سامسونگ در پی تولید گلکسی فولد ۲، دومین مدل تاشو سامسونگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

9 آبان 1398 ساعت 8:09

سامسونگ به تازگی از طراحی و برنامه‌ریزی خود برای تولید گلکسی فولد ۲ پرده برداشت.


به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با عرضه مدل‌های تاشو  در سال ۲۰۱۹، صنعت تلفن هوشمند با پیشرفتی تاریخی همراه شد. ساخت تلفن‌های همراه تاشو و منعطف یکی از بزرگ‌ترین رویاهای انسان بود که تقریبا در تمامی فیلم‌ها و سریال‌های تخیلی آن را به نمایش می‌گذاشت. اما زودتر از آن چه فکرش را می‌کردیم به فناوری صفحه نمایش لمسی تاشو رسیدیم. در فوریه سال گذشته بود که سامسونگ در مراسم رونمایی از خانواده جدید گلکسی s10، مدل تاشو گلکسی فولد را نیز معرفی کرد. این محصول با طراحی خاص خود مورد توجه بسیاری از کارشناسان قرار گرفت و همه منتظر بودن تا با شروع عرضه آن، این مدل متفاوت را در بازار مشاهده کنند.

سامسونگ در مراسم معارفه و بعد از آن با ساخت ویدئو‌های تبلیغاتی و انتشار گزارشات مختلف به کارشناسان و خریداران این قول را داد که نمایشگر گلکسی فولد کاملا مستحکم و کارآمد است و به آسانی خراب نمی‌شود. اما در زمان عرضه اتفاقی دیگر رخ داد، بسیاری از کسانی که این مدل را پیش خرید کرده بودن از همان ابتدای دریافت محصول از کیفیت پایین آن ابراز نارضایتی کردند، در بسیاری از موارد نیز صفحه نمایش گلکسی فولد به زودی و تا قبل از یک هفته استفاده، با مواردی مانند ترک خوردگی و تغییر شکل محافظ روی نمایشگر همراه شد. این اتفاقات و اعتراض گسترده مردم نسبت به کیفیت این محصول بسیار گران قیمت و همچنین انتقاد‌های اساسی سایت‌های نقد و بررسی تلفن‌های هوشمند موجب شد تا سامسونگ مدل‌های عرضه شده را جمع آوری کند تا پس از ارتقاء و بهبودسازی نمایشگر گلکسی فولد، مجددا این تلفن هوشمند را روانه بازار کند.

سامسونگ در پی تولید گلکسی فولد ۲، دومین مدل تاشو سامسونگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

پس از گذشت حدود ۴ ماه، این اتفاق در ماه گذشته رخ داد و سرانجام خریداران، گلگسی فولد بهبود یافته را دریافت کردند، مدل جدید قاب بهتر، نمایشگر مستحکم‌تر و محافظ صفحه نمایش جدیدی داشت، البته باز هم گلکسی فولد نتوانست نظر خریداران خود را جلب کند، اما حداقل این مدل به زودی و آسانی خراب نمی‌شود.

از طرفی هوآوی که قرار بود پس از عرضه اولیه گلکسی فولد، مدل تاشو میت ایکس را روانه بازار کند، با مشاهده شکست سامسونگ در عرضه اولیه گلکسی فولد، دست نگه داشت و عرضه میت ایکس را به تاخیر انداخت. حال هوآوی برنامه دارد تا در طی ماه نوامبر، میت ایکس را در بازار جهانی عرضه کند. اما از طرفی شرکت موتورولا به صورت چراغ خاموش از ماه‌ها پیش برروی تلفن هوشمند تاشو ریزر کار می‌کرد و بدون تبلیغات گسترده، قرار است طی دو ماه پایانی سال ۲۰۱۹، این مدل تاشو را معرفی و عرضه کند. با این وجود در سال میلادی جاری شاهد معرفی سه تلفن هوشمند تاشو جدید، با طراحی‌های متفاوت و از سه شرکت معتبر مختلف خواهیم بود. همانطور که می‌دانید گلکسی فولد سامسونگ به صورت کتابی و از داخل تا می‌شود، هوآوی میت ایکس به صورت برعکس و از بیرون تا می‌شود و موتورولا ریزر با سبکی متفاوت به صورت عمودی تا خواهد شد. در واقع گلکسی فولد و میت ایکس تلفن‌های هوشمندی هستند که در حالت باز شده به یک تبلت تبدیل می‌شوند، اما ریزر در هر حالت مانند یک تلفن هوشمند جیبی است.

سامسونگ در پی تولید گلکسی فولد ۲، دومین مدل تاشو سامسونگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

معرفی و عرضه زودهنگام گلکسی فولد ۲
سامسونگ روز گذشته در کنفرانس توسعه دهندگان خود از طراحی گلکسی فولد ۲ رونمایی کرد، مدیران سامسونگ با وجود عدم موفقیت در عرضه گلکسی فولد ۱، اعلام کرده بودند که در سال ۲۰۲۰ مدل جدید این گوشی را به بازار می‌آورند، همچنین سامسونگ برنامه گسترده‌ای برای گوشی‌های تاشو دارد و این مدل تلفن‌های هوشمند را آینده این صنعت می‌دانند، به همین دلیل به زودی مدل‌های مختلفی از تلفن‌های تاشو را روانه بازار خواهند کرد، حتی ممکن است در سال آینده میلادی بیش از یک مدل تاشو توسط سامسونگ به بازار عرضه شود. به این ترتیب سامسونگ در حالی که به تازگی عرضه گلکسی فولد ۱ را آغاز کرده، سریعا به سراغ گلکسی فولد ۲ رفت تا توسعه دهندگان این شرکت کار برروی گلکسی فولد ۲ را آغاز کنند. عرضه دیرهنگام گلکسی فولد ۱ فاصله انتشار این محصول با گلکسی فولد ۲ را کاهش می‌دهد، اما به احتمال بسیار بالا، سامسونگ همانند سال گذشته در ماه فوریه به همراه سری گلکسی S11 از گلکسی فولد ۲ نیز رونمایی خواهد کرد.

طراحی متفاوت گلکسی فولد ۲
طبق تصاویر منتشر شده از کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ، گلکسی فولد ۲ به مدل موتورولا ریزر شباهت بسیاری دارد. سامسونگ هنوز مشخصات این مدل را فاش نساخته، اما براساس شایعات این مدل با یک نمایشگر اولد ۸.۱ یا اندازه کوچک‌تر ۶.۷ اینچی عرضه خواهد شد. شرکت کره‌ای قول داده در گلکسی فولد ۲ از یک شیشه تاشو مستحکم و در عین حال بسیار نازک استفاده کند تا دو سمت نمایشگر گوشی در حالت تاشده، بدون هیچ فاصله‌ای بر روی هم قرار بگیرند. همچنین گلکسی فولد ۲ که به صورت عمودی تا می‌شود، در حالت ۹۰ درجه نیز به خوبی حالت خواهد گرفت تا بتوان از دو قسمت نمایشگر استفاده کرد. مانند تصویر زیر که در قسمت پایین نمایشگر گزینه‌های منوی دوربین و در قسمت بالا، تصویر در حال ضبط دوربین به نمایش گذاشته شده است. در این حالت می‌توان به صورت لپ‌تاپی، در قسمت پایین صفحه کلید و در قسمت بالا نمایش متن نوشته شده را داشت.

سامسونگ در پی تولید گلکسی فولد ۲، دومین مدل تاشو سامسونگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

در واقع وظیفه توسعه دهندگان سامسونگ نیز همین است که در ابتدا اندروید ۱۰ و در ادامه نرم افزار‌های مشهور را برای استفاده از این چنین نمایشگر تاشویی، بهینه کنند. مانند گلکسی فولد ۱، در این مدل نیز پشتیبانی از چند پنجره و عملیات چند وظیفه‌ای به صورت همزمان وجود خواهد داشت.

یکی دیگر از تغییرات مهم گلکسی فولد ۲ وجود حفره به جای ناچ برای دوربین سلفی است. در بالای این مدل، مانند سری گلکسی s۱۰، به جای بریدگی یا ناچ قطره‌ای شکل، از یک حفره بزرگ برای دوربین سلفی استفاده شده، طبق تصویر سامسونگ تنها یک دوربین سلفی برای گلکسی فولد ۲ در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: رونمایی از طراحی متفاوت تلفن تاشو TCL + تصاویر

مشخصات فنی گلکسی فولد ۲، خبری از 5G است؟
گلکسی فولد ۲ نیز یک مدل بالارده و گران قیمت خواهد بود، بنابراین برای معرفی اولین مدل تاشو میان رده باید کمی بیشتر صبر کنیم، براساس شایعات این مدل نسل بعدی پردازنده‌های شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۶۵ مجهز خواهد شد، ۱۲ گیگابایت حافظه رم و حداقل ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نیز برای این مدل قابل پیش‌بینی است. تصویری از پشت قاب گلکسی فولد ۲ منتشر نشده و به این ترتیب نمی‌دانیم سامسونگ از چند دوربین در این مدل استفاده خواهد کرد، اما احتمالا دوربین اصلی و سلفی گلکسی فولد ۲ با پرچمدار گلکسی S11 یکسان خواهد بود.

سامسونگ در پی تولید گلکسی فولد ۲، دومین مدل تاشو سامسونگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

اما مهم‌ترین ویژگی، فناوری 5G خواهد بود، نسخه جدید گلکسی فولد با اینترنت نسل پنجم عرضه می‌شود تا این مدل به اولین تلفن هوشمندی تبدیل شود که نمایشگر تاشو و فناوری 5G را با هم ارائه می‌دهد. اندروید ۱۰ و One UI 2.1 نیز از مواردی خواهد بود که به صورت پیشفرض در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت. همچنین سامسونگ برنامه دارد تا از شارژ بسیار سریع ۴۵ واتی در این مدل استفاده کند، احتمال وجود دو باطری جداگانه در این مدل نیز بسیار است که ظرفیت باتری کلی دستگاه را افزایش می‌دهد.

زمان عرضه و قیمت
کارشناسان معتقدند که بعد از معرفی گلکسی فولد ۲ در ماه فوریه (اواخر بهمن و اوایل اسفند) این محصول در ماه آوریل (نیمه دوم بهار سال آینده) وارد بازار خواهد شد. بر خلاف گلکسی فولد ۱ که در تعدادی محدود تولید و عرضه شد، گلکسی فولد ۲ به صورت گسترده در بازار جهانی حضور خواهد داشت، همچنین سامسونگ در تلاش است تا قیمت این مدل را نسبت به هزینه بالا هزار ۹۸۰ دلاری گلکسی فولد ۱، به شدت کاهش دهد. بنابر این این مدل با قیمتی نزدیک به دیگر پرچمداران سامسونگ وارد بازار می‌شود.

سامسونگ در پی تولید گلکسی فولد ۲، دومین مدل تاشو سامسونگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

شرکت کره‌ای ریسک زیادی برروی گلکسی فولد ۲ انجام می‌دهد و به نظر می‌رسد از ساختار، کیفیت و موفقیت این مدل در بازار اطمینان دارد، با توجه به تولید فراوان این مدل، اگر مانند گلکسی فولد ۱ در هنگام عرضه با مشکلات متعدد همراه شود، دیگر نمی‌توان همه مدل‌ها را جمع‌آوری کرده و همراه با بروزرسانی دوباره وارد بازار کرد، این کار ضرر مالی بزرگی برای سامسونگ به همراه خواهد داشت. اما با توجه به برنامه گسترده این شرکت برای تولید مدل‌های تاشو، به نظر می‌رسد سامسونگ با برنامه ریزی دقیق و حساب شده‌ای، گلکسی فولد ۲ و دیگر مدل‌های تاشو خود را روانه بازار می‌کند و از نتیجه شکست گلکسی فولد ۱، درس کافی را گرفته است.

گزارش از عبدالله مطیع
انتهای پیام/


کد مطلب: 15906

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/15906/سامسونگ-پی-تولید-گلکسی-فولد-۲-دومین-مدل-تاشو-ویژگی-هایی

شستون
  https://shastoon.ir