امام جمعه موقت سراوان:

محرم و صفر ماه های حزن آور اسلام هستند/ پیامبر اکرم(ص) الگو و اسوه همه انسان ها است

3 آبان 1398 ساعت 12:07

امام جمعه موقت شهرستان سراوان با بیان اینکه محرم و صفر از ماه های حزن آور در اسلام هستند، گفت: نبی مکرم اسلام اسوه و الگوی برای همه انسان ها است.


به گزارش شستون، حجت الاسلام و المسلمین مراد نورایی یار  با بیان اینکه ماه محرم و صفر از ماه هایی است که حزن آور اسلام هستند، گفت: در ماه محرم دلها محزون عزای سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و حادثه جانگداز کربلا می شود.

 وی افزود: در دهه سوم ماه صفر حزن و اندوه دیگر بر قلب و روح مسلمانان وارد می شود چرا که 28 صفر رحلت جانگداز نبی رحمت و پیامبر مهربانی ها حضرت محمد (ص) است.

امام جمعه موقت شهرستان سراوان با بیان اینکه نبی مکرم اسلام اسوه و الگوی برای همه انسان ها است، بیان کرد: باید اخلاق، مدارا، صبر، بردباری و تحمل را از رسول اکرم (ص) آموخت.

 حجت اسلام و المسلمین نورایی یار خاطر نشان کرد: از زندگی، رفتار و گفتار پیامبر باید درس آموخت آنجایی که یهودی خاکستر بر سر پیامبر ریخت و آن حضرت مقابل این اقدام زشت صبوری به خرج داد.

وی با بیان اینکه 30 صفر شهادت امام رضا (ع) است، خاطر نشان کرد: امید است در چند روز باقیمانده از ماه صفر نهایت بهره را برده باشیم و در کسب فضائل اخلاقی و دوری از معاصی بتوانیم رضایت باری تعالی را کسب کنیم.

 انتهای پیام/


کد مطلب: 15871

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/15871/محرم-صفر-ماه-های-حزن-آور-اسلام-هستند-پیامبر-اکرم-ص-الگو-اسوه-همه-انسان

شستون
  https://shastoon.ir