دلایل جاسوسی رژیم صهیونیستی از آمریکا/ موضع کاخ سفید در قبال این موضوع چیست؟

23 شهريور 1398 ساعت 8:23

رژیم صهیونیستی در کاخ سفید دستگاه شنود کار گذاشته چراکه جاسوسی از تمام کشورها حتی آمریکا ذیل تفکر و آرمان صهیونیسم است.


به گزارش شستون؛ براساس اظهارات سه مقام بلند پایه آمریکا در سایت پولیتیکو، گزارش‌های حاصل از تحقیقات دستگاه امنیتی آمریکا نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در تلفن‌های همراهی که در منطقه کاخ سفید وارد می‌شده اند دستگاه شنود کار گذاشته است.
اطلاعات منتشر شده از جاسوسی رژیم صهیونیستی
در گزارشی که سایت «پولیتیکو» منتشر کرده اشاره شده دولت آمریکا معتقد است، دستگاه‌های شنودی که طی دو سال گذشته نزدیک کاخ سفید و در مناطق حساس واشنگتن کار گذاشته شده، توسط رژیم صهیونیستی به کار گرفته شده است. هدف این شنود‌ها برخی مقامات دولت و شخص ترامپ بوده است. این گزارش با تکیه بر یافته‌های این تحقیق در مکان‌های نامبرده به این نکته رسیده و محققان پلیس فدرال آمریکا (FBI) و دیگر دستگاه‌های امنیتی آمریکا با بررسی یافته‌های تحقیق به این نتیجه می‌رسند که مأموران اسرائیلی این دستگاه‌های شنود را کار گذاشته‌اند.
سکوت آمریکایی‌ها
یک منبع آگاه در این زمینه اعلام کرد برخلاف دیگر موارد مشابه که نمونه‌های جاسوسی از دولت‌ها خارجی کشف می‌شد و دولت آمریکا موضع گیری می‌کرد این بار دولت ترامپ دولت اسرائیل را محکوم نکرد و تبعاتی نیز برای آن‌ها در بر نداشت.
در همین راستا یک مقام کاخ سفید گفت: دولت به امور امنیتی و اطلاعاتی واکنش نشان نداده، در قبال آن موضع گیری نمی‌کند. اما نکته مهم این است که پلیس فدرال آمریکا، FBI، از اظهار نظر در قبال این مسئله خودداری کرد.
موضع گیری رژیم صهیونیستی
رسانه‌های رژیم صهیونیستی نوشتند سخنگوی رسمی سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن ضمن رد گزارش «پولیتیکو» مدعی شد این اتهامات پوچ و توخالی اند و اسرائیل هرگز در ایالات متحده جاسوسی نمی‌کند.
از سوی دیگر یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی طی اظهاراتی که شبکه ۷ رژیم صهیونیستی منتشر کرد گزارش‌هایی را که اسرائیل را بانی کارگذاری دستگاه‌های شنود نزدیک کاخ سفید معرفی می‌کند، رد کرد و گفت: اسرائیل از ایالات متحده جاسوسی نمی‌کند و هیچ عملیات جاسوسی را هم در آمریکا انجام نمی‌دهد. ایالات متحده و آمریکا تبادل اطلاعاتی بالایی با هم دارند و با یکدیگر در جلوگیری از تهدیدات و تقویت امنیت دو دولت تعامل می‌کنند.
سابقه جاسوسی اسرائیل از آمریکا
رژیم صهیونیستی ید طولایی در جاسوسی از آمریکا دارد. سابقه جاسوسی‌هایی که مدارک آن‌ها فاش شد به اوایل دهه ۱۹۶۰ باز می‌گردد که رژیم صهیونیستی طی آن با کمک جاسوسانش حجم قابل توجهی اورانیوم را از آمریکا به سرقت برد. مایکل سابا در کتاب «جاسوسان پایان جهان» که در سال ۱۹۸۴ منتشر کرد اطلاعات قابل توجهی از مافیای صهیونیستی در آمریکا ارائه کرد که با روش‌های مختلف اسناد سری پنتاگون را به رژیم صهیونیستی منتقل می‌کنند.
اما در میان افرادی که به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی مشهور شدند باید از جاناتان پولارد (Jonathan Pollard) نامبرد. او که در بخش اطلاعات نیروی دریایی آمریکا کار می‌کرد اطلاعاتی طبقه بندی شده‌ای را که آمریکایی‌ها از کشور‌های مختلف به دست آورده بودند در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌داد. او سال ۱۹۸۵ دستگیر و به حبس ابد محکوم شد، اما با رایزنی‌هایی که در اواخر دوره اوباما انجام شد سال ۲۰۱۵ پس از ۳۰ سال آزاد شد. رژیم صهیونیستی که سال ۱۹۹۵ به او تابعیت خود را داده بود تا سال ۱۹۹۸ آن را انکار می‌کرد.
دلایل جاسوسی رژیم صهیونیستی از آمریکا
شاید این سؤال وجود داشته باشد که با وجود تبادل اطلاعاتی و هم پیمانی استراتژیک بین ایالات متحده و رژیم صهیونیستی چه نیازی به جاسوسی وجود دارد. اما باید گفت رژیم صهیونیستی با وجود این هم پیمانی دست به این اقدام می‌زند که دلایل و عوامل متعددی دارد.
تفکر و آرمان صهیونیستی
ریشه این موضوع در تفکر صهیونیستی نهفته است. صهیونیست‌ها آرمان خود را تشکیل دولت قومی یهود در فلسطین اشغالی قرار داده اند. آن‌ها برای این آرمان هر اقدامی را موجه می‌دانند؛ لذا هر نوع پیمانی در مقابل این مسئله برای آن‌ها توجیه شده است. اقدامات نژاد پرستانه و جنایت‌هایی که مرتکب می‌شوند همگی با این نگاه نژاد پرستانه قومیتی انجام می‌شود. بسیاری از جنایت‌ها و اقدامات غیر اخلاقی در رژیم صهیونیستی از زمان تأسیس این رژیم تا کنون با این اندیشه توجیه شده اند. هر چند که خلاف تمامی قواعد انسانی و بین المللی باشد.
ضعف و وابستگی ریشه‌ای رژیم صهیونیستی
رژیم صهیونیستی در تمامی زمینه‌ها یک رژیم ضعیف است. اقتصاد این کشور وابسته به کمک‌های آمریکا است و بدون کمک‌های آمریکا این رژیم نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد. از این نظر آن‌ها برای آنکه از استمرار کمک‌های اقتصادی آمریکا اطمینان داشته باشند همواره به جاسوسی در مجامع و محافل سیاسی ادامه می‌دهند تا در صورتی که بحث قطع کمک‌های آمریکا پیش آمد پیش از اجرایی شدن از آن جلوگیری کنند.
از نظر تکنولوژی و علمی رژیم صهیونیستی برای آنکه هزینه‌های بالای خود را جبران کند همواره اقدام به جاسوسی علمی از دیگر کشور‌ها و در رأس آن‌ها آمریکا می‌کند تا با هزینه‌ای کمتر به پیشرفت علمی برسد. از سوی دیگر آگاهی از میزان پیشرفت آمریکا در حوزه‌های علمی برای آن‌ها مهم است چرا که با اطلاعات دقیق می‌توانند مدیریت دقیق تری در تعامل با آمریکایی‌ها داشته باشند.
در عرصه سیاسی اطلاع از رویکرد‌های مختلفی که در آمریکا وجود دارد برای آن‌ها اهمیت ویژه دارد چرا که آن‌ها با وجود تسلطی که بر عمده مراکز فکری آمریکا دارند، اما از جامعه آمریکا اطمینان کامل ندارند و همواره در حال برنامه ریزی برای جهت دادن به جامعه آمریکا برای حفظ حمایت دولت آمریکا از خود هستند. زیرا کمترین چرخش در عرصه اجتماعی می‌تواند منجر به از بین رفتن حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی شود.
همه این‌ها مجموعه دلایلی را برای رژیم صهیونیستی به وجود می‌آورد که جاسوسی را برای آن‌ها ضروری کرده و جاسوسی از ایالات متحده را در اولویت‌های آن‌ها قرار می‌دهد.
دلیلی اضافه بر دیگر دلایل در دوره ترامپ
در دوره ترامپ علاوه بر مباحثی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، یک دلیل دیگر هم به مجموع توجیهات رژیم صهیونیستی اضافه شد. ترامپ شخصیتی غیرقابل پیش بینی و اهل قمار لحظه‌ای است. او در هر لحظه این پتانسیل را دارد که با یک تصمیم غیر قابل پیش بینی به یکباره رژیم صهیونیستی را با یک غافلگیری مواجه کند.
شاید نمونه دقیق برای این عامل، اعلام خروج رسمی آمریکا از سوریه در یک لحظه از جانب ترامپ بود. از دو سال قبل تا کنون که ترامپ این موضوع را اعلام کرده است تمامی محافل سیاسی و اتاق‌های فکر رژیم صهیونیستی در حال فعالیت برای جبران خسارت ناشی از این تصمیم یکجانبه او هستند؛ لذا جاسوسی در دوره ترامپ به ویژه جاسوسی از کاخ سفید و نزدیکان ترامپ، نسبت به دوره‌های گذشته از اولویت برخوردار می‌شود تا صهیونیست‌ها به یکباره توسط ترامپ غافلگیر نشوند. اخبار جاسوسی جدید رژیم صهیونیستی که در گزارش «پولیتیکو» ذکر شده اشاره می‌کند که این دستگاه‌های شنود از دو سال قبل نصب شده است.
جمع بندی
جاسوسی از تمام کشور‌ها و از جمله ایالات متحده یکی از ارکان اندیشه صهیونیستی است و آن‌ها رسیدن به آرمان نژاد پرستانه وطن قوم یهود را با هر وسیله ای، حتی خیانت به هم پیمانان خود، موجه می‌دانند. از سوی دیگر ضعف بنیادین رژیم صهیونیستی و وابستگی آن به آمریکا موجب شده جاسوسی یکی از ضرورت‌های آن‌ها و جاسوسی از آمریکا در رأس اولویت جاسوسی‌های آن‌ها قرار گیرد.
مزید بر تمام دلایل ارائه شده، غیر قابل پیش بینی بودن ترامپ موجب شده صهیونیست‌ها لزوم جاسوسی از وی و نزدیکانش را در این دوره در اولویت‌های خود قرار دهند چرا که ممکن است با اقدامات غیر قابل پیش بینی او در موقعیتی غافلگیر شوند که دیگر نتوانند خسارات آن را جبران کنند.
منبع: تسنیم
انتهای پیام/
 
 
 


کد مطلب: 15423

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/15423/دلایل-جاسوسی-رژیم-صهیونیستی-آمریکا-موضع-کاخ-سفید-قبال-این-موضوع-چیست

شستون
  https://shastoon.ir