800
۰

گلکسی S11 یا گلکسی S20؛ پرچمداران جدید سامسونگ چه ویژگی‌هایی خواهند داشت؟

در این گزارش به تمامی ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و مشخصات مورد انتظار برای سری جدید گلکسی S سامسونگ می‌پردازیم.
گلکسی S11 یا گلکسی S20؛ پرچمداران جدید سامسونگ چه ویژگی‌هایی خواهند داشت؟
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حدود یک ماه دیگر به زمان معرفی سری پرچمدار جدید سامسونگ زمان باقی مانده و موضوع ترند این روز‌های دنیای فناوری، مشخصات، ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید پرچمداران ۲۰۲۰ سامسونگ است. شرکت کره‌ای برنامه دارد تا در نیمه دوم ماه فوریه طی مراسمی از سه مدل پرچمدار جدید خود و احتملا گلکسی فولد ۲ رونمایی کند. مراسمی که قبل از کنگره جهانی موبایل برگزار می‌شود و تا پیش از معرفی هر پرچمدار دیگری، شاهد معرفی سری جدید سامسونگ گلکسی S باشیم. این عادت سامسونگ است که در یک رویداد اختصاصی و با کلی تشریفات از پرچمداران خود رونمایی کند.
در مراسم امسال سامسونگ شاهد معرفی ۴ تلفن هوشمند جدید هستیم، بر اساس اخبار موجود، دومین مدل تاشو سامسونگ با نام گلکسی فولد به همراه سه پرچمدار سری گلکسی S در مراسم اختصاصی شرکت کره‌ای معرفی خواهند شد، سامسونگ دیگر مدل‌های خود از جمله میان‌رده‌های جدید خود را برای معرفی در کنگره جهانی موبایل در بارسلون آماده می‌کند و آن‌ها به صورت جداگانه رونمایی می‌شوند. اما در مورد ویژگی‌ها، مشخصات و حتی نام پرچمداران جدید سامسونگ شبهاتی وجود دارد، در این گزارش بر اساس آخرین اخبار و شایعات، نگاهی به آن چیزی که سامسونگ به عنوان پرچمداران جدید خود در سال ۲۰۲۰ تدارک دیده است، آشنا خواهیم شد، با ما همراه باشید:
گلکسی S11 یا گلکسی S20؛ پرچمداران جدید سامسونگ چه ویژگی‌هایی خواهند داشت؟
گلکسی S11 یا گلکسی S20
پس از گذشت ۱۰ سال از معرفی سری گلکسی S و انتخاب ترتیبی اعداد از یک تا ۱۰، حال انتخاب نام جدید برای سامسونگ به یک چالش واقعی تبدیل شده است. شرکت اپل در فرایند نامگذاری پرچمداران خود پس از آیفون ۸ مستقیما به سراغ آیفون X (۱۰) رفت، سپس آیفون XS و چند ماهی پیش از آیفون ۱۱ رونمایی کرد. اما با این روال انتخاب نام سری آیفون در سال‌های آینده به شکل آیفون ۱۲، آیفون ۱۳، آیفون ۱۴، آیفون ۱۵ و به همین ترتیب ادامه پیدا خواهد کرد که از نظر برندسازی و بازاریابی جالب نخواهد بود. مشخص نیست که اپل در سال‌های آینده نام پرچمداران خود را تغییر می‌دهد یا نه، اما به نظر می‌رسد سامسونگ از همین امسال برنامه دارد تا روند نامگذاری پرچمدارانش را مانند هوآوی ادامه دهد، هوآوی پس از مدل P10، پرچمدار P20 و P30 را معرفی کرد. بر اساس اخباری که از جلسه محرمانه سامسونگ با توسعه دهندگان و اپراتور‌های مخابراتی در حاشیه نمایشگاه CES برگزار کرد، نام پرچمدار بعدی سامسونگ، گلکسی S20 خواهد بود. البته این روش نامگذاری ممکن است از طرف سامسونگ تغییر کند.
گلکسی S11 یا گلکسی S20؛ پرچمداران جدید سامسونگ چه ویژگی‌هایی خواهند داشت؟
مانند سال گذشته منتظر سه پرچمدار سری گلکسی S باشیم؟
بله، بر اساس اخبار، سامسونگ مانند سال گذشته از سه پرچمدار جدید رونمایی خواهد کرد. گلکسی S20، گلکسی S20 پلاس و گلکسی S20 اولترا، سه پرچمدار جدیدی سری سامسونگ هستند، البته این مورد نیز شاید تا زمان معرفی تغییر کند، اما در حال حاضر سامسونگ به دنبال عرضه این سه پرچمدار است.
بیشتر بخوانید: قیمت روز گوشی موبایل در ۲۱ دی
پرچمداران جدید سامسونگ نسبت به سری گلکسی S10 یک تغییر اساسی خواهند داشت، سال گذشته سامسونگ گلکسی S10، به عنوان مدل اصلی معرفی شد، در حالی که گلکسی S10e یک پرچمدار ارزان‌تر و گلکسی S10 پلاس یک پرچمدار قدرتمندتر بود. اما سامسونگ در سال جدید همانند اپل، گلکسی S20 را به عنوان ارزان‌ترین پرچمدار خود عرضه می‌کند، درست مانند آیفون ۱۱، در عین حال گلکسی S20 پلاس و اولترا دو مدل گران‌تر و قدرتمندتر هستند. پس خبری از گلکسی S20e نخواهد بود.
گلکسی S11 یا گلکسی S20؛ پرچمداران جدید سامسونگ چه ویژگی‌هایی خواهند داشت؟
طراحی پرچمداران جدید سامسونگ
همانند سری آیفون ۱۱، بزرگ‌ترین تغییر در پرچمداران جدید سامسونگ نیز به طراحی باز می‌گردد. در حالی که استفاده از ماژول مربعی، مستطیلی و دایره‌ای برای دوربین اصلی بسیار پر طرفدار شده، سامسونگ هم به عنوان یک شرکت بزرگ به سراغ استفاده از این نوع ماژول‌ها رفته است. سری پرچمدار گلکسی S20 با ماژول مستطیلی مشکی رنگ در پشت گوشی طراحی شده اند، در این ماژول دوربین‌های چندگانه و فلش LED قرار می‌گیرد. به جز ماژول دوربین هیچ عنصر خاص دیگری در پشت گوشی‌های جدید سامسونگ وجود ندارد.
اما در جلو مانند پرچمداران سال گذشته، یک نمایشگر بزرگ با حاشیه بسیار کم، گوشه‌های خمیده و دوربین سلفی در حفره بالا نمایشگر دیده می‌شود. فریم آلومینیومی در پایین دارای درگاه میکرو USB شارژ، بلندگو و میکروفن و در بالا دارای جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است. در سمت راست دو دکمه پاور و بلندی صدا قرار دارند، در سمت چپ نیز درگاه سیمکارت و کارت حافظه طراحی شده است. بر اساس رندر‌های منتشر شده دکمه اختصاصی دستیار صوتی بیکسپی در این پرچمدار طراحی نشده و احتمالا با دکمه پاور، ادغام شده است.
صفحه نمایش، بزرگ‌تر از همیشه
مانند همیشه، یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت پرچمداران و به طور کلی، تلفن‌های هوشمند سامسونگ، نمایشگر بسیار با کیفیت آن‌ها است. سامسونگ در سری جدید پرچمدار خود هم از نظر اندازه و هم از نظر کیفیت، تجربه جدیدی را به خریداران می‌دهد. کوچک‌ترین پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی S20 دارای یک نمایشگر امولد ۶.۲ اینچی است، این ابعاد در مدل گلکسی S20 پلاس به ۶.۷ اینچ و در نسخه S20 اولترا به ۶.۹ اینچ می‌رسد. در واقع گلکسی S20 اولترا یک تبلت است.
در هر سه مدل از پنل امولد استفاده شده، البته دو نسخه پلاس و اولترا دارای رزولوشن ۲K هستند که برای اولین بار در پرچمداران سامسونگ از این رزولوشن استفاده می‌شود. همچنین هر سه نمایشگر با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز تولید می‌شوند، کیفیت این نمایشگر‌ها بسیار بهبود پیدا کرده، تاکنون تنها در مدل‌های گیمینگ و پرچمداران وان‌پلاس از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز استفاده شده که بازخورد‌های مثبت فراوانی به همراه داشته است. در هر سه مدل، دوربین سلفی درون حفره در بالای نمایشگر وجود دارد. طبق رندر‌های خبر از دوربین سلفی دوگانه نیست.
گلکسی S11 یا گلکسی S20؛ پرچمداران جدید سامسونگ چه ویژگی‌هایی خواهند داشت؟
برگ برنده سامسونگ، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی
اما سامسونگ در پرچمداران جدید خود از یک دوربین استثنایی استفاده خواهد کرد. دوربین جدید سامسونگ با همکاری شیائومی تولید شده و انتظارات زیادی از آن وجود دارد، سامسونگ تاکنون در چند مرتبه اعلام کرده که آزمایش‌های انجام شده با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی سری گلکسی S20 بسیار راضی کننده بوده، اما شایعاتی نیز شنیده می‌شود که شاید دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی این مدل به قدری که از آن انتظار می‌رود با کیفیت نباشد. سامسونگ تا حدودی سر دوربین جدید خود ریسک کرده، زیرا در صورت عدم برآورده شدن انتظار خریداران، ممکن است فروش این پرچمدار تحت تاثیر قرار بگیرد. همچنین سامسونگ تاکنون رقابت دوربین را به هوآوی باخته و به دنبال تغییر این روند است، در صورتی که دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی این شرکت نیز نتواند از پرچمدار هوآوی P۴۰، امتیازات بالاتری بگیرد، دیگر به سختی می‌توان از نظر دوربین بر روی سامسونگ حساب باز کرد.
 
اما دوربین‌های گلکسی S20 از سه سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو و یک دوربین اولتراواید تشکیل شده، این درحالی است که گلکسی S20 پلاس دارای دوربین چهارگانه با سنسور‌های ۱۰۸ مگاپیکسل، ۶۴ مگاپیکسل، اولتراواید و دوربین ToF است. مدل بالارده گلکسی S20 اولترا نیز مانند نسخه پلاس دارای چهار دوربین است، با این تفاوت که در این مدل سنسور ۴۸ مگاپیکسلی دارای قابلیت زوم ۱۰ برابر اپتیکال بوده و حتی زوم هیبریدی دیجیتال آن تا ۱۰۰ برابر می‌رسد.
مشخصات فنی با پردازنده نسل جدید کوالکام
سامسونگ هرسال دو نسخه از پرچمداران خود را تولید می‌کند، یک نسخه با پردازنده کوالکام که مخصوص بازار آمریکا است و نسخه دیگر با پردازنده اکسینوس که در دیگر نقاط جهان به فروش می‌رسد. پرچمداران سری گلکسی S20 نیز دارای دو نسخه با پردازنده اسنپدراگون نسل جدید ۸۵۶ و یا اکسینوس ۹۹۰ هستند. به جز پردازنده پر قدرت، ۸ گیگابایت حافظه رم نیز برای هر سه مدل گلکسی S20 در نظر گرفته شده، البته احتمالا گلکسی S20 با حافظه رم ۶ گیگابایت و گلکسی S20 اولترا با رم ۱۲ گیگابایت نیز عرضه خواهند شد.
گلکسی S11 یا گلکسی S20؛ پرچمداران جدید سامسونگ چه ویژگی‌هایی خواهند داشت؟
سامسونگ کمی پیشتر اعلام کرد که باتری‌های پرچمداران جدیدش بهبود‌های قابل توجهی نسبت به نسخه‌های قبلی سری گلکسی S خواهند داشت. به عنوان مثلا دو پرچمدار گلکسی S20 پلاس و اولترا دارای ظرفیت باتری بیش از ۴ هزار میلی‌آمپر هستند، همچنین شارژ سریع و عمر باطری بالا نیز از ویژگی‌های قابل انتظار برای سه مدل جدید سری گلکسی S20 هستند. بر اساس اخباری که تا کنون منتشر شده، مدل گلکسی S20 دارای باتری با ظرفیت ۳۷۳۰ میلی‌آمپرساعت خواهد بود، همچنین نسخه پلاس باتری با ظرفیت ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعت دارد و در نهایت نسخه اولترا با باتری ۴۹۰۰ میلی‌آمپرساعتی عرضه می‌شود.
در مورد استفاده از موردم 5G در مدل‌های جدید سامسونگ تا کنون اخباری معتبری منتشر نشده، اما به نظر می‌رسد حداقل یک مدل این پرچمداران، مجهز به فناوری 5G باشد. هر سه مدل سری گلکسی S20 در ۱۱ فوریه معرفی می‌شوند و در ششم مارس وارد بازار خواهند شد. قیمت پیش‌بینی شده برای این سری به ترتیب ۷۰۰ دلار، ۹۹۹ دلار و ۱۰۹۹ دلار است.
گزارش از عبدالله مطیع
انتهای پیام/
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 16824
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *