شهروند سراوانی از خاک سرخ اسکناس سبز چید/ ایجاد اشتغال برای 15 نفر

11 آذر 1398 ساعت 9:01

یک جوان کارآفرین سراوانی با راه اندازی کارگاه آجر پزی برای 15 نفر زمینه اشتغال را فراهم کرد.


 به گزارش شستون، امیرپوریا سپاهی یکی از جوانان خوش ذوق و فعال سراوانی با همت و پشتکار توانست با استفاده از منابع خدادادی این منطقه و سرمایه شخصی برای 15 نفر زمینه اشتغال را فراهم کند.

وی در گفت و گو با شستون با بیان اینکه با همکاری یکی از دوستانش در سال 90 اقدام به راه اندازی کارگاه آجر پزی کرده است، اذعان کرد: به همراه دوستش که در مسیر سیب و سوران و سراوان در حال تردد بوده اند، با مشاهده خاک منطقه جرقه پخت آجر از خاک این منطقه به ذهن آنها زده شد.

 این جوان کارآفرین سراوانی ادامه داد: نمونه خاک این منطقه را جهت آزمایش به اصفهان ارسال کرده اند که پس از تأیید خاک، سال 91 به دنبال تسهیلات بانکی رفته که 400 میلیون از بانک تسهیلات دریافت کرده و 800 میلیون نیز سرمایه شخصی در این مسیر به کار برده است.

 سپاهی بیان کرد: در سال 92 کارگاه تولیدی آجر نگاران نما افتتاح شد که با توجه به قرمز بودن رنگ آجر در دو سه سال اول استقبال مناسبی رخ نداد و با ضرر و زیان زیادی مواجه شدند.

وی با بیان اینکه برای فروش و ایجاد بازار کار و ایجاد اطمینان با قیمت کمتر اقدام به فروش کرده اند تا اعتماد ایجاد شود، خاطر نشان کرد: خاک شیل به وفور در کوه های اطراف شهر یافت می شود  و با توجه به وجود آهن و آلومینیوم موجود در آن، آنالیز آن با دیگر خاک ها متفاوت است.

 جوان کارآفرین سراوانی تصریح کرد: آجر شیل از نظر استحکام نسبت به آجری که با خاک رس تهیه می شود، مستحکم تر و مصرف آب بسیار کمتر دارد و همچنین نسبت به صدا، گرما و سرما عایق مناسب تری است.

سپاهی با توجه به اینکه برای 15 نفر زمینه اشتغال را فراهم کرده اند، ادامه داد: در حال حاضر آجر شیل از بازار فروش مناسبی برخوردار شده و برای اینکه بتوانند نیاز شهرستان را پاسخگو باشند نیاز به توسعه کارگاه تولیدی دارند.

 وی در پایان به جوانان سراوانی توصیه کرد تا با تلاش و همت خود از منابع طبیعی موجود در شهرستان استفاده کنند  تا زمینه اشتغال برای دیگر افراد فراهم شود.
 
 انتهای پیام/
 
 


کد مطلب: 16238

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/16238/شهروند-سراوانی-خاک-سرخ-اسکناس-سبز-چید-ایجاد-اشتغال-15-نفر

شستون
  https://shastoon.ir