800
۰
شیخ‌الاسلام:

سفیر انگلیس قصد هدایت اعتراضات دانشجویان را داشت

یک کارشناس مسائل بین‌اللمل با اشاره به حضور سفیر انگلیس در تجمعات روز گذشته مقابل دانشگاه امیرکبیر گفت: جای تعجب بسیار دارد که انگلیسی‌ها به جایی رسیده‌اند که سفیر این کشور شخصاً با حضور در چنین تجمعی اقدام به صحنه‌گردانی غائله می‌کند.
سفیر انگلیس قصد هدایت اعتراضات دانشجویان را داشت
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین شیخ‌الاسلام کارشناس مسائل بین‌الملل درباره حضور سفیر انگلیس در تجمعات روز گذشته مقابل دانشگاه امیرکبیر و دستگیری وی هنگام تهیه عکس و فیلم از این تجمعات گفت:‌ بنده اگر جای عزیزان وزارت خارجه بودم همین امروز عذر سفیر انگلیس را به عنوان یک عنصر نامطلوب می‌خواستم و او را از کشور اخراج می‌کردم.
وی افزود:اگرچه که ما از سازماندهی تجمع روز گذشته در مقابل دانشگاه امیرکبیر توسط سفیر انگلیس اطلاع دقیقی نداریم ولی با توجه به اینکه در این تجمع اعتراضی شعارهای هنجارشکنانه‌ای داده شده حضور وی در این تجمع نوعی مداخله در امور داخلی ایران است. جای تعجب بسیار این است که کار انگلیسی‌ها به اینجا رسیده که سفیر این کشور شخصاً با حضور در چنین تجمعی اقدام به صحنه‌گردانی غائله می‌کند. 
 
بنابر گزارش تسنیم، این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به بیانیه وزارت خارجه انگلیس در واکنش به دستگیری سفیر این کشور در ایران که در بخشی از آن مدعی شده که دولت ایران در حال عبور از یک گذرگاه مهم است که می‌تواند به حرکت خود به سوی وضعیتی منزوی و طرد شده با همه پیامدهای سیاسی و اقتصادی که این روش در پی دارد ادامه دهد، تصریح کرد: اخراج  رابرت مک ایر می‌تواند پاسخ مناسبی به یاوه‌گویی‌های وزارت خارجه انگلستان باشد. 
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 16878
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *