صدور شناسنامه تا 30بهمن تنها برای افرادی که شناسنامه آنها مفقود شده است

24 بهمن 1398 ساعت 11:22

مدیر کل ثبت احوال استان گفت : تمامی افراد بالای ۱۸ سال که شناسنامه آنان مفقود شده است و می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند، شناسنامه آن‌ها تا ۳۰ بهمن‌ماه صادر و تحویل می شود.


به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، روزگذشته خبری مبنی بر شناسنامه دار شدن فاقدین شناسنامه تا 30 بهمن ماه در برخی از خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی منتشر شد که پیامد آن خوشحالی برای تمامی افراد فاقد سجل هویتی بود.

از آنجایی که بیشترین آمار فاقدین شناسنامه مربوط به استان سیستان و بلوچستان است و عواملی چون دارا بودن کیلومترها مرز مشترک با کشورهای پاکستان و افغانستان و ازدواج زنان ایرانی با اتباع کشورهای بیگانه در این رتبه بندی نقشی اساسی داشته و از طرفی بسیاری از ازدواج های شرعی در این منطقه ثبت رسمی نشده انتشار این خبر باعث خوشحالی افراد شد.

در متن این خبر آمده است : سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از شناسنامه دار شدن تمامی افراد فاقد شناسنامه بالای ۱۸ سال که می خواهند در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند تا 30 بهمن ماه خبر داده است.

در تماسی که خبرنگار عصرهامون با رضا راحت دهمرده، مدیرکل ثبت احوال استان در خصوص بیان جزییات این طرح داشت، وی با اصلاح این خبر گفت: صدور شناسنامه جدید برای افراد بالای 18 سالی است که شناسنامه داشته اند و درحال حاضر شناسنامه آنها مفقود شده است و کلیه افراد فاقد شناسنامه استان و یا اتباع بیگانه را شامل نخواهد شد.

رضا راحت دهمرده افزود: در صورت نبود کارت ملی افراد می‌توانند در انتخابات شرکت کنند اما وجود شناسنامه برای همه الزامی است و درواقع بخاطر این مهم تا 30 بهمن همه افرادی که شناسنامه خود را گم کرده اند، می توانند با مراجعه به دفاتر ثبت احوال در سراسر استان در سریعترین زمان ممکن شناسنامه دریافت کنند.

وی ادامه داد: روند صدور شناسنامه مفقود شده بر اساس قانون یکماه پس از زمان درخواست به ادارات ثبت احوال است که با توجه به الزام ارائه شناسنامه جهت شرکت در رای گیری، بخشنامه ای از طرف معاون امور اسناد هویتی و رئیس ستاد انتخابات سازمان ثبت احوال کشور صادر و در جهت رفع مشکل مردم برای حضور در انتخابات، افرادی که شناسنامه آنان مفقود شده و درخواست آنان تا 30 بهمن به ادارات ثبت احوال واصل شده باشد برای آنان شناسنامه صادر می شود.

دهمرده خاطرنشان کرد : ادارات ثبت احوال در روز پنجشنبه یک اسفندماه تا ساعت 16 و در روز جمعه دوم اسفند ماه تا پایان زمان رای گیری آماده ارائه خدمات و رفع مشکلات هویتی به هم استانی ها می باشد .

وی درپایان تصریح کرد: یکی دیگر از الزامات شرکت در انتخابات و رای گیری داشتن شماره ملی است که در تمامی شناسنامه های قدیمی و مکانیزه درج شده و در صورتی که فردی تاکنون شماره ملی خود را اخذ نکرده می تواند با مراجعه به ادارات ثبت احوال نسبت به اخذ شماره ملی خود اقدام کند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 17191

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/17191/صدور-شناسنامه-30بهمن-تنها-افرادی-مفقود-شده

شستون
  https://shastoon.ir