800
۰
سوداگرانی که ویروس کرونا را ضربه فنی کردند!

ضیافت کرونایی فیک‌نیوزها و محتکران؛ از شایعه‌سازی تا گرانفروشی/ ضرورت ارتقای سواد رسانه‌ای بیش از پیش احساس می‌شود

این روزها موضوع ویروس کرونا به ضیافتی خوش طعم و لذیذ برای فیک نیوزها و سودجویان و سوداگران تبدیل شده و با سوءاستفاد از فضای به وجود آمده نه تنها هر دروغ و شایعه‌ای را به مردم قالب می‌کنند بلکه جیبشان را هم خالی می‌کنند!
ضیافت کرونایی فیک‌نیوزها و محتکران؛ از شایعه‌سازی تا گرانفروشی/ ضرورت ارتقای سواد رسانه‌ای بیش از پیش احساس می‌شود
 به گزارش شستون؛ به نقل از کردتودی، غربی ها داعیه دار رسانه بوده و از همه زوایای فرهنگ منحط غرب برای ترویج این شاخصه فرهنگی خویش ودیعت می گیرند.
تخریب، دروغ پراکنی و غلو در فرهنگ متملق گرا و استعمارگر غرب یک نوع ویژگی بارز بوده و آنچنان در فرهنگ مردمانش رسوخ کرده است که در تمامی امور برای این ویژگی راه دروهای حقوقی, قانونی و حتی عقیدتی تعریف کرده اند.
غربی ها بیش از یک قرن است که با استفاده از ابزار نوین رسانه های شنیداری و دیداری خویش سعی بر استیلای فرهنگی بر جهانیان داشته و در این راستا نیز همواره از تخریب, غلو و فرافکنی رسانه ای به عنوان ابزاری همیشگی بهره برده اند.
کودتاهای بسیاری در آفریقا, خاورمیانه و آسیا توسط همین حربه های رسانه ای به بار نشسته و جان و مال میلیون ها انسان غیر غربی به تاراج رفته است.
تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و به دلیل غفلت سردمداران ایرانی از رسانه و قدرت شگرف این ابزار استیلای فرهنگی شاهد خفقان عمومی در داخل و خفقانی بزرگتر در خارج از کشور بودیم اما از همان روزهای نخست مبارزات انقلابی مردم ایران شاهد ایجاد فرهنگی رسانه ای مغایر با معیارهای تعریف شده غربی ها بودیم که این فرهنگ متعالی روز به روز رشد و نمو کرد و با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد استقرار این فرهنگ رسانه ای ویژه بودیم که در دوران هشت سال دفاع مقدس رشد و نمو کرد و روشنگری های بسیاری را در خصوص جنایت های غربی ها به جهانیان مخابره کرد.
جبهه رسانه ای غرب پس از نظاره این فرهنگ ویژه رسانه ای که بر پایه استقلال, آزادی و جمهوری اسلامی پایه ریزی شده بود چندین سال را به پژوهش و مطالعه این فرهنگ جدید پرداخت و اولین نقشه های مقابله ای خود را در دوران دولت اصلاحات اجرایی کرد و بسیاری از فعالان رسانه ای را به بیراهه برد.
پس از اجرایی شدن بخشی از توطئه های غرب در دهه 70 شاهد مقابله فرهنگ رسانه ای ضداستکباری و بصیرت طلب کشورمان با نقش آفرینی جمعی از فعالان رسانه ای متعهد و ارزشی از سال های آغازین دهه 80 تا به حال هستیم که روز به روز بر دامنه تاثیرگذاری آن ها نه تنها در داخل بلکه در خارج از مرزهای کشور نیز افزوده می شود.
پس از متحول شدن فضای رسانه های جمعی و گسیل بسیاری از امور رسانه ای به فضای مجازی شاهد باز شدن جبهه ای دیگر و گسترده تر برای مقابله فرهنگ رسانه ای غرب با فرهنگ رسانه ای کشورمان هستیم.
غربی ها این بار اعتماد مردمی به رسانه های داخلی را نشانه گرفته و با بهره مندی از نتایج مطالعات فرهنگی, اجتماعی, سیاسی و جغرافیایی مناطق مختلف ایران اقدامات متعددی را پایه ریزی و برخی ها را هم اجرایی کرده اند.
تخریب فعالان رسانه با استفاده از کانال های تلگرامی با ادمین های نامعلوم, قهرمان سازی از خبرنگاران فراری از کشور و راه اندازی کانال های تلویزیونی و صفحه های مجازی با محوریت این افراد, اجرای برنامه های تابوشکن که نمونه آن ها به دلایل شرعی و عرفی قابلیت انتشار در رسانه های داخلی را ندارد و دست گذاشتن بر روی مباحث قومیتی, زبانی و هویتی اقوام مختلف ایرانی همگی از جمله نقشه هایی است که در این سال ها اجرایی کرده اند و توانسته اند هزاران نفر از افراد داخلی را که از سواد رسانه ای برخوردار نیستند با خود همراه نمایند.
طی دو سال اخیر با فعال شدن گروه های واکنش سریع در فضای مجازی به همت خبرنگاران دلسوز و انقلابی در نقاط مختلف کشور شاهد استیصال بسیاری از مزدوران رسانه ای در خارج از کشور هستیم که اگر به کانال ها و صفحات آن ها نگاهی اجمالی بیاندازیم به عینه فحاشی, توهین و تخریب علیه خبرنگاران و روزنامه نگاران متعهد کشورمان را مشاهده می کنیم.
این رسانه های مزدور با سواستفاده از روحیه حق طلبی مردم ایران عوام مردم را مجبور می کنند که بدون هیچ سابقه رسانه ای برای آنان سوژه های خود را هرچند منبع آن ها مشخص نیست ارسال کنند و بارها برای بسیاری از شهروندان مشکلات حقوقی و قانونی را به وجود آورده اند اما تنها چیزی که برای آنان اهمیت دارد تخریب چهره ایران و ایرانیان در عرصه بین المللی و تحقق اهداف استعمارگرایانه اربابان غربیشان است.
دروغ پراکنی رسانه ای با چاشنی ملی گرایی

همزمان با شیوع جهانی ویروس کرونا و کاهش حضور مردم در نقاط مختلف شاهد استیصال گسترده رسانه های غربی و رسانه های مزدور وابسته به آنان هستیم و به نوعی می توان گفت که دستشان از بسیاری از منابع خبریشان کوتاه شده است.
همین استیصال رسانه ای موجب شد که در یک افتضاح بزرگ رسانه ای شبکه ضد نظام و ضد مردمی " من و تو" با استناد به یک فیلم ارسالی از یک خانم در سنندج چاله هایی که توسط سازمان سیما و منظر شهرداری و بسیج سازندگی استان کردستان برای هفته درختکاری در تپه پیرچنار حسن آباد این شهر و در دامنه کوه آبیدر کنده شده بود را به صورت رسمی در شبکه تلویزیونی خود به عنوان قبور ویژه متوفیان کرونا معرفی کند که سخره صدها هزار نفر در فضای مجازی و هزاران نفر در فضای حقیقی را به دنبال داشت.
پس از این افتضاح رسانه ای شاهد سردرگمی بیشتر این رسانه لندنی هستیم و در کنار این رسانه لندنی شاهد استیصال و درماندگی اکثریت رسانه های مجازی و شبکه های تلویزیونی کردزبان خارج نشین نیز هستیم و این رسانه ها پا را فراتر گذاشته و درماندگی و عجز خود را در توهین به خبرنگاران و رسانه های داخلی ایران و به ویژه مناطق کردنشین نشان می دهند و همه این ها به دلیل دسترسی سریع خبرنگاران و رسانه های داخلی به اخبار داخلی و خانه نشین شدن هزاران نفر از رابطان خبری رسانه های معاند به دلیل این ویروس هستیم.
بدون شک می توان از این ایام به عنوان بازآوری اعتماد خدشه دار شده مردمی نسبت به رسانه های داخلی و روشنگری در خصوص نیات شوم رسانه های معاند بهره برد و در مسیر ارتقای سواد رسانه ای ایرانیان همت گماشت.
شایعات فیک نیوزها و التهاب بازار و نگرانی مردم

شایعه کمبود مرغ و گوشت قرمز از شایعاتی است که این روزها فیک نیوزها در جامعه به راه انداخته و موجب التهاب فضا و نگرالنی مردم شده اند به گونه ای که شایع شده در چند روز آینده دیگر هیچ مرغ و گوشت قرمزی وارد بازار نخواهد شد. این مسئله موجب هجوم مردم برای خرید آن به مرغ فروشی ها و قصابی ها شده و دیده شده در بعضی جاها صف ها طولانی هستند و حتی منجر به زد و خورد هم شده است!
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در همین خصوص در گفتگو با خبرنگار کردتودی عنوان کرد: هیچ نوع کمبود مرغ در استان کردستان وجود ندارد .
وی گفت: به دلیل وقفه ای کوچک در یکی از کشتارگاه های صنعتی سنندج متاسفانه مردم به دلیل شنیدن خبرهای کذب در فضای مجازی مبنی بر کمبود مواد غذایی مرغ های بسیاری را خریداری کرده بودند و این خبرها در بین مردم پخش شده بود.
وی با بیان اینکه هیچ نوع کمبود مرغ در بازار نداریم، افزود: در استان کردستان هر روز ۸۰ هزار تُن مرغ تولیدی داریم و تنها ۳۰ درصد آن مصرفی مردم کردستان است و ۷۰ درصد آن به شهرهای دیگر صادر می شود لذا مردم هیچ نگرانی در این خصوص نداشته باشند.
وی ادامه داد: از شهر مریوان و پشتیبانی تولیدات دامی مرغ های زیادی به بازار تزریق شده است و مردم می توانند با خیال راحت  با مصرف خانواری خود خرید داشته باشند.
نایاب شدن اقلام بهداشتی مقابله با کرونا ویروس تا ورود سپاه با اقدامات جهادی

عدم نظارت کافی بر بازار اقلام بهداشتی زحمت پرستاران و جامعه پزشکی ایران را در این شرایط دوچندان کرده و یکی از مهمترین نگرانی های مردم نیز کمبود اقلام بهداشتی برای مقابله با این ویروس پلید است.
در اولین روزهای شیوع این بیماری هر کدام از مسوولان استان کردستان به نحوی پشت تریبون قرار گرفتند و از وفور اقلام بهداشتی از جمله ماسک، ژل ضد عفونی و لباس برای کادر بیمارستان خبر دادند، اما واقعیت چیز دیگر است.
یکی از پرستاران بیمارستان امام حسین (ع) بیجار با تاکید بر اینکه نمیخواست نامش فاش شود از نبود تجهیزات پزشکی برای پرستاران و پزشکان بخش کرونای بیمارستان بیجار خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر با ابتدایی ترین لباس ها و نبود ماسک ان ۹۰ همکاران ما مشغول خدمت به بیماران بخش کرونایی هستند.
نایاب بودن ماسک و ژل ضد عفونی فقط شامل حال پرستاران و پزشکان نیست، مردم استان کردستان در طول چند هفته گذشته از نبود اقلام بهداشتی در سطح داروخانه ها گلایه داشتند و خواستار رسیدگی مسوولان به این امر مهم شدند.
از اقدامات قابل توجه برای مقابله با بیماری کرونا در استان کردستان ورود سپاه بیت المقدس کردستان با راه اندازی چندین کارگاه تولیدی ماسک و لباس بیمارستانی است.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در افتتاح ۳ کارگاه تولید ماسک با ظرفیت ۷ هزار قطعه  توسط گروههای جهادی در روز در سنندج اظهار داشت : هدف از راه اندازی این کارگاه های تولیدی توسط جهادگران بسیجی تامین اقلام بهداشتی  مورد نیاز مردم کردستان برای مقابله با کرونا ویروس است.
وی افزود: سپاه از همان روزهای نخست ورود کرونا در کشور در کنار سایر نهادهای متولی امر وارد عمل شده است و با بسیج امکانات و نیروها مشغول به خدمت رسانی است.
سردار سید صادق حسینی ادامه داد: ماسک های تولیدی این کارگاه زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تولید و در اختیار داروخانه ها و مراکز عرضه اقلام بهداشتی خواهد شد.
این مسوول از تولید ۷۰۰ تا یک هزار دست البسه بیمارستانی در کارگاه تولیدی لوازم بهداشتی مقابله با کرونا ویروس توسط جهادگران بسیجی در سنندج خبر داد و بیان داشت: تفاهم نامه ای نیز با دانشگاه علوم پزشکی استان در این راستا منعقد شده است و خرسندیم که به همت بسیجیان استان در قالب گروه های جهادی شاهد اقدامات وسیعی در زمینه تولید البسه بیمارستانی, ماسک, محلول های ضدعفونی هستیم.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با تاکید بر اینکه سپاه استان کردستان از همان روزهای نخست با بسیج همه امکانات در امر پیشگیری و آموزش در نقاط مختلف استان برای مبارزه با کرونا وارد عمل شده ایم از راه اندازی کارگاه های تولید ماسک توسط جهادگران بسیجی در شهرهای بیجار و سریش آباد نیز خبر داد.
طی روزهای گذشته ماسک رایگان که توسط جهادگران بسیجی تهیه شده بود در بین مردم شهرهای مختلف کردستان توزیع شد.
شایعه قرینطینه اجباری و ایجاد موج نگرانی ها!

یکی دیگر از اخباری که رسانه های غیررسمی در فضای مجازی به آن دامن زدند شایعه اعمال قرنطینه اجباری در خانه ها  بود و همین امر موجب ایجاد موج نگرانی در میان مردم شد. پس از انتسار این خبر بلافاصله مردم دست به کار شدند و با هجوم با فروشگاه ها در صدد تأمین مایحتاج خود برای چندین هفته بر آمدند. شایعه ای که از اساس کذب بود و موجب می شد تا مردم از خانه ها بیرون بیایند و به ابتلا و انتشار ویروس کرونا کمک کنند!
محمد فلاحی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان با اشاره به شایعات اعلام قرنطینه اجباری از سوی دولت برای پیشگیری از بیماری کرونا بیان داشت: اعلام این خبر کذب است و بنا به دستور رئیس جمهور قرنطینه اجباری اجرایی نمی شود.
وی افزود: در ورودی و خروجی استان کردستان تیمهای کنترل تردد در قالب دستگاههای هلال احمر، بهداشت و درمان و نیروی انتظامی در شهرستانهای سقز، بیجار، قروه و کامیاران ماشینها را کنترل و در صورت مشاهده فرد مشکوک به بیماری کرونا بستری می شود.
فلاحی در ادامه با بیان اجرایی شدن طرح محدودیت تردد در شهر سنندج گفت: از امروز تردد به صورت زوج و فرد صورت می گیرد.
وی افزود: برای پیشگیری و کنترل بیشتر بیماری کرونا بازارهای سرپوشیده، مجتمع های تجاری و آژانس معاملاتی مسکن و ماشین هم تعطیل می شوند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان از عدم پذیرش مهمان نوروزی در مدارس، مراکز فرهنگیان و خانه‌های اجاره‌ای به علت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان خبر داد و از عموم مردم استان خواست ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی و در خانه‌ ماندن برای کنترل بیماری کرونا، اخبار را تنها از طریق رسانه‌های معتبر پیگیری کرده و به شایعات رسانه‌های معاند هیچ توجهی نکنند.
بی تفاوتی نسبت به کرونا و خطری که جدی گرفته نمی شود

رعایت نکات بهداشت فردی و عدم تجمع از راه های مهار کرونا ویروس است که در سراسر جهان بر رعایت آن تاکیده شده است، اما متاسفانه مردم بی توجه به این نکات هستند.
در روزهای اخیر در حالی که محدودیت های زیادی در مدارس، دانشگاه ها و دیگر ادارات انجام شد و همچنین در سطح معابر و خیابان های شهر سنندج هم تا حدود زیادی این محدودیت ها اعمال شد اما همچنان کوئید ۱۹ توسط کردستانی ها جدی گرفته نمی شود.
و همچنان خیابان های این شهر که روزانه و شبانه توسط نیروهای مربوطه ضدعفونی می شود، اما خیابان ها مملو از مردمی است که بی توجه به کرونا سلامتشان را سپر بلای این ویروس چینی کردند.
خبر خوشحال کننده روزهای اخیر این بود که در چین و شهر ووهان مردم با قرنطینه و عدم خروج از منزل توانستند تا حدود زیادی ویروس را مهار و بر سرعت پیشروی آن غلبه کنند.
مهار ویروس در چین مهر تائیدی بر این بود که تنها در خانه ماندن می تواند راه علاج و درمان باشد، اما با نهایت تاسف مردم هنوز در کشور ما و علل خصوص در شهر سنندج و استان کردستان همچنان تجمع و گشت و گدر در شهر را به در خانه ماندن ترجیح می دهند و این یعنی کرونا خنوز در کردستان روی واقعی خود را نشان نداده و باید منتظر روزهای سختر بود.
دکتر ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص عدم توجه مردم کردستان به شیوع کرونا عنوان کرد: این استان به مرحله افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا نزدیک شده و طی هفته های آینده شاهد تعداد بیماران بسیار بیشتری خواهیم بود. 
وی بیان کرد: مردم قرنطینه خانگی را جدی بگیرند و با شروع علایم مشابه، سعی کنند با مشاوره که غالبا به وسیله تلفنی و یا مراجعه به سایت است، اقدام کنند تا از تجمع و تردد غیرضروری هم بپرهیزند.
دکتر قادری عنوان کرد: با توجه به سرعت شیوع ویروس در روزهای آتی،  استان کردستان که همکنون در مرحلە اولیه شیوع ویروس است، اگر مردم همچنان به رعایت تذکر و اخطارها در خصوص عدم ترددها بی توجه باشند، در هفته های اول و دوم فروردین کردستان به وضعیت قرمز و خطرناک خواهد رسید.
مردم کردستان باید حواسشان به سلامت خود، خانواده و اطرافیانشان باشد، چرا که این ویروس شوخی بردار نیست و حتما با سرعت بالای انتشاری که دارد و بی توجهی مردم، و کم اهمیت جلوه دادن آن خیل زیادی از مردم را متضرر خواهد کرد.
سوداگرانی که ویروس کرونا را ضربه فنی کرده اند/ شیوع اپیدمی خوددرمانی در کشور

با ظهور، شیوع و گسترش بیماری کروناویروس همه انسان ها از هر رنگ و نژاد در سه دسته قرار گرفتند، یکی بی تفاوت از کنار این بیماری می گذرد، دیگری این بیماری را فرصت مغتمنی برای رسیدن به نیات دنیوی و غیرانسانی خود می داند و هستند گروه دیگری که خود را موظف می دانند که در برابر این پدیده منحوس سال ایستادگی و ایثار کنند.
از این رو در روزها و هفته های اخیر به عینه فضای مجازی به مکانی بی در و پیکر برای تاخت و تاز یاغیان باورهای مردم شده است و بیماری کرونا دستمایه بسیاری از سواستفاده کنندگان شده است.
شیوع خرافات، شایعات، باورهای بدوی و... تنها گوشه ای از ضعف اعتقادی و ایمانی برخی در فضای مجازی و کانال های تلگرامی است.
در این روزها همه خود را «بوعلی سینا»، « ابونصرفارابی»، «ابوریحان بیرونی» و... می پندارند و به توهم خودشیفتگی مبتلا شده اند که صدها بار بدتر و خطرناک تر از ویروس کرونا است.
در این بین بسیاری از فعالان و سرگردانان در فضای مجازی نسخه های پزشکی در حیطه طب سنتی، ایرانی و اسلامی برای مردم و درمان ویروس نوظهور کرونا می پیچند که این امر باعث آشفتگی در جامعه و تشویش اذهان عمومی شده است تا جایی که هم طب سنتی این روزها عملا زیر سئوال رفته است و هم اینکه بسیاری از مردم به باورهای غلط و اشتباه روی آورده و حتی در مسیر این باورهای غلط زیان های مالی و جانی بسیاری دیده اند.
برخی ها برای رهایی و فرار از ویروس کرونا به فضای مجازی پناه برده اند و نسخه های پزشکان نامرئی در فضای مجازی را برای خود و اطرافیان تجویز می کنند.
این روزها «زنجبیل»، «سیر»، دانه های «هل»، «لیموشیرین و ترش» و.... نوشداروی ویروس کرونا شده و همین امر باعث گردیده است که سوداگران بازار فرصت را برای خالی کردن جیب حق الناس مغتنم بدانند و بر این شایعات بیفزایند تا جایی که هر رهگذاری مشتی زنجبیل، سیر و... در دستش دارد و خود را پیشاپیش شفا یافته از بیرون کرونا می بیند.
دکتر «علی جباری»؛ متخصص داخلی در این باره به خبرنگار کردتودی گفت: متاسفانه یکی از مشکلات اصلی در جامعه ایرانی عدم آشنایی کامل و جامع با طب سنتی و طبی امروزی است.
این متخصص داخلی عنوان کرد: این دو نوع طب مکمل همدیگر هستند و در برخی از موقعیت ها می توانند اثرات خود را خنثی و حتی تاثیرات مخرب برهم یعنی تداخل دارویی و درمانی ایجاد کنند.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما در بحث طب سنتی، نبود افراد مجرب و تحصیلکرده در این زمینه است، عنوان داشت: متاسفانه در کنار هر سوپرمارکت شاهد دایر بودن یک عطاری و فروشگاه گیاهان دارویی هستیم بی آنکه متصدی و صاحب مکان مذکور اطلاعی از طب سنتی و ایرانی و اسلامی داشته باشد.
دکتر جباری در ادامه سخنان خود بیان داشت: بنده منکر طب سنتی نیستم، بلکه منکر حضور افراد غیرمتخصص در این حوزه هستیم که خود این افراد به صورت مستقیم با تجویزهای دارویی خود در بحث داروهای گیاهی خطرات زیادی برای مردم ایجاد می کنند.
این متخصص داخلی بیان کرد: از همان روز شیوع بیماری کرونا اینگونه شایع شد که مصرف غذاهای گرم، و گیاهان دارویی که خاصیت گرمایی و سودایی دارند ما را به گونه ای در برابر این ویروس مصون می کند که این باور کاملا اشتباه می باشد.
وی ادامه داد: همچنین شخصا به عینه دیده ام که کمتر از 24 ساعت شایعه تاثیر جادویی ویتامین C بر درمان بیماری کرونا، باعث گردید که هر آنچه در خود ویتامین مذکور را دارد، چندین برابر گران شود!
دکتر جباری در ادامه به معرفی ساختار ویروس کرونا پرداخت و اشاره کرد: یکی از ویژگی های ویروس کرونا که بسیاری از محققان و پژوهشگران جهان را سردرگم کرده است، قدرت و سرعت بالای تطبیق این ویروس با محیط پیرامون خود است، تا جایی که برخی از متخصصین به  این باور رسیده اند که این ویروس محصول و خروجی آزمایشگاه هاست.
وی ادامه داد: این ویروس به صورتی عمل می کند که تاکنون به هر دارویی پاسخ مثبت نداده است و در کمتر از 24 ساعت خود را بازسازی می کند و به اصلاح «فرار» است.
این متخصص داخلی بیان داشت: این ویروس تا حدی پیچیده و زیست همانند ویروس های مشابه دارد که برخی از پزشکان اعتقاد داشتند که با تجویز و مصرف داروی «هیدروکسی کلروکین» می توان بر آن غلبه نمود و برای بیمار مصونیت ایجاد کرد.
وی تصریح کرد: ولی تجویز این داروها که در سال 1955 برای بیماری مالاریا ساخته شده بود هیچ تاثیری در حال بیماران کرونایی نداشت و به عینه دیدیم که علیرغم مصرف این دارو از سوی مبتلایان به کرونا در کشور بازهم شاهد مرگ این افراد بودیم.
دکتر جباری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: یکی دیگر از مشکلات پزشکان در این برهه خاص مسئله تداخل داروهای سنتی و صنعتی یعنی داروهای شیمیایی می باشد. باور جامعه بر این است که گیاهان دارویی و سنتی هیچ عوارضی ندارند که این یک باور کاملا اشتباه می باشد.
این متخصص داخلی اضافه کرد: در دوران طبابت خود به کرار شاهد تداخل این داروهای گیاهی و شیمیایی و حتی مرگ بیماران بوده ام، لذا به شهروندان توصیه می کنیم که نه به خود درمانی روی بیاورند و نه اینکه به دستورالعمل های پزشکی در فضای مجازی اعتماد کنند.
وی بیان داشت: همچنین در کنار بحران کرونا شاهد افزایش بیماری های کبدی در گریدهای مختلف هستیم. برخی از افراد با مصرف گیاهان و موادغذایی خاص که مشخص نیست با چه منطقی اقدام به مصرف آن می کنند دچار نارسایی های کبدی شده اند که این وضعیت برای آنان صدها بار بدتر از ویروس کرونا می تواند باشد.
دکتر جباری در بخش دیگری از سخنان خود به پدیده افزایش بی رویه و بی سابقه مصرف الکل و مشروبات الکی در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از افراد سودجو و نیز افراد بی اطلاع این گونه می پندارند که مصرف الکل و مشروبات الکلی می تواند ویروس کرونا را از بین ببرد که این اشتباهی بزرگ و جبران ناپذیر است و در روزهای اخیر شاهد مرگ بسیاری از هم وطنان به علت مصرف الکل بودیم.
با وجود سخنان این متخصص و نیز اخبار مسئولان مربوطه درباره بیماری کرونا بازهم شاهدیم که عملا بسیاری از هم وطنان قربانی سادگی خود و فریب کاری فعالان دنیای مجازی می شوند و اینگونه است که بحران پشت سر بحران گریبان کشور را می گیرد.
لزوم ارتقای سواد رسانه‌ای مردم و مدیریت صحیح فضای مجازی کشور

رشد و گسترش استفاده از شبکه های مجازی همچنانکه مزایایی به همراه داشت اما در کنار آن آسیب هایی نیز به جوامع مختلف تحمیل کرد. از انبوه این آسیب ها می توان به رشد قارچ گونه عده ای سلبریتی و مدیران کانالهای مجازی اشاره کرد که متاسفانه تعداد زیادی از این افراد دارای حداقل های لازم برای ایفای نقش در روزهای بحران نیستند. در روزهایی که اپیدمی کورونا تمامی جهان را درنوردیده و صداقت مهمترین نیاز جامعه است تا مردم با ایجاد باور و اعتماد در وهله اول آرامش خود را حفظ کنند و در قرنطینه خانگی بمانند تا هنگامی که با تایید مراجع ذیصلاح امکان بازگشت زندگی به روال معمول میسر شود متاسفانه شاهد اخلاق گریزی هایی در فضای مجازی هستیم که هر روز به نوعی افکار عمومی را به بازی می گیرند، از ایجاد رعب و وحشت کاذب گرفته تا تبلیغ دروغین برای داروی کرونا. و صد البته عده ای هم با سو استفاده از عقاید مذهبی مردم، راه حلهایی تجویز می کنند که پخش آن به عنوان یک آیتم طنز در تمام جهان ملتی را تحقیر میکند. امروز مسئولان باید با جدیتی بیشتر از هر زمان، حداقل در این مورد بحران کنونی را تبدیل به فرصتی برای برچیدن بساط این کاسبان بحران های مختلف کنند. بیگمان کرونا و این روزهای منحوس کرونایی نیز تمام میشود و از این بحران نیز گذر خواهیم کرد اما کاش از تمام این روزها آنچه در یاد باقی می ماند برخورد قاطع با افرادی باشد که در این روزها شرایط را بر مردم سختتر کردند و راهکاری اندیشیده شود تا فضای مجازی ایران از این ولنگاری و بی مدیریتی خارج شود.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 17593
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *