800
۰
ورزش، حسرتی بردل روستاییان جنوب شرق کشور؛

گلایه جوانان روستای" دوست محمد حاجی" از نبود امکانات ورزشی/وعده هایی که محقق نشد!

شماری از جوانان روستای" دوست محمد حاجی" واقع در شهرستان هامون از نبود امکانات و تجهیزات ورزشی در این منطقه گلایه کرده و خواستار رفع این معضلات شدند.
گلایه جوانان روستای" دوست محمد حاجی" از نبود امکانات ورزشی/وعده هایی که محقق نشد!
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، کمبود فضاها و امکانات ورزشی به عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات موجود در روستاهای استان پهناور سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود و به وضوح می‌توان این مشکل و تأثیر مستقیم آن را بر مهاجرت به شهرها مشاهده کرد.

با این تفاسیر عدم توجه به ورزش به ویژه در روستاها از سوی مسئولان یکی از بزرگترین معضلاتی است که توزیع نامناسب امکانات و تجهیزات از دغدغه های اصلی به شمار می رود. در این راستا روستاهایی در شمال و جنوب استان وجود دارد که به جهت دارا بودن پتانسیل و ظرفیت بسیار بالا در زمینه های ورزشی به دلیل عدم فراهم نشدن زیر ساخت ها با مشکلاتی مواجه هستند که نیازمند عزم راسخ مسئولان را می طلبد.

دوست محمد حاجی روستايی با جمعیت 480 نفر از توابع شهرستان هامون واقع در شمال سیستان وبلوچستان است که علیرغم وجود جوانان بااستعداد سهم آن از نظر تجهيزات و فضاهای ورزشی تقريبا صفر است.

اين روستا كه بيشتر جمعيت آن را جوانان تشكيل می دهند از كمترين امكانات ورزشی و تفريحی هم برخوردار نبوده و موج علاقه به ورزش با همه كمبود ها نه تنها فروكش نكرده بلكه دوست داران ورزش به انحای مختلف آن را انجام می دهند به طوری که در فوتبال و والیبال حرفی برای گفتن دارند.
 

 
آن ها از روی اجبار در زمین های خاکی روستا برای خود دروازه درست کرده و فوتبال می کنند و به والیبال علاقه خاصی دارند و با حداقل ها و به اميد نگاه مسئولان روزگار می گذرانند. ناگفته نماند که با آمدن آب و آبیاری شدن زمین ها اهالی از همان زمین های خاکی نیز محروم شدند و اکنون هیچ راهی برای سرگرمی و تفریح ندارند.

مشكلات نبود امكانات ورزشی برای علاقه مندان روستا باعث شده تا برای رساندن خواسته های خود به گوش مسئولان سراغ این پایگاه خبری بيايند تا بلكه نوشته ای از وضعيت آن ها، كمی نگاه مسئولان را به اين روستا معطوف كند.
 

 
به گفته مطهری یکی از اهالی روستا نبود امکانات تفریحی و رفاهی در روستاها منجر به مهاجرت ساکنین به شهرها شده است.

وی با بیان اینکه جوانان روستا برای سپری کردن اوقات فراغت خود برنامه و هدفی ندارند، گفت: در این روستا جوانان بااستعداد زیادی در رشته های ورزشی وجود دارند که از مسئولین خواستار برطرف کردن مشکلات و شناسایی این استعدادها در منطقه هستیم.
 
 
 
وعده هایی که محقق نشد
عبدالواحد جان آبادی یکی از اعضای شورای اول روستا دوست محمد حاجی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون گفت: چندمرحله موضوع زمین ورزشی را از اداره ورزش و جوانان شهرستان هامون پیگیری کرده ایم که نتیجه مثبتی در پی نداشته است.

وی با بیان این مطلب که روستای دوست محمد حاجی با مرکز شهر هامون یازده کیلومتر فاصله دارد، افزود: در زمان رای گیری هم که نمایندگان برای کسب رای به روستاها می آیند بارها قول رفع معضلات ورزشی در این روستا را داده اند که این وعده نیز تاکنون عملی نشده است.

شایان ذکر است در سیستان و بلوچستان که لقب جوان ترین استان کشور را یدک می کشد جوانان مستعد زیادی هستند که علاقمند به ورزش های فوتبال، والیبال، دومیدانی و ... می باشند اما نبود تجهیزات و مربی باعث بی تحرکی و فقر ورزشی در این منطقه از کشور شده است.
 
در مجموع آن چیزی که واضح است اینکه سیستان وبلوچستان ظرفیت و پتانسیل های زیادی در توسعه و پیشرفت رشته های ورزشی دارد به گونه ای که کوه «تفتان» در خاش، کوه «بیرک» در مهرستان، کوه خواجه در سیستان و ... برای گسترش ورزش هایی همچون کوه نوردی، سنگ نوردی و صخره نوردی می باشد و اگر این نعمات الهی در هر دیار دیگری بود از آن استفاده های گوناگون و زیادی می شد اما این ظرفیت در استان مغفول مانده است.

از سدهای جنوب استان همچون سارادان ایرانشهر و ماشکید سیب و سوران و سایر سدها نیز می توان برای گسترس رشته هایی همچون قایق سواری، شنا و بسیاری از رشته های ورزشی آبی دیگر بهره برد و پیش گام و مدعی در این رشته ها بود.

انتهای پیام/
سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 16668
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *