800
۰
وزیر راه و شهرسازی:

سانحه ریلی قطار زاهدان تروریستی نبود

وزیر راه و شهرسازی گفت: شواهدی در دست است که نشان می‌دهد سانحه ریلی قطار زاهدان- تهران، تروریستی نبوده است.
سانحه ریلی قطار زاهدان تروریستی نبود
به گزارش شستون؛ به نقل از خبرنگار مهر، محمد اسلامی صبح امروز در حاشیه مراسم  امضای تفاهمنامه بین وزارت راه و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران درباره حادثه ریلی قطار زاهدان- تهران اظهار داشت: حوادث در کشور ما رخ می دهد و ما وظیفه داریم زیرساخت ها را حفاظت کنیم. سانحه ریلی اخیر نیز سانحه ای نبود که شرکت راه آهن مقصر باشد. این یک اتفاق بود و امیدواریم دیگر شاهد وقوع آن نباشیم.
وی با بیان اینکه سیستم های امنیتی نیز در حال امنیتی کردن علت سانحه هستند، گفت: کمیته بررسی سوانح راه آهن موظف است که گزارش بدهد و این گزارش نیز تهیه شده است. شواهدی در دست نیست که این سانحه تروریستی باشد اما قطعا پیچ ها و پابندهای ریل باز شده است. البته حفاظت از زیرساخت های ریلی تشدید شده است و مردم نباید نگران باشند.
اسلامی درباره سفرهای اربعین نیز افزود: حوادث عراق به طور کامل جمع شده است و مردم ما با انگیزه به زیارت اباعبدالله می روند.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیانیه وزارت خارجه اعلام نکرد که مردم به عراق نروند بلکه اعلام کرده است که مردم احتیاط کنند، افزود: ما با این بیانیه مخالف نبودیم.
به گفته اسلامی روز گذشته ۳۳ هزار نفر از مرز مهران عبور کردند. همچنین برای کل سفرهای اربعین ۸ هزار دستگاه اتوبوس پیش بینی شده است. روزانه ۵۵ رام قطار به مقاصد کرمانشاه، همدان و خرمشهر اعزام شده و ۴۷۵ هزار نفر با قطار به عتبات خواهند رفت.
وی تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشوری نیز بیش از ۶۰۰ مجوز پرواز صادر کرده است.
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 15798
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *