیش از این منصوب شدند تا الان در سمت خود حضور داشتند و برنامه ریزی‌های خوبی انجام دادند. مدیر اجرایی جشنواره هم که قبل از حضور من در دفتر موسیقی در رسانه‌ها اعلام انصرف کردند، مسئولیت اجرایی انجمن موسیقی را برعهده دارند. این انجمن بازوی اجرایی دفتر موسیقی است. ما با انجمن گفتگو کردیم که مسئولیت اجرایی جشنواره را مانند گذشته داشته باشد. به هر حال باید جشنواره که نام فجر را دارد، آن گونه که در خور انقلاب اسلامی است، اجرا شود. امروز یا فردا فراخوان جشنواره در دور جدید منتشر می‌شود. امیدواریم شاهد حضور حداکثری گروه‌های موسیقی در این دوره باشیم. مهمترین دغدغه من این است که جشنواره‌ای که به نام انقلاب اسلامی است با حضور حداکثری هنرمندان برپا شود.
جدیدترین آلبوم محسن چاوشی مجوز می‌گیرد/ چرا مهدی یراحی ممنوع الکار نشد؟ + فیلم
تکلیف جشنواره‌های تکراری چیست؟
در سال های اخیر در حوزه فرهنگ و هنر با جشنواره‌های مشابه با کارکردی شبیه به هم مواجه هستیم. موسیقی هم از این قاعده مستثنی نیست. این در حالی است که کمبود بودجه در وزارتخانه ارشاد دیده می‌شود. حالا رویکردی دیگر حاکم شده است و اللهیاری در این باره نیز توضیحاتی ارائه کرده که در ادامه ویدئوی آن را مشاهده می‌کنید:
 
Play Video
 
کد ویدیو
دانلود
روند صدور مجوز آلبوم پرحاشیه برای خواننده پر حاشیه
بسیاری از تهیه کنندگان موسیقی و خوانندگان برای اخذ مجوز با مشکلاتی مواجه هستند و روند دریافت مجوز را به کندی طی می‌کنند. محسن چاوشی و تهیه کننده جدیدترین آلبومش هادی حسینی بار‌ها اعتراض خود را به این روند اعلام کردند. حسینی در صفحه شخصی خود چند بار از روند اخذ مجوز خبر داد و اعلام کرد که برای عنوان آلبوم نیز مخالفت‌هایی به وجود آمده است.
 
Play Video
 
کد ویدیو
دانلود
یراحی و راه رفتن روی لبه تیغ ممنوع الکاری
مهدی یراحی در چند ماه گذشته موزیک ویدئوی پاره سنگ را منتشر کرد. وی بخش‌هایی به این اثر اضافه کرد که از دفتر موسیقی مجوز نگرفته بود. به همین دلیل این خواننده از اجرای کنسرت و انتشار آهنگ محروم شد. پس از این که یراحی مجدد به روی استیج برگشت، در پایان کنسرت وی قطعه پاره سنگ پخش شد و مردم با آن همراهی کردند.
جدیدترین آلبوم محسن چاوشی مجوز می‌گیرد/ چرا مهدی یراحی ممنوع الکار نشد؟ + فیلم
همین موضوع واکنش رسانه‌ها را در پی داشت و حتی صحبت از ممنوع الکار شدن مجددِ این خواننده به میان آمده بود. الله یاری در این باره نیز توضیحاتی ارائه کرده است که در ادامه مشاهده می‌کنید:
 
Play Video
 
کد ویدیو
دانلود
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 
انتهای پیام/ 


کد مطلب: 15198

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/15198/جدیدترین-آلبوم-محسن-چاوشی-مجوز-می-گیرد-چرا-مهدی-یراحی-ممنوع-الکار-نشد-فیلم

شستون
  https://shastoon.ir