800
۰

توقیف یک محموله کبک از اتوبوس مسافربری اصفهان_ زاهدان

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از توقیف یک محموله کبک از اتوبوس مسافربری اصفهان به زاهدان خبر داد.
توقیف یک محموله کبک از اتوبوس مسافربری اصفهان_ زاهدان
به گزارش شستون؛ وحید پورمردان در گفت وگو با عصرهامون، گفت: عده ای سودجو برای کسب منفعت بیشتر اقدام به جا به جایی پرندگان زینتی، پرندگان پرورشی و وحشی با ناگاون حمل و نقل عمومی بین شهری می کنند که سلامت شهروندان را در خطر قرار می دهند و این کار تخلف محسوب می شود.

پورمردان افزود: در چندین مرحله بازرسی مأموران یگان حفاظت محیط زیست محیط بانی نصرت آباد و همکاری مأموران انتظامی استان از اتوبوس های مسافربری متاسفانه در شش ماهه اول امسال تا کنون بیش از ichv قطعه پرنده کشف شده است که در آخرین مورد 200 قطعه کبک از اتوبوس مسافربری محور اصفهان زاهدان کشف شد و متخلفین شناسایی و دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی بیماری های پرندگان قابل انتقال به انسان هستند. بیماریهای مانند آنفولانزای فوق حاد پرندگان، کلامیدیوز، بیماریهای قارچی و آلرژیک هر چند که تعداد این بیماریها كم است ولی افراد خردسال، سال خورده و كسانی كه سیستم ایمنی آنها ضعیف شده است بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های مشترک میان انسان و پرندگان قرار دارند. بسیاری از این بیماری ها با خوردن خوراك آلوده به مواد دفعی پرندگان منتقل می شوند. در هرحال با رعایت مسایل و اصول بهداشتی می توان از بسیاری از این بیماری ها پیشگیری کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان در پایان ضمن تشکر و قدردانی از تلاش های  همیاران محیط زیست و نیروهای انتظامی که در کشف و ضبط این محموله ها نقش داشته اند؛ افزود: با تعامل دستگاه های امنیتی و قضایی شاهد کاهش تخلفات زیست محیطی از جمله قاچاق پرندگان در استان خواهیم بود.

انتهای پیام/
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 15939
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *