800
۰
وضعیت هوای جنوب شرق در پنج نقطه استان رصد می شود؛

نصب ایستگاه های پایش لحظه ای داده های غلظتی ذرات هوا در سیستان و بلوچستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با افزایش تعداد ایستگاه های پایش هوا در شهر هامون و شهرستان ایرانشهر، تعداد این ایستگاه ها در استان به 5 ایستگاه رسید.
نصب ایستگاه های پایش لحظه ای داده های غلظتی ذرات هوا در سیستان و بلوچستان
به گزارش شستون؛ وحید پورمردان در گفت وگو با عصرهامون، گفت: از آنجا که اخذ اطلاعات موثق از وضعیت آلودگی هوا بر اساس تحلیل داده های ایستگاه های پایش محیطی که مبنای تصمیم گیری های کلان مدیریتی کشور در کنترل آلودگی هوا می باشد، ایستگاه های پایش کیفی هوا با قابلیت سنجش ذرات محیطی pm10 نصب و راه اندازی شد.

وی ادامه داد: بررسی داده های غلظتی ذرات هوا توسط ایستگاه های پایش در سطح استان در شهرها و شهرستان های استان شامل: هیرمند، هامون، زاهدان، ایرانشهر و زاهدان نصب و فعال شده است.
پورمردان بیان کرد: ایستگاه های پایش داده های غلظتی ذرات هوا اطلاعات مورد نیاز را در بازه های زمانی هر ده دقیقه ثبت می کنند که از این داده های کسب شده، میانگین ساعتی استخراج و در مرحله بعدی شاخص های روزانه ثبت و بررسی می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اشاره کرد: اطلاعات و شاخص های بدست آمده برای استفاده و بهره برداری به سامانه پایش کیفی هوای کشور ارسال می شود و اطلاعات استخراج شده و نهایی بدست آمده از ایستگاه های پایش در سامانه جامع یکپارچه آنلاین ایستگاه های پایش کیفی هوای کشور به نشانیaqms.doe.ir  قابل مشاهده برای عموم مردم می باشد.

پورمردان گفت: ایستگاه های پایش کیفی هوا قابلیت اندازه گیری ذرات کمتر از 10 میکرون را دارند و با نصب و راه اندازی این ایستگاه ها آمار دقیقی از میزان ذرات معلق و میانگین شاخص کیفیت هوا جهت مطابقت با استانداردهای کیفیت هوا در دسترس قرار می دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: این سامانه ها توانایی بالایی در خواندن اطلاعات مربوط به آنالایزرها دارند و تمام محاسبات مربوط به شاخص آلودگی هوا را انجام و میزان غلظت آلاینده ها را مشخص می کنند.

انتهای پیام/
سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 17352
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *