800
۰
ورزش و بانوان؛

ورزش برای زنان خوب است یا بد؟ + ویژگی‌های منحصر به فرد دختران ورزشکار

پرسش بسیاری از خانواده‌های ایرانی این است که آیا روحیه دخترانی که ورزش می‌کنند بعد از گذشت زمان مانند روحیه مردان می‌شود یا خیر؟
ورزش برای زنان خوب است یا بد؟ + ویژگی‌های منحصر به فرد دختران ورزشکار
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از دلایلی که برخی از خانواده‌های ایرانی با ورزش کردن دخترانشان مخالفت می‌کنند این است که آن‌ها تصور می‌کنند بعد از مدتی روحیه آن‌ها مردانه می‌شود، اما شواهد چیز دیگری را نشان می دهد که در ذیل با مثال از رشته‌های ورزشی گوناگون به آن ها اشاره می‌کنیم.
ورزش برای زنان خوب است یا بد؟ +ویژگی‌های منحصر به فرد دختران ورزشکار
تاثیر ورزش های رزمی روی روحیات بانوان
ورزش‌های رزمی: با توجه به اینکه کشور ما در ورزش‌های رزمی مانند تکواندو و کاراته چه در بخش بانوان و چه در بخش آقایان در جهان صاحب عناوین بسیاری است، بسیاری از جوانان ما علی الخصوص دختران به حضور در کلاس‌های رزمی علاقه دارند که بعضی از آن‌ها با مخالفت خانواده هایشان رو به رو می‌شوند.

برخی پدر و مادر‌ها دلیل این مخالفت را اینگونه اعلام می‌کنند که دختران ما اگر در این رشته‌های ورزشی ورود پیدا کنند روحیه آن‌ها به مرور خشن شده و لطافت دخترانه خود را از دست می‌دهند، اما باید توجه کرد که این رشته‌های رزمی علاوه بر بالا بردن توان جسمانی دختران روحیه شجاعت را در آن‌ها زیاد می‌کند که هیچ منافاتی هم با لطافت یک بانوی ایرانی ندارد.
/////آیا روحیه زنان ورزشکار مانند مردان می‌شود؟
متاسفانه هر چند که صفات انسانی نظیر جسارت و شجاعت و ... به جنسیت افراد ارتباط چندانی ندارد، اما  برخی با تعبیر اشتباه برخی صفات را به جنس خاصی نسبت می‌دهند، به طور مثال اگر خانمی بسیار شجاع باشد به او می‌گویند روحیه مردانه پیدا کرده، در صورتیکه شجاعت یک روحیه برای عامه بشر است و ارتباطی با جنسیت ندارد.
بیشتر بخوانید: بانوی فوتبالیست مه ولاتی ملی پوش شد
ورزش برای زنان خوب است یا بد؟ +ویژگی‌های منحصر به فرد دختران ورزشکار
ناگفته نماند که ورزشکاران رشته‌های رزمی افراد بسیار صبوری هستند، همان طور که در فرهنگ ایرانی همیشه از یک بانو به عنوان مظهر صبر و شکیبایی در خانواده‌ها یاد شده که مشکلات را با بردباری تحمل می‌کنند، ورزش رزمی می تواند موجب افزایش این روحیه در بانوان شود.
تاثیر فوتبال و فوتسال روی بانوان
فوتبال و فوتسال:
پس از کسب عنوان قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان ایران در جام ملت‌های آسیا، خیلی از مردم کشور ما که تا آن زمان فکر نمی‌کردند بانوان هم فوتبال بازی می‌کنند و فقط این رشته ورزشی را مختص آقایان می‌دانستند، نظرشان در ارتباط با این  مسئله تغییر کرد، اما در گوشه و کنار‌هایی شنیده شد که برخی افراد می‌گفتند دختران فوتبالیست مانند پسران رفتار می‌کنند یا نظیر آن‌ها لباس می‌پوشند.
/////آیا روحیه زنان ورزشکار مانند مردان می‌شود؟
اگر نیک بنگریم متوجه می‌شویم که برخی تفکرات نادرست باعث بروز چنین اتفاقاتی در جامعه می‌شود که دختران خودشان را مانند پسران می کنند که به آن ها اجازه دهند کار هایی که به آقایان اختصتص داده شده را انجام دهند. 
اگر ما به یک دختر اجازه دهیم که او رشته ورزشی مورد علاقه خود را دنبال کند و جلوی او را با گفتن حرف‌هایی نظیر اینکه فوتبال برای پسران است نگیریم. دیگر این دختر هم مجبور نمی‌شود برای اینکه  در این رشته ورزشی فعالیت کند خودش را مانند پسران جلوه دهد و به همگان وانمود کند که من روحیات مردانه دارم پس به من اجازه فعالیت در این رشته ورزشی را بدهید.
ورزش برای زنان خوب است یا بد؟ +ویژگی‌های منحصر به فرد دختران ورزشکار
 افزایش توجهات به ورزش بانوان با پیشرفت علوم
خوشبختانه در قرن ۲۱ با توجه به پیشرفت علم و فناوری همگان به فواید بیشمار ورزش چه برای بانوان و چه برای آقایان پی برده اند و ورزش را لازمه داشتن یک زندگی سالم جسمی و حتی روحی می‌دانند.
برنامه‌های مختلفی برای آموزش ورزش به عنوان یک رشته تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌های سراسر دنیا تنظیم شده است و اهمیت آن در برنامه هفتگی کودکان روز به روز بیشتر هم می شود. 
به طور قطع حضور در رشته های ورزشی مختلف توپی، آبی، رزمی، تیراندازی و ... نه تنها روحیه دختران را مردانه نمی کند بلکه  ورزشکار خانم با به کارگیری لطافت های زنانه خود در ورزش باعث ایجاد سبک متفاوتی بین ورزش بانوان و ورزش آقایان در دنیا شده اند و همین امر باعث تفکیک ورزش بانوان و آقایان از هم شده است.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب: 15368
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *