واکنش ابطحی به انتقاد روحانی از ردصلاحیت شدگان؛

انتقاد از شورای نگهبان شایسته رئیس جمهور نیست

30 دی 1398 ساعت 10:04

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس به انتقاد رئیس جمهور از شورای نگهبان در خصوص رد صلاحیت ها اشاره کرد و گفت: انتقاد از شورای نگهبان شایسته رئیس جمهور نیست؛ روحانی اگر می خواهد آرای اصلاح طلبان را داشته باشد، که دیگر دوره ریاست جمهوری اش رو به اتمام است و نیازی به آرای این ها ندارد.


به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از اعلام رد صلاحیت شدگان داوطلبان حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس توسط شورای نگهبان، شاهد فشار و حمله برخی از مسئولین و جریان های نزدیک دولت به شورای نگهبان هستیم.
در همین رابطه «سیدمحمدجواد ابطحی»  در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت: متاسفانه در زمان ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی، آقای سیدعلی اکبر محتشمی پور(نماینده دوره‌های سوم و ششم مجلس) و بعد از آن آقای مجید انصاری(عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام) و البته دوستانشان بحث صیانت از انتخابات را مطرح کردند و حتی موضع گیری های آقای هاشمی رفسنجانی در این خصوص، به بهانه این بود که مشارکت باید حداکثری باشد.
وی اجرای قانون را لازمه صیانت از انتخابات دانست و افزود: بحث صیانت از انتخابات مستلزم اجرای صحیح قانون است و در واقع مشارکت حداکثری باید از طریق قانون باشد نه این که ما یک طیفی از گوگوش تا سروش درست کنیم و بگوییم همه بیایید و مشارکت حداکثری داشته باشید؛ این درست نیست.
نماینده مردم خمینی شهر خاطر نشان کرد: کسانی که اسامی شان را برای انتخابات نوشتند یعنی قانون اساسی، نظام انتخاباتی و قوانین انتخابات را قبول دارند و باید از این طریق اقدام کنند و در حقیقت جو سازی و متهم کردن شایسته نیست.
ابطحی به نامه امام(ره) خطاب به منتقدان شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: امام(ره) هم در همین خصوص یک نامه تندی علیه کسانی که علیه شورای نگهبان اقدام به جو سازی می کنند، نوشت.
وی ادامه داد: انتقاد از شورای نگهبان شایسته رئیس جمهور نیست؛ روحانی اگر می خواهد آرای اصلاح طلبان را داشته باشد، که دیگر دوره ریاست جمهوری اش رو به اتمام است و نیازی به آرای این ها ندارد.
 
اهداف اصلاح طلبان از انتقاد به شورای نگهبان چیست؟
ابطحی در تشریح اهداف جریان اصلاحات از انتقاد به شورای نگهبان، عنوان کرد: سیاست اصلاح طلبان ایجاد فشار از پایین و چانه زنی از بالا است؛ این  سیاستی است که جریان اصلاحات همیشه داشتند و دارند. این ها می خواهند افکار عمومی را منحرف کنند تا با اظهارنظرات و موضع گیری های خود بتوانند صلاحیت خودشان را به دست بیاورند.
 
تاختن به شورای نگهبان به مصلحت کشور نیست
وی در پاسخ به این سوال که "آیا جوسازی ها و تاختن به شورای نگهبان در شرایط فعلی به مصلحت کشور است؟" گفت: خیر؛ این کار موجب این می شود که یکی از ارکان نظام زیر سوال برود.
عضو کمیسیون آموزش مجلس در پایان گفت: ما بحث سوال از رئیس جمهور را هم به خاصر منویات رهبری مبنی بر وحدت و انسجام ملی انجام ندادیم تا حفظ وحدت شود، در حالی که بنده طرح استیضاح رئیس جمهور را در سال 95 مطرح کردم اما بخاطر حفظ وحدت این کار را نکردیم؛ هر چقدر ما کوتاه می آییم آقایان کوتاه نمی آیند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 16983

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/16983/انتقاد-شورای-نگهبان-شایسته-رئیس-جمهور-نیست

شستون
  https://shastoon.ir