800
۰

تکفیر و افراطی گری بلای جان مسلمانان/ وحدت یک وظیفه و تکیلف الهی است

جانشین نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت، همدلی، همراهی و مهربانی است چرا که تفرقه افکنی، تکفیر و افراطی گری بلای جان مسلمانان شده است.
تکفیر و افراطی گری بلای جان مسلمانان/ وحدت یک وظیفه و تکیلف الهی است
به گزارش شستون، مراسم محوری هفته وحدت با حضور جانشین نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان و مردم شهرستان سراوان در آموزش و پرورش برگزار شد.

 حجت الاسلام و المسلمین بی نیازی جانشین نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان بیان کرد: یکی از ویژیگی ها و صفات زیبای پیامبر اکرم (ص) اخلاق حسنه است که باید به آن توجه داشته باشیم به طور مثال کفار پیامبر (ص) را اذیت و آزار می دانند اما آن حضرت برای آنها دعای خیر می کرد.

 وی افزود: برای انسان های مومن، معتقد به روز جزا و افرادی که ذکر و یاد خدا می کنند، رسول گرامی اسلام اسوه و الگو قرار دارد.

 جانشین نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان  با بیان اینکه یکی از مشکلات جهان اسلام در عصر کنونی دوری از اخلاق و رفتار پیامبر (ص) است، ادامه داد:  اگر رفتار و گفتار حضرت محمد (ص) را الگو و اسوه قرار دهیم بسیاری از مشکلات از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام و المسلمین بی نیازی افرادی را که رفتار مهربانانه، رئوفانه با مردم دارند و نسبت به بستگان، نیکان، خویشان و برادران دینی خود نیکی می کنند را در زمره افراد نزدیک به پیامبر (ص) قرار داد و خاطر نشان کرد: حضرت محمد (ص) با اخلاق و رفتار نیکو و با دلسوزی در قلوب مسلمانان جهان جای گرفته است.

 وی با توجه به اینکه وظیفه داریم رفتار و اخلاق نبی مکرم اسلام را ترویج دهیم، تصریح کرد: جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت، همدلی، همراهی و مهربانی است چرا که تفرقه افکنی، تکفیر و افراطی گری بلای جان مسلمانان شده است.

 جانشین نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: دشمنان بیش از هر زمان دیگر به دنبال تفرقه و اختلاف میان امت های اسلامی برای به غارت بردن ثروت و منابع مسلمانان هستند و آشکارا و پنهان بر طبل تفرقه می کوبند.

حجت الاسلام و المسلمین بی نیازی با اشره به اینکه  تعالیم و احکام اسلام و آیات قرآن مسلمانان را به وحدت دعوت کرده است، بیان کرد:  در بیش از 50 آیه در خصوص اهمیت به وحدت و پرهیز از اختلاف میان مسلمانان اشاره شده است.

وی با توجه به قرار گرفتن وحدت در ردیف توحید، خاطر نشان کرد: وحدت یک وظیفه و تکلیف الهی است که باید به آن عمل کنیم.


انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 16100
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *