800
۰

خسارت سیل به محور های فرعی و روستایی سیستان و بلوچستان/ 2 محور همچنان مسدود است/ 23 منزل در سراوان آسیب دید

در حالی به گفته مسئولان امر در سیستان و بلوچستان خسارت های سیل به تاسیسات، اراضی کشاورزی و ... در حال برآورد است که تاکنون 23 خانه در شهرستان سراوان آسیب دیده و دو محور مواصلاتی در استان همچنان مسدود است.
خسارت سیل به محور های فرعی و روستایی سیستان و بلوچستان/ 2 محور همچنان مسدود است/ 23 منزل در سراوان آسیب دید
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان به همراه وزش بادهای لحظه ای و رعد و برق بسیار شدید از یک سو منجر به تقویت سفره های زیرزمینی، آبگیری رودخانه های فصلی و خوشحالی کشاورزان شد از سوی دیگر اما خساراتی به اراضی کشاورزی وارد کرد که خوشحالی را به کام کشاورزان جنوب شرق تلخ کرد.

۵۱ روستا درگیر سیلاب
بارش هایی که علاوه بر خسارت به تاسیسات و زیرساخت ها تا روز گذشته ۵۱ روستا از توابع شهرستان‌های سرباز، سراوان، فنوج، سیب و سوران، خاش، مهرستان، نیکشهر،کنارک و ایرانشهر را درگیر سیل کرد که امدادرسانی به آنها توسط جمعیت هلال احمر انجام شد.

سقف 13 منزل مسکونی تخریب و 20 منزل دچار آبگرفتی شد
اسدالله نصرتی، معاون جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان در گفت و گو با خبرنگار ما به خسارت های وارد شد به منازل مسکونی در پی بارش باران خبر داد و گفت: تا روز گذشته 15 مهرماه در این شهرستان سقف 13 منزل مسکونی تخریب و 20 منزل دچار آبگرفتی شد که با کمک امدادگران جمعیت هلال احمر، اقدامات اولیه جهت کمک به خانوار های آسیب دیده انجام شده است.

همچنین بر اساس اعلام مرکز مدیریت راهها محورهای فنوج- رمشک و ایرانشهر-خیرآباد به علت نبود ايمني كافي تا اطلاع بعدي بسته است.
 
تردد با رعایت جوانب احتیاط در محورها صورت می پذیرد
مجید ریسباف، سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در این خصوص گفت: بارندگی ها و سیلاب چند روز اخیر به جاده های استان خصوصا محورهای روستایی و فرعی خسارت وارد کرد.

وی بیان کرد: در پی سیلاب ناشی از بارندگی های اخیر، تعدادی از محورهای فرعی شامل مهرستان-سرباز ،مهرستان-ایرانشهر ،خاش-سنگان، خاش-‌پسکوه -سوران مسدود شده بود که با تلاش راهداران بازگشایی شده و در حال حاضر تردد با رعایت جوانب احتیاط در این محورها صورت می پذیرد.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه میزان خسارت وارده به بدنه و ابنیه فنی راه ها در حال برآورد است، افزود: توصیه می‌شود در زمان فعالیت سامانه‌های بارشی، از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های محلی و مسیر های کوهستانی خودداری شود.

انتهای پیام/
سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 15816
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *