800
۰
بر اساس آخرین آمار اعلام شد؛

ارتقاء جایگاه زبان فارسی در اینترنت/ سبقت فارسی از ترکی و عربی

طبق گزارشی جدید زبان فارسی در رده هشتم زبان های پر استفاده در فضای اینترنت قرار گرفته است.
ارتقاء جایگاه زبان فارسی در اینترنت/ سبقت فارسی از ترکی و عربی
به گزارش شستون؛ به نقل از  خبرگزاری مهر به نقل از W۳techs، گزارش جدید این وب سایت نشان می دهد اندکی بیش از ۵۰ درصد وب سایت هایی که در فضایWorld Wide Web بازدید می شوند به زبان انگلیسی هستند. در این میان بقیه وب سایت ها اطلاعات را به زبان های دیگر نشان می دهند.
همچنین طبق این آمار زبان ۲.۱ درصد وب سایت ها نیز فارسی است. این جایگاه نشان دهنده رشد زبان فارسی است. این رقم در سال ۹۶، حدود ۰.۷ درصد و در سال گذشته ۱.۹ درصد بود.
این وب سایت با بررسی اطلاعات مربوط به صفحات دانلود، موتورهای جستجو و تحلیل نتایج این رده بندی را اعلام کرده است. همچنین در این تحقیق فناوری های وب سایت ها نیز مورد بررسی قرار می گیرد. علاوه بر آن در تحلیل اطلاعات ۱۰ میلیون وب سایت پربازدید و همچنین میزان محبوبیت وب سایت ها در Alexa  طی ۳ ماه قبل نیز بررسی شده است.

طبق اطلاعات این وب سایت پس از زبان انگلیسی، روسی پر استفاده ترین زبان در فضای اینترنت است. ۶.۷ درصد از محتوای ارائه شده در اینترنت به زبان روسی است.
در رده سوم نیز زبان آلمان با ۵.۳ درصد قرار دارد. در رده های بعدی نیز به ترتیب زبان اسپانیا( با ۴.۸ درصد)، زبان فرانسوی (با ۳.۷ درصد)، زبان ژاپنی (با ۳.۴ درصد)، زبان پرتغایل ( با ۲.۷ صد) قرار دارند. جالب آنکه میزان استفاده از زبان ایتالیایی نیز مانند زبان فارسی ۲.۱ درصد است.
در این رده بندی زبان ترکی با ۱.۷ درصد پس از ایران و ایتالیا قرار دارد.  همچنین میزان استفاده از زبان های لهستانی و چینی نیز ۱.۶ درصد است. علاوه بر آن در رده بندی این وب سایت میزان استفاده از زبان عربی در وب سایت ها نیز ۰.۷ درصد ذکر شده است.
 
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 15797
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *