800
۰

نقض حقوق شهروندی با پیشروی مغازه دارن در پیاده روها/ جمع آوری دکه های فروش مواد افیونی در سراوان

طبق اطلاعیه شهرداری سراوان و در راستای ساماندهی دستفروشان و برخورد با افرادی که در معابر سراوان سد معبر کرده اند، کلیه دکه های فروش مواد افیونی در شهرستان جمع آوری شدند.
نقض حقوق شهروندی با پیشروی مغازه دارن در پیاده روها/ جمع آوری دکه های فروش مواد افیونی در سراوان
به گزارش شستون؛ حضور دستفروشان در پیاده رو ها و یا سد معبر توسط فروشندگان قدم زدن در پیاده روهای شهر را با اخلال مواجه می کند و مانع از حرکت شهروندان می شود که به ناچار مجبور به تغییر مسیر خواهند شد.

رعایت حریم های اجتماعی از جمله حقوق شهروندی از جمله مواردی است که هر یک از شهروندان موظف به انجام آن هستند اما کسبه و یا دستفروشان با بساط کردن در پیاده رو ها مانع از عبور و مرور شهروندان و مانع از تردد وسایل نقلیه در معابر می شوند.

طبق تبصره یک بند دو ماده 55 قانون شهرداری ها سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیر مجاز آنها و میدان و پارک ها و باغ های عمومی برای کسب یا سکنی و یا هر عنوان دیگر ممنوع است و شهرداری  مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن به وسیله ماموران خود اقدام کند.

 از آنجایی که بنا بر فتاوای مراجع تقلید تجاوز به پیاده روها و سد معبر شرعا جایز نیست و به جهت اینکه سد معبر زشت ترین نوع تجاوز و به حقوق و آزادی های مشروع دیگران است وجود یک شهر سالم  و سامان یافته در گرو پرهیز جدی از تخلفات شهری و جلوگیری از نقض حقوق شهروندی خواهد بود.

روابط عمومی شهرداری سراوان طی اطلاعیه ای اعلام کرد: شهرداری سراوان به منظور ساماندهی دستفروشان و برخورد با افرادی که سد معبر انجام داده بودند با همکاری سازمان های امنیتی و نظارتی اقدام به جمع آوری دستفروشان خیابان نبوت و قدس کرد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: کلیه دست‌ فروشان و دکه های مواد افیونی غیرمجاز جمع آوری شدند و همچنین با برخی مغازه‌داران که با پیشروی غیرقانونی خود باعث ایجاد سد معبر شده بودند، برخورد شد.

در پایان این اطلاعیه ذکر شده است: این طرح پس از جلسات متعدد با فرماندار و با دادستان شهرستان و فرماندهی نیروی انتظامی در راستای ساماندهی خیابانها سطح شهر به اجرا درآمد و قرار است در روزهای آتی ادامه یابد.

انتهای پیام/ 
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 16020
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *