800
۰

توسعه شبکه ملی اطلاعات می‌توانست در شرایطی مثل شیوع کرونا بسیاری از مشکلات را حل کند/ شخص وزیر ارتباطات باید پاسخگو باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت انگیزه لازم را برای اجرای کردن و رفع مشکلات شبکه ملی اطلاعات ندارد، می‌گوید: توسعه شبکه ملی اطلاعات می‌تواند تا مشکلات مردم را بخصوص در زمان کنونی و شیوع ویروس کرونا در کشور برطرف کند و می‌تواند امکان عرضه انواع خدمات با صرفه‌های اقتصادی را فراهم و هزینه‌های رفت‌وآمد، سوخت، حمل‌ونقل و... را کاهش دهد.
توسعه شبکه ملی اطلاعات می‌توانست در شرایطی مثل شیوع کرونا بسیاری از مشکلات را حل کند/ شخص وزیر ارتباطات باید پاسخگو باشد
به گزارش شستون؛ سید ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با  شبکه اطلاع رسانی راه دانا، با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات در هنوز به جایگاهی که بتواند نیاز مردم را برطرف کند، نرسیده است، اظهار کرد: توسعه و رشد شبکه ملی اطلاعات می‌تواند تا حدودی مشکلات مردم را بخصوص در زمان کنونی را برطرف کند.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، افزود: مشکل شبکه ملی اطلاعات به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان‌های ذی‌ربط مربوط نیست و الآن همه دستگاه‌ها باید مانند زمان جنگ که همه لباس رزم پوشیده بودند، کمک کنند تا بخشی از نیازهای جامعه برطرف شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: متولی اصلی شبکه ملی اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، قطعاً اگر تقصیری در عدم تحقق اهداف آن باشد، به این وزارتخانه مربوط می‌شود و بعد مابقی سازمان‌ها مقصرند.
به گفته موسوی لارگانی، اگر در دولت انگیزه وجود داشت تا امروز مشکلات شبکه ملی اطلاعات برطرف شده و اهداف این طرح ملی محقق می‌شد، اما به دلیل کوتاهی‌ها و عدم جدیت در برنامه‌ریزی دولت نبود و نیست و همین امر باعث شده به جایگاهی که برای شبکه ملی اطلاعات طرح‌ریزی شده بود، نرسیم.
وی دلایل عدم تحقق اهداف شبکه ملی اطلاعات و کوتاهی دستگاه را نداشتن اعتقاد جدی دولت، عدم تخصیص بودجه کافی، عدم توجه به اهمیت وجود چنین شبکه‌ای در کشور دانست و گفت: باید همانند بسیاری از کشورها شبکه ملی اطلاعات در کنار اینترنت جهانی رشد و توسعه یابد که متأسفانه دولت اراده و عزمی برای توسعه شبکه ملی اطلاعات ندارند و این بی‌توجهی به باعث خسارت به اقتصاد کشور شد.
این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه دولت همچنان توسعه شبکه ملی اطلاعات را جدی نمی‌گیرد، بیان کرد: توسعه شبکه ملی اطلاعات می‌توان به‌طور قابل‌توجهی به درون‌زا شدن اقتصاد ملی کمک فراوانی ‌کند و تهدیدات امنیت ملی را کاهش داد. دولت باید فضای کسب‌وکار اینترنتی و بازاریابی اجتماعی و تأمین خواسته‌های مشتریان را فراهم می‌کند زیرا استفاده از ICT و فضای الکترونیکی و شبکه ملی اطلاعات امکان عرضه انواع خدمات با صرفه‌های اقتصادی را فراهم و هزینه‌های رفت‌وآمد، سوخت، حمل‌ونقل و... را کاهش داده و در حفظ منابع محیط‌زیست و سلامت مردم بخصوص در شرایط فعلی مؤثر است.
انتهای پیام/ن
 
 
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب: 17513
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *