800
۰
گزارش دانا از وضعیت کاخ سفید در مقابله با ویروس کووید 19؛

هزینه تشخیص و درمان کرونا در آمریکا داد سیاستمداران این کشور را در آورد/ تشدید نگرانی پس از رفتار ضدونقیض ترامپ

کارشناسان اعلام می کنند که دولت ترامپ تا به امروز نتوانسته واکنش موثری به شیوع این ویروس در آمریکا نشان بدهد و همین موضوع به تشدید نگرانی ها در این کشور انجامیده است.
هزینه تشخیص و درمان کرونا در آمریکا داد سیاستمداران این کشور را در آورد/ تشدید نگرانی پس از رفتار ضدونقیض ترامپ
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وضعیت آمریکا در بحران کرونا اسف بار توصیف می شود. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که چندی پیش با کرونا ویروس شوخی می کرد حالا حالت فوق العاده در این کشور اعلام کرده است. ترامپ از اختصاص ۵۰ میلیارد دلار برای مقابله با شیوع بیشتر کرونا در امریکا خبر داد. این درحالی است که برخی از منابع خبری از آلوده شدن خود ترامپ به بیماری کرونا سخن به میان آورده اند و مطرح شده که احتمالا وی به این بیماری مبتلا شده است. زمانی این موضوع قوت گرفت که تست کرونای دومین فردی که با وی دیدار کرده است مثبت اعلام شد. اولین فرد رئیس جمهور برزیل بود. همین موضوع مورد سئوال بسیاری از خبرنگاران از ترامپ در نشست اخیرش بود.
خبرنگاری از ترامپ درباره احتمال ابتلای وی به کرونا در پی دیدار با رییس‌جمهوری برزیل پرسید که رییس‌جمهور آمریکا اعلام کرد، علائم ابتلا به کرونا را ندارد. 
 
«ترامپ، بولسونارو و شام آخر»؛ تیتر راشاتودی درباره احتمال ابتلای ترامپ به کرونا بعد از دیدار با رئیس‌جمهور برزیل
 
 
او پس از این که چندین بار درباره ابتلایش به کرونا مورد سوال قرار گرفت و نهایتاً گفت: « نگفتم که آزمایش نخواهم داد. به احتمال زیاد، آزمایش خواهم داد؛ نه به خاطر دیدار اخیر.»
 
گفته می شود که تعداد مبتلایان به کرونا در امریکا ۱۹۹۱ نفر شده است و ۴۱ نفر نیز جان باخته اند.
 
این درحالی است که موج انتقادات به بی برنامه‌گی کاخ سفید در مقابله با بحران کرونا افزایش یافته است.
 
در همین حال برنی سندرز از جمله نامزدهای احتمالی دموکرات ها برای انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور در گفت و گو با فاکس نیوز گفت: «میلیون ها آمریکایی در معرض کرونا هستند، پول دکتر رفتن ندارند، پس سرکار می روند و این ویروس رو منتقل میکنند ....!ما تنها کشوری در دنیا هستیم که مرخصی استعلاجی و خانوادگی نداریم.....!»
دد
این درحالی است که منابع خبری از هزینه های سرسام آور در آمریکا برای درمان این بیماری سخن گفته اند.
 
بی بی سی هم اقدامات ضدو نقیض ترامپ را زیر سئوال برد 
 
در همین زمینه، «کتی پورتر»، نماینده کنگره این کشور مطرح کرده است: «هزینه تست کرونا در آمریکا ۱۳۳۱ دلار است. اگر قرار باشد کسی قرنطینه شود هزینه آن ۴۰۰۰ دلار است. ۳۳ درصد از مردم آمریکا به دکتر مراجعه نمی‌کنند چون پول هزینه دکتر را ندارند.»
 
کارشناسان اعلام می کنند که دولت ترامپ تا به امروز نتوانسته واکنش موثری به شیوع این ویروس در آمریکا نشان بدهد و همین موضوع به تشدید نگرانی ها در این کشور انجامیده است.
 
این در شرایطی است که بسیاری از مردم و سیاستمداران آمریکایی نیز به عملکرد دولت ترامپ در مقابله با این ویروس اعتماد ندارند. به شوخی گرفتن این ویروس توسط ترامپ و احتمال آلوده شدن وی به این بیماری این بی اعتمادی را هم بیشتر کرده است. پیام های ضدو نقیضی که از سوی کاخ سفید در مقابله با این بیماری منتشر شده است نیز این نگرانی را دوچندان کرده است.
 
ضمن اینکه آمریکایی ها نگرانی دیگری هم در خصوص هزینه درمان و جلوگیری از این بیماری دارند که سیاستمداران این کشور چندین بار آنرا مطرح کرده اند. همچنین این کشور دولت رفاه ندارد و حمایت هایی که از شهروندان می شوند بسیار ناچیز است همه این موارد اوضاع نابه سامانی را در کشوری که خود را ابرقدرت دنیا می داند در مقابله با ویروس کرونا بوجود آورده است.
 
انتهای پیام/
 
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 17565
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *