کمبودهای تغذیه ای، زمینه ساز مشکلات جسمی و ذهنی

14 آبان 1398 ساعت 12:30

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهارکرد: کمبودهای تغذیه ای در کودکان زمینه ساز مشکلات جسمی و ذهنی است.


به گزارش شستون؛ امید توپچیان در گفت و گو با ایسنا به اهمیت تغذیه صحیح دانش آموزان اشاره کرد و گفت: تغذیه مناسب در دانش آموزان علاوه بر این که می تواند بر رشد و سلامت جسمانی کودکان در سنین رشد تاثیر داشته باشد، بر عملکرد روانی و مغزی نیز تاثیرگزار است.
وی افزود: بیشترین نقش تغذیه در عملکرد ذهنی کودکان و نوجوانان از طریق کمک به تشکیل و عملکرد سیستم مغزی است و هرچه تغذیه در این سنین مفید و مناسب باشد، از بیماری های مغزی دوران سالمندی نیز پیشگیری می شود.
وی با تاکید برخوردن مرتب صبحانه دانش آموزان، خاطرنشان کرد: برخی از دانش آموزان به دلایل مختلف نظیر بی اشتهایی یا کمبود وقت از خوردن صبحانه امتناع می کنند که باید والدین از طریق آماده کردن صبحانه مقوی و اشتها آور از این رفتار کودکان پیشگیری کرده و آن ها را به خوردن صبحانه ترغیب کنند.
توپچیان اظهار کرد: وعده صبحانه دانش آموزان باید چربی کمتری داشته باشد و مصرف کربوهیدرات به کارایی آن ها در مدرسه ارتباط دارد.
وی خاطرنشان کرد: مصرف آب و مایعات به میزان کافی می تواند به شادابی و سلامت کودکان کمک شایانی کند و با توجه به آن که فعالیت های ورزشی و جنب و جوش زیاد کودکان باعث تعریق و از دست دادن آب بدن می شود، استفاده از آب، میوه ها و سبزی های تازه لازم و ضروری به نظر می رسد.
انتهای پیام


کد مطلب: 15993

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/15993/کمبودهای-تغذیه-زمینه-ساز-مشکلات-جسمی-ذهنی

شستون
  https://shastoon.ir