800
۰
جام جهانی بسکتبال ۲۰۱۹؛

تیم ملی بسکتبال ایران - فیلیپین/ روز سرنوشت در پکن/ آسمان خراشان، یکدل برای کسب سهمیه المپیک

تیم‌های ملی بسکتبال ایران و فیلیپین امروز یکشنبه در چارچوب رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۹ به مصاف هم می‌روند.
تیم ملی بسکتبال ایران - فیلیپین/ روز سرنوشت در پکن/ آسمان خراشان، یکدل برای کسب سهمیه المپیک
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تیم‌های ملی بسکتبال ایران و فیلیپین امروز یکشنبه در دومین دیدارشان در گروه بازنده‌ها به مصاف یکدیگر می‌روند. این نخستین باری است که آسمان خراش‌های ایران در جام جهانی با تیمی آسیایی رو به رو می‌شوند.
تیم ملی بسکتبال ایران - فیلیپین / آخرین جدال برای رسیدن به المپیک / بلیت توکیو در گرو شکست چین
شاگردان مهران شاهین طبع باید در این دیدار هر چه دارند رو و به پیروزی مقتدرانه‌ای دست پیدا کنند، زیرا برای حضور در المپیک و کسب سهمیه آن باید حتما برنده این بازی باشند. البته ملی پوشان کشورمان باید منتظر شکست چین میزبان مسابقات هم باشند. چینی‌ها در دیدار برابر کره جنوبی با اختلاف کم موفق به پیروزی شدند تا تنها به یک برد برای رسیدن به المپیک نیاز داشته باشند. با این حال آن‌ها کار سختی دارند، زیرا باید با نیجریه‌ای بازی کنند که دقیقا به دنبال برد با اختلاف ریاد و کسب سهمیه المپیک برای قاره آفریقا است.
تیم ملی بسکتبال ایران - فیلیپین/ آخرین جدال برای رسیدن به المپیک/ بلیت توکیو در گرو شکست چین
تیم ملی بسکتبال فیلیپین
تیم ملی بسکتبال کشورمان در انتخابی رقابت‌های جام جهانی با تیم فیلیپین ۲ مرتبه رو به رو شد که حاصل آن ۲ برد ارزشمند بود. شاگردان شاهین طبع در نخستین مصاف با این تیم در مانیل توانستند پیروزی ارزشمندی کسب کنند و در ادامه کار هم این تیم را در تهران شکست دادند.
فیلیپین یکی از قدرت‌های قدیمی بسکتبال آسیا محسوب می‌شود که در اولین دوره همه رقابت‌ها حضور درخشانی داشته است. آن‌ها در مجموع ۷ بار به المپیک رسیدند و ۲ عنوان پنجمی در این رقابت‌ها کسب کردند. البته آخرین حضور آن‌ها در المپیک به سال ۱۹۷۲ باز می‌گردد.
فیلیپینی‌ها در رقابت‌های قهرمانی آسیا، کاپ آسیا و بازی‌های آسیایی هم مدال‌های زیادی کسب کرده‌اند. ۵ طلا، ۴ نقره و یک برنز سهم آن‌ها از رقابت‌های کاپ آسیا، ۴ طلا، یک نقره و ۲ برنز از بازی‌های آسیایی و ۵ حضور در جام جهانی به همراه کسب مدال ارزشمند برنز در سال ۱۹۵۴ از جمله افتخارات کشور است. آن‌ها اگر چه تاریخچه باشکوهی دارند، اما از دهه ۸۰ میلادی به بعد افتخارات چندانی کسب نکرده اند. آن‌ها از سال ۱۹۷۲ به المپیک نرفته اند، از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۴ هم نتوانسته بودند به جام جهانی برسند.
فیلیپین در مجموع تیم خوبی است که چند سالی است دوباره مطرح شده و بسیاری اعتقاد دارند این تیم در حال بازگشت به قدرت سال‌ها دور خود است. آن‌ها با توجه به ۳ شکست برابر تیم‌های ملی بسکتبال صربستان، ایتالیا و آنگولا در دور گروهی این مسابقات و شکست برابر تونس در نخستین بازی در گروه بازنده‌ها دیگر شانسی برای المپیکی شدن ندارند تا حسرتشان بیش از یک قرن شوند.
تیم ملی بسکتبال فیلیپین بازیکنان خوبی دارد، اما یازده بازیکن آن در لیگ خودشان حضور دارند و تنها یکی از ملی پوشان این کشور لژیونر است که آن هم در تیم تیانجین چین حضور دارد.
تیم ملی بسکتبال کشورمان یکشنبه از ساعت ۱۶:۳۰ در شهر پکن به مصاف تیم ملی فیلیپین می‌رود.

انتهای پیام/ 
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 15359
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *