800
۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان خبر داد

آغاز آبگیری مزارع سیستان از طرح انتقال آب بالوله

غلام حیدر زورقی از آغاز آبگیری مزارع سیستان از طرح انتقال آب با لوله در سطح 10 هزار هکتار خبر داد.
آغاز آبگیری مزارع سیستان از طرح انتقال آب بالوله
به گزارش شستون؛ غلام حیدر زورقی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان که روز گذشته در راستای هماهنگی رها سازی آب از طرح انتقال آب با لوله به شهرستان هامون سفر کرده بود، در خصوص تشریح این طرح در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون گفت: در اولین مرحله 10 هزار هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان های هامون، نيمروز، زهك و هيرمند از طرح آبیاری می شوند.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح انتقال آب بالوله دشت سیستان افزود: سیستان وبلوچستان با محدودیت منابع آبی مواجه است نکته اساسی در برنامه اجرای طرح آبرسانی دشت سیستان، افزایش بهره‌وری مصرف آب وافزایش راندمان آبیاری از 30 درصد کنونی به بالای 90 درصد در بخش کشاورزی است.

زورقی با بیان اینکه تسریع در زمان آبیاری و آبیاری با برنامه با توجه به نیاز گیاه و عدالت در توزیع آب در کل دشت سیستان از دیگر اهداف اجرای این طرح عظیم می‌باشد، ادامه داد: برای رسیدن به کشاورزی اقتصادی در منطقه، طرح الگوی کشت سیستان با همکاری وزارت جهادکشاورزی تدوین و متناسب با اقلیم منطقه 37 گیاه زراعی و باغی به کشاورزان معرفی شد.

وی گفت: اجرای طرح الگوی کشت برای بهره برداران اختیاری است ولی به کشاورزان توصیه می‌شود با کارشناسان بخش کشاورزی در توسعه کشت گیاهان با صرفه اقتصادی که ارزش افزوده بیشتری ايجاد خواهد کرد همکاری کنند.

گفتنی است پیشرفت فیزیکی کل طرح انتقال آب بالوله دشت سیستان 97 درصد می باشد و بر اساس برنامه این پروژه، 46 هزار هکتار از گستره 200 هزار هکتاری دشت سیستان با تخصیص 400 میلیون مترمکعب آب از چاه نیمه ها  آبیاری می شود.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 16102
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *