800
۰
در 6 ماهه ابتدای سال جاری صورت گرفت؛

آزادی 60 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در سیستان و بلوچستان در 6ماه

مدیرنمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان از آزادی 60 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد این استان در 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: 67 زندانی دیگر نیز چشم انتظار کمک و مساعدت خیران نیک اندیش برای بازگشت به آغوش خانواده هایشان هستند.
آزادی 60 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در سیستان و بلوچستان در 6ماه
به گزارش شستون؛  عبدالحسین سجادی در گفت وگو با عصرهامون، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، 60 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان با کمک و مساعدت خیران و گذشت شاکیان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی با بیان اینکه آزادی این تعداد زندانی نیازمند 4 میلیارد تومان منابع مالی بود، افزود: 1 میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت و 3 میلیارد تومان آن نیز با گذشت شاکیان محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: پیش از کمک به زندانیان نیازمند، تیمی اقدام به بررسی علت ورود زندانی به زندان، تحقیق درباره اموال وی، بررسی صحت ادعاهای زندانی و استعلام از مراجع مسئول بر اساس اسناد و مدارک می کنند.

سجادی با بیان اینکه 67 نفر زندانی جرائم غیرعمد این استان هم اینک در زندان ها به سر می برند، ادامه داد: مبلغ مورد نیاز برای رهایی این 67 نفر، 5 میلیارد و 200 میلیون تومان است که آزادی آن ها نیازمند کمک و مساعدت خیران است.

این مقام مسئول عمده زندانیان جرائم غیرعمد در استان را افراد ناتوان در پرداخت مهریه و نفقه، محکومان ناتوان در پرداخت دیه ناشی از قتل شبه عمد و غیرعمد، زندانیان ناتوان در پرداخت دیه ناشی از سوانح رانندگی و ... عنوان و اظهار کرد: حدود 85 درصد از زندانیان جرائم غیرعمد در سیستان و بلوچستان را افراد ناتوان در پرداخت مهریه و نفقه تشکیل می دهند.

انتهای پیام/
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 15799
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *