800
۰

با تاثیرگذارترین بازی‌های رایانه‌ای از نظر گرافیک اجرایی، آشنا شوید

در دنیای بازی‌های رایانه‌ای، برخی از عنوان به دلیل رشد گرافیکی بسیار بالا، لقب اثری انقلابی را به خود گرفتند.
با تاثیرگذارترین بازی‌های رایانه‌ای از نظر گرافیک اجرایی، آشنا شوید
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، چند سالی می‌شود که دنیای عناوین رایانه‌ای روز به روز در حال پیشرفت و تغییر هستند و علت اصلی آن هم پیشرفت سخت‌افزار رایانه‌ها است. یکی از مهم‌ترین قطعه‌های موجود در رایانه که تقریبا تمام فشار بازی‌ها روی آن وارد می‌شود، کارت گرافیک است. شرکت‌های سازنده سخت افزار رایانه چند سالی می‌شود که روی کارت گرافیک رایانه‌ها تمرکز ویژه کردند و همین امر سبب شده تا دنیای کارت‌های گرافیک روز به روز پیشرفت داشته باشد.
با پیشرفت کارت‌های گرافیک از سوی شرکت‌های سازنده سخت افزار، دست توسعه دهندگان بازی‌های رایانه‌ای نیز بازتر خواهد شد و به این ترتیب سازندگان بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند عناوینی با کیفیت بالا و جزییات دقیق طراحی کنند. در حال حاضر بخش عمده‌ای از کارت‌های گرافیکی بازار توسط دو شرکت nVidia و AMD ساخته می‌شود و این دو شرکت به خوبی توانسته‌اند با توسعه و پیشرفت کارت‌های گرافیک دنیای کنسول‌های بازی و رایانه را نیز در اختیار خود در آورند. اما بهتر است نگاهی به روند تغییرات کارت‌های گرافیک و تاثیر پیشرفت این سخت افزار مهم در دنیای بازی‌های رایانه‌ای را از طریق بررسی با کیفیت‌ترین بازی‌های رایانه‌ای هر دوره داشته باشیم.
بازی‌های پر گرافیک///////////// گزارشششششششش
بازی Crysis (2007)
نمی‌توان از بازی‌های بسیار باکیفیت در زمان انتشار یاد کرد، اما نامی از عنوان Crysis نبرد. این عنوان که در سال ۲۰۰۷ وارد بازار شد و دارای گرافیک بسیار بالایی بود، به طوری که اجرای بازی با حداکثر کیفیت برای بسیاری از گیمر‌های رایانه امکان پذیر نبود و اجرای این بازی با کیفیت بالا برای بسیاری به چالشی سخت تبدیل شد. با وجود گذشت ۱۱ سال از زمان عرضه این بازی، اما هنوز هم پیشنهاد می‌شود گیمر‌ها عنوان مذکور را تهیه کرده و آن را با گرافیک بالا اجرا کنند؛ در حال حاضر بازی مذکور با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و به کمک DirectX ۱۰ اجرا خواهد شد.
بازی‌های پر گرافیک///////////// گزارشششششششش
بازی Myst (1993)
یکی از بازی‌هایی که در سال ۱۹۹۳ برای پلتفرم رایانه منتشر شد بازی Myst بود که در زمان خود یکی از بازی‌های بسیار قدرتمند و با کیفیت شناخته می‌شد. این بازی در زمانی ساخته شد که تمام بازی‌های موجود در بازار دو بعدی بودند و ساخت عنوانی سه بعدی یکی از شاهکار‌های دنیای بازی‌های رایانه‌ای لقب گرفت. این بازی آنقدر حجم زیادی داشت که شرکت سازنده آن به جای فروش نسخه فلاپی، دست به عرضه این بازی روی سی دی زد و این عنوان اولین بازی رایانه‌ای منتشر شده روی سی دی بود.
بازی‌های پر گرافیک///////////// گزارشششششششش
بازی Grand Theft Auto V (2013)
عنوان GTA V آخرین بازی ساخته شده از خانواده GTA و ساخته شده توسط شرکت راک استار است که در سال ۲۰۱۳ برای کنسول‌ها و همچنین پلتفرم کامپیوتر وارد بازار شد. با وجود اینکه از زمان عرضه این بازی ۵ سال می‌گذرد، اما هنوز هم اجرای آن در بسیاری از سیستم‌های میان رده به سختی انجام می‌شود. این بازی برای اجرا در بهترین کیفیت و با جزییات بالا احتیاج به کارت گرافیکی با حافظه VRAM 4 GB احتیاج خواهد داشت.
شرکت راک استار با ساخت بازی GTA V نشان داد می‌تواند عناوینی را طراحی کند که حتی تا چند سال پس از عرضه نیز اجرای آن با بهترین کیفیت در بسیاری از رایانه‌ها غیر ممکن باشد. با این حال باید منتظر بود و دید که این شرکت بزرگ برای نسخه بعدی مجموعه GTA چه برنامه‌ای خواهد داشت.
بازی‌های پر گرافیک///////////// گزارشششششششش
بازی The Elder Scrolls III: Morrowind (2002)
یکی از مواردی که بازی The Elder Scrolls III: Morrowind را در زمان عرضه برجسته کرد، گرافیک خارق العاده این بازی در زمان عرضه بود. این بازی صرفا به دلیل داشتن گرافیک بسیار جذاب توانست نامی برای خود دست و پا کند اما از نظر داستان امتیاز بالایی دریافت نکرد. این بازی توسط شرکت بتسدا ساخته شده و این شرکت اولین شرکتی در سال ۲۰۰۲ بود که برای ساخت بازی از موتور XnGine استفاده کرد و به این ترتیب بازی The Elder Scrolls III: Morrowind به اولین عنوان سه بعدی اکشن و سوم شخص در جهان تبدیل شد.
این بازی به کمک Direct3D ساخته شده بود و ساخت آن حدود ۶ سال برای بتسدا زمان برده بود؛ اما نتیجه صرف این زمان به ساخت اولین عنوان RPG جهان ختم شد.
بازی‌های پر گرافیک///////////// گزارشششششششش
 بازی Quake (1996)
بازی Quake نسبت به عناوین سبک اکشن و تیراندازی کنونی دنیای عناوین رایانه‌ای اصلا سطح بالا به حساب نمی‌آید، اما ساخت این بازی در ۲۰ سال پیش باعث انقلابی بزرگ در عناوین سبک تیراندازی در دنیای بازی‌های رایانه‌ای شد که ساخت این بازی برای سازنده آن نیز کاری بسیار دشوار و زمان بر بوده است چرا که دنیای عناوین رایانه در سال ۱۹۹۶ صرفا محدود به بازی‌های دو بعدی و پیکسلی بود.
به گفته کارگردان این بازی، او قصد داشته است در سال ۱۹۹۶ عنوانی را وارد بازار کند که گیمر‌ها با دیدن آن دیگر سمت سایر بازی‌های موجود در بازار نروند که طبق آمار‌های منتشر شده از این بازی، شرکت اکتیویژن با ساخت این بازی توانست کل بازار سال ۱۹۹۶ را در اختیار خود درآورد. اکتیویژن در ساخت این بازی از موتور ۲.۵ بعدی استفاده کرده بود که گیمر‌ها با ورود به نقشه این بازی به شدت شگفت زده می‌شدند و احساس می‌کردند در دنیای واقعی و سه بعدی بازی را اجرا می‌کنند.
بازی‌های پر گرافیک///////////// گزارشششششششش
بازی The Witcher 3: Wild Hunt (2015)
بازی The Witcher 2 یکی از عناوین نسبتا جدید در دنیای بازی‌های رایانه‌ای است که گرافیک این بازی معیاری برای شرکت‌های توسعه دهنده عناوین رایانه‌ای شد و بسیاری از شرکت‌های توسعه دهنده بازی از موتوری که عنوان The Witcher 2 به وسیله آن ساخته شده بود برای ساخت بازی خود استفاده کردند.
شرکت سی دی پراجکت رد در ساخت نسخه جدید و سوم این مجموعه نیز از همان موتوری که نسخه دوم بازی را ساخته بود استفاده کرده است و که این موتور به بازی مذکور امکان پخش بازی با کیفیت 4K را داده است و این موتور هنوز هم جزو برترین موتور‌های بازی سازی جهان است.
بازی‌های پر گرافیک///////////// گزارشششششششش
 بازی Hitman (2016)
مجموعه Hitman یکی از مجموعه‌های بسیار پرطرفدار سبک اکشن و مخفی کاری است که چند سال از آن خبری نبود و شرکت Io Interactive به طور ناگهانی و غیر منتظره نسخه جدید این مجموعه را با نام Hitman ۲۰۱۶ وارد بازار کرد. گرافیک این بازی نسبت به نسخه‌های قبلی مجموعه Hitman پیشرفت بسیار چشمگیری داشت و این بازی هنوز هم برای اجرا در گرافیک بالا احتیاج به سخت افزاری بسیار قدرتمند دارد.
در واقع اجرای این بازی در حالت گرافیک پایین فشاری به کارت گرافیک کاربر نخواهد آورد، اما اجرای بازی مذکور در حالت گرافیک بالا کارت گرافیک گیمر را به چالش دعوت خواهد کرد.
انتهای پیام/
 
 
 
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 15802
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *