800
۰
لاریجانی در صحن علنی مجلس:

کار بانک‌ها در اخذ طلب از ضامن وام‌گیرنده اشتباه است

رئیس مجلس گفت: اکنون بانک‌ها به جای آنکه طلب خود را از وثیقه برداشت کنند، مستقیما به سراغ ضامن می‌روند که این کار اشتباه است.
کار بانک‌ها در اخذ طلب از ضامن وام‌گیرنده اشتباه است
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی ماده ۲۷۹ لایحه تجارت اظهار کرد: در این ماده باید تأکید شود که ابتدا طلبکار طلب خود را از وثیقه وصول و سپس برای اخذ مازاد آن به ضامن رجوع کند.
او افزود: امروز در سیستم بانکی به گونه‌ای عمل می‌شود که فردی برای ۴۰۰ میلیون وام، ضامن شده است و پس از آنکه فرد وام‌گیرنده توان پرداخت وام خود را ندارد به سراغ ضامن رفته و سود آمده روی بدهی را از ضامن اخذ می‌کنند به گونه‌ای که این فرد باید ۲ میلیارد تومان دارایی‌اش را بپردازد، بنابراین این روش غلط است، چرا که فردی که برای ۴۰۰ میلیون تومان ضامن شده اکنون باید زندگی خود را از دست بدهد.
 
علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: صحبت شما درست است اکنون بانک‌ها به جای اینکه از وثیقه طلب خود را برداشت کنند به سراغ ضامن رفته و یقه آن را می‌گیرند،  بنابراین این یک سیستم غلطی است که باعث ایجاد مشکل شده و باید نقص آن در لایحه تجارت جبران شود.
 
نمایندگان ماده ۲۷۹ لایحه تجارت را برای رفع ابهام و بررسی به کمیسیون حقوقی ارجاع دادند.
 
انتهای پیام /
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 15294
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *