800
۰

چشم انتظاری 30 ساله مردم دهستان کله گان برای 35 کیلومتر آسفالت

بخشدار جالق گفت: مسیر سنگلاخی کلپورگان به کله گان با توجه به بارش باران در روزهای اخیر مشکلاتی در تردد مردم این منطقه به وجود آورده است که عملیات آسفالت سازی این مسیر از سال 90 تا کنون در پیچ و خم وعده ها مسکوت مانده است.
چشم انتظاری 30 ساله  مردم دهستان کله گان برای 35 کیلومتر آسفالت
مهران محمودی در گفت و گو با شستون با اشاره به بارش باران و خوشحالی مردم در این منطقه، بیان کرد: بارش باران در بخش جالق خسارت جانی و مالی نداشته است.

وی با بیان اینکه با توجه به جاری شدن رودخانه مسیر جالق به ناهوک به مدت 30 دقیقه مسیر این محدوده مسدود شده بود، افزود: در حال حاضر تمامی مسیر های منتهی به بخش جالق باز است و مشکلی برای تردد در این منطقه وجود ندارد.

 بخشدار جالق خاطر نشان کرد: مسیر کله گان به جالق به دلیل وضعیت نامناسب جاده و بارش باران در روز گذشته تردد را برای مردم با مشکل مواجه کرده است.

محمودی تصریح کرد: مسیر کلپورگان_ جالق از مسیر کله گان که فقط 25 کیلومتر آن آسفالت شده است، از سال 90 تا کنون همچنان در پیچ و خم وعده ها برای راه سازی مسکوت مانده است.

 وی بهسازی و آسفالت مسیر فوق را از مهم ترین خواسته های مردم این منطقه از راه و شهرسازی عنوان و تصریح کرد: اگر عملیات راه سازی این مسیر به درستی انجام شود، مشکل عدیده مردم منطقه مرتفع خواهد شد به دلیل اینکه  برای تردد به سراوان مسافت کمتری را از سمت کلپورگان طی خواهند کرد.

بخشدار جالق در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد: اگر از مسیر جالق_ناهوک_سراوان تردد انجام شود به دلیل نامناسب بودن جاده، دو ساعت مسیر را طی خواهند کرد اما از  مسیر کلپورگان به کله گان مسافت کمتری را طی خواهند کرد. 

 لازم به ذکر است عبدالحکیم شهمیری بخشدار وقت منطقه در  گفت و گویی که سال 96 با این پایگاه خبری داشت، گفته بود که مسافت مسیر سنگلاخی کلپورگان_ کله گان 35 کیلومتر است که جمعیت هشت هزار نفری این منطقه بیش از 30 سال است که چشم انتظار آسفالت و بهسازی مسیر هستند و به جای اینکه مسیر 35 کیلومتری را طی کنند مجبور هستند 115 کیلومتر مسافت را برای رسیدن به شهر جالق طی کنند.

همچنین در خرداد ماه سال گذشته عبدالباسط رئیسی رئیس شورای دهستان کله گان در این زمینه در گفت و گو با شستون اظهار کرد: از سال 88 آسفالت 9 کیلومتر از جاده کله گان انجام شده و بعد از آن به عنوان یک پروژه نیمه تمام از آن یاد می شود و هیچ گونه اعتباری تخصیص داده نشده است.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت 10 سال زیر سازی و آسفالت سه کیلومتر از این جاده در سال جاری انجام شده است، تصریح کرد: مسئولین با توجه به پیگیری ها و مکاتباتی که انجام شده  قول داده اند که جاده را آماده کنند اما به سرانجامی نرسیده است.

رئیسی با اشاره به اینکه حل مشکلات آموزشی، امنیتی و اجتماعی وابسته به این جاده است، اذعان داشت: پیگیری های اداری در خصوص جاده کله گان تا تهران ادامه داشته و در سال 96 که به وزارت خانه مراجعه کردیم قول های مساعدی داده شد ولی در کنار آن مسئولین بر طبل بی پولی هم می زدند.

وی با بیان اینکه این جاده مشکلات زیادی برای ما به وجود آورده است و با توجه به خاکی و ناهموار بودن در هنگام جابه جایی، بیماران خاص و مادران باردار جان خود را از دست داده اند، گفت: با توجه به اینکه 27 روستا با 2 هزار خانوار در این دهستان زندگی می کنند هنوز جاده مواصلاتی آنها آسفالت نشده است.

عبدالعلیم درازهی رئیس راه و شهر سازی شهرستان سراوان نیز سال گذشته در گفت و گو با 
شستون در خصوص جاده کله گان گفت: طول این جاده از روستای کلپورگان تا کله گان 45 کیلومتر است که 10 کیلومتر آن در سنوات گذشته آسفالت شده و سه کیلومتر دیگر آن سال گذشته آسفالت شده است.

وی با توجه به کوهستانی بودن این منطقه که برای هر کیلومتر 400 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: 32 کیلومتر این جاده باقی مانده است که به بافت روستا می رسد و بیش از 32 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رئیس اداره راه و شهرسازی سراوان با بیان اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای این جاده در سال 96 کمتر از یک میلیارد تومان بوده است، اذعان کرد:
 این قبیل پروژه ها استانی هستند و بر اساس اعتباری که از سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده می شود، زیر سازی و آسفالت جاده های روستایی را انجام می دهیم.
 

انتهای پیام/
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب: 15779
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *