با هدف کمک به درآمد خانوار روستایی در سیستان وبلوچستان؛

2 میلیارد و 15 میلیون تومان در راستای توسعه پرورش شترمرغ هزینه می‌شود

8 مهر 1398 ساعت 10:43

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: امسال دو میلیارد و 15 میلیون تومان در راستای توسعه پرورش شترمرغ در استان هزینه می‌شود.


به گزارش شستون؛ محمدرضا بندانی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون افزود: با هدف توسعه منابع جدید پروتئینی و کمک به درآمد خانوار روستایی و اشتغال زایی توسعه و تکمیل زنجیر تولید وپرورش شترمرغ در قالب یک برنامه چهار ساله در استان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این طرح از سال 97 آغاز و تا سال 1400 ادامه خواهد داشت، ادامه داد: سیستان وبلوچستان بهترین شرایط آب وهوایی برای پرورش شتر مرغ راداراست وبا پرورش این پرنده وفروش گوشت، پوست وروغن آن می‌توان درآمد خوبی عاید بهره برداران شود.

این مسئول گفت: در سال گذشته دو میلیارد تومان  اعتبار صرف توسعه پرورش شتر مرغ در استان شد و امسال نیز 2 میلیارد و 15میلیون تومان اعتبار  در همین راستا در سطح شهرستان ها هزینه خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در حال حاضر پنج واحد پرورش شتر مرغ گوشتی به ظرفیت 150 قطعه و دو واحد پرورش شتر مرغ مولد به ظرفیت 650قطعه در حال فعالیت می‌باشند و سالیانه 70تن گوشت و هزار و 250 قطعه جوجه  شتر مرغ تولید وروانه بازار می کند.

وی بیان کرد: با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و بهره برداران تعداد 12واحدپرورش شتر مرغ  پرواری ومولد در حال احداث میباشد که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

بندانی خاطر نشان کرد:در افق اجرای چهار ساله این طرح تولید گوشت شتر مرغ به بیش از 220تن وتولید جوجه  شتر مرغ به بیش از ۱۵هزار قطعه  افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/


کد مطلب: 15714

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/15714/2-میلیارد-15-میلیون-تومان-راستای-توسعه-پرورش-شترمرغ-هزینه-می-شود

شستون
  https://shastoon.ir