800
۰

مخروبه ای به نام مدرسه!/ مدارس شهرستان هیرمند نیازمند بازسازی و نوسازی است

در حالی برخی از خانواده دانش آموزان مدرسه روستای فخیره شهرستان هیرمند از وضعیت نامناسب فضای آموزشی گلایه کرده که به گفته آنان مدرسه موجود مخروبه ای بیش نیست.
مخروبه ای به نام مدرسه!/ مدارس شهرستان هیرمند نیازمند بازسازی و نوسازی است
به گزارش شستون؛ به نقل از  پایگاه خبری اوشیدا؛ هیرمند به عنوان یکی از شهرستان های مهم در امر جذب خیرین مدرسه ساز عمل کرده که تنها یک خیر وکیلی راد توانسته است در این منطقه ۱۵ مدرسه احداث کند. بر این اساسبسیاری از مدارس این شهرستان همچنان نیاز به بازسازی و نوسازی دارند و در بسیاری از روستاهای دور افتاده این شهرستان نبود مدرسه به شدت احساس می شود.

فخیره، یکی از روستاهای محروم شهرستان هیرمند است که فضای آموزشی آن نیز تحت تاثیر خشک سالی و همچنین فرسودگی قرار گرفته به گونه ای که قدمت بالای ساختمان مدرسه و طرح قدیمی آن که فاقد سرویس بهداشتی مناسب و همچنین فضایی جهت زنگ های ورزش است باعث شده تا مدرسه به شکلی عجیب در این روستا خودنمایی کند.

با این حال از این نوع مدارس در منطقه سیستان به وفور دیده می شود که دانش آموزان با امکانات محدود در آنها به تحصیل می پردازند.
 


یکی از اولیای دانش آموزان روستای فخیره در این خصوص به خبرنگار ما گفت: برای دانش آموزان فضای مناسب آموزشی بسیاری تاثیر گذار است و باعث پیشرفت چشم گیری در تحصیل آنها خواهد شد.

وی افزود: فضای مدرسه فخیره همانند مخروبه است و هیچ شباهتی به مدرسه ندارد.

حمید سارانی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان هیرمند در این خصوص بیان کرد: با خیرین مدرسه ساز رایزنی هایی صورت گرفته است و بزودی کار ساخت مدرسه جدید در این روستا آغاز خواهد شد.

وی افزود: در سال جاری نیز دانش آموزان در ساختمان این مدرسه تحصیل نخواهند کرد و در کانکس ها تهیه شده برای آنها سال تحصیلی جدید را پشت سر خواهند گذاشت.

سارانی بیان کرد: تعداد دو کانکس کلاس درس برای مدرسه روستای فخیره در نظر گرفته شده است.


انتهای پیام/
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب: 15283
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *