800
۰

"عدالتخواهی" قربانی نژادپرستی ترامپ/ مخالفت با دستور نژادپرستانه رئیس جمهور کار دست مقام نظامی آمریکایی داد/ فرمانده نیروی دریایی آمریکا برکنار شد

یک فرمانده نیروی دریایی آمریکا به دلیل مخالفت با دستور توئیتری ترامپ از سوی وزیر دفاع این کشور از کار برکنار شد.
"عدالتخواهی" قربانی نژادپرستی ترامپ/ مخالفت با دستور نژادپرستانه رئیس جمهور کار دست مقام نظامی آمریکایی داد/ فرمانده نیروی دریایی آمریکا برکنار شد
به گزارش شستون؛ روز گذشته بود که شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در گزارشی به رویارویی فرمانده نیروی دریایی آمریکا با ترامپ پرداخت و نوشت: مقامات ارشد نیروی دریایی آمریکا از جمله ریچارد اسپنسر فرمانده نیروی دریایی ارتش آمریکا در گفتگو با این خبرگزاری مخالفت خود با عدم اخراج یک سرباز جنایتکار بنابر دستور ترامپ را اعلام کردند.
ریچارد اسپنسر فرمانده نیروی دریایی آمریکا در گفتگو با رویترز گفته بود: "ترامپ از ما خواسته است تا ادوارد گالاگر رئیس عملیات ویژه نیروی دریایی آمریکا را از سمت خود برکنار نکنیم و سمت وی را نیز ارتفا دهیم ما با این خواسته رئیس جمهور موافق نیستیم، این دستور مخالف قوانین و مقررات نظامی است و نظم موجود در نیروی دریایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد." وی اشاره کرد دخالت رئیس جمهور در این موضوع باعث رویارویی مقامات نیروی  دریابی با ریاست جمهوری خواهد شد.
این در شرایطی بود که هفته گذشته ترامپ به مقامات نیروی دریایی آمریکا دستور داد تا نه تنها ادوارد گالاگر به سمت خود بازگردد بلکه ارتقای سمت نیز بگیرد اما مقامات نیروی دریایی آمریکا با این درخواست ترامپ صریحا مخالفت کرده‌اند و خواستار ادامه روند دادگاه و محاکمه این جنایتکار جنگی شده‌اند.
 حالا اما خبر می رسد ریچارد اسپنسر وزیر نیروی دریایی آمریکا به دلیل مخالفت با دستور توئیتری دونالد ترامپ و با دستور مارک اسپر وزیر دفاع از کار برکنار شد. 
خبرگزاری فرانسه اما گزارش داده است که مارک اسپر از اسپنسر خواسته است که از سمت خود استعفا کند. 
 
یک سخنگوی پنتاگون هم در واکنش به این خبر گفته که مارک اسپر بعد از مشاجره اسپنسر با کاخ سفید در ارتباط با یک پرونده قضایی نیروی دریایی، اعتمادش را به وی از دست داده است. وی اعلام کرد که اسپنسر به درخواست وزیر دفاع آمریکا استعفای خود را تقدیم پنتاگون کرده است. 
 
 اسپنسر پیش از این گفته بود علی‌رغم اقدام رئیس جمهور آمریکا جهت جلوگیری از اخراج  ناوبان دوم «ادوارد گالاگر» به‌دلیل ارتکاب جنایت جنگی، روال قانونی علیه این کماندوی آمریکایی اجرا می‌شود.
 
به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، فرمان عفو این سرباز جنایتکار جنگی آمریکایی توسط ترامپ از طریق پیام توئیتری و درخواست برای  باقی ماندن او در واحد نظامی محل خدمتش، در تاریخ روابط رئیس‌جمهور و ارتش آمریکا بسیار کم‌سابقه است.
 
گالاگر که ترامپ را یکی از مهم‌ترین حامیان خود می‌داند، به شلیک به غیرنظامیان، کشتن یک اسیر داعشی با چاقوی شکار در عراق و تهدید به قتل هم‌رزمانش در یگان ویژه نیروی دریایی که تخلفاتش را گزارش کرده‌ بودند، متهم شد اما دادگاه نظامی او را تبرئه کرد.
 
با این حال نیروی دریایی گالاگر را به دلیل بی‌اعتبار کردن نیروهای مسلح از طریق انتشار عکس جسد اسیر نوجوان داعشی، مورد تنزل درجه قرار داد.
 
ساعاتی بعد از اعلام برکناری اسپنسر، ترامپ در حساب توئیتری خود اعلام کرد که «کن برایت ویت» سفیر واشنگتن در نروژ را به عنوان جایگزین اسپنسر معرفی خواهد کرد. 
منبع: فارس
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 16222
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *