800
۰
شستون گزارش می دهد؛

نگرانی خرما داران سراوانی از کاهش صادرات/ یک مقام مسئول: هیچ گونه ممنوعیت برای صادرات خرما وجود ندارد

جانشین مدیر جهادکشاورزی سراوان گفت: هیچ گونه ممنوعیتی برای صادرات خرما وجود ندارد اما با بسته شدن مرز کوهک با توجه به شیوع کرونا، برای صادرات خرما به پاکستان با مشکل مواجه شده ایم.
نگرانی خرما داران سراوانی از کاهش صادرات/ یک مقام مسئول: هیچ گونه ممنوعیت برای صادرات خرما وجود ندارد
 به گزارش شستون، با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، صادرات برخی از کالاها و محصولات کشاورزی با مشکل مواجه شده که این امر نگرانی هایی را میان کشاورزان به وجود آورده است. 
از آنجایی که یکی از عمده محصولات کشاورزی و کاملا ارگانیک شهرستان سراوان خرما است که به خارج از کشور صادر می شود، باعث نگرانی باغداران خرما در این شهر شده است. 


نگرانی شهروندان سراوانی از کاهش صادرات محصولات کشاورزی 

 درزاده یکی از نخل داران سراوانی در گفت و گو با شستون از کاهش صادرات محصولات کشاورزی با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور ابراز نگرانی و بیان کرد: محصول خرما باغداران سراوانی در سردخانه مانده و در حال حاضر بازار فروش مناسبی وجود ندارد. 

 وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، اگر در این زمان نتوانیم محصول خرما خود را به فروش برسانیم، خسارت جبران ناپذیری متوجه خرما داران این منطقه می شود. 

این کشاورز سراوانی گفت: تنها راه معیشت کشاورزان و نخل داران از فروش محصول کشاورزی است اگر نتوانند محصولات کشاورزی خود را به فروش برسانند برای امرا معاش با مشکل مواجه خواهند شد. 

وی از مسئولین خواست با برنامه ریزی مناسب و تدابیر لازم چاره اساسی برای جبران خسارت خرما داران اندیشیده کنند. 


محدودیتی برای صادرات خرما وجود ندارد
ایرج رستم زهی جانشین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون که هیچ گونه محدودیت و ممنوعیتی برای صادرات خرما وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرز کوهک، در روند صادرات خرما به پاکستان مشکل به وجود آمده است اما جای نگرانی نیست. 

 وی افزود: صادرات خرما طبق روال گذشته در حال انجام است و باغداران جهت صادرات از مراجع قانونی استعلامات لازم را اخذ کنند.

جانشین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان ادامه داد:  در حال حاضر موجودی سردخانه های شهرستان سراوان سه و نیم تن است و کشاورزان از هفته آینده می توانند محصولات خود را به فروش برسانند.

رستم زهی یادآور شد: از آنجایی که قیمت تضمینی خرید خرما توسط دولت از سوی شورای اقتصاد تعیین می شود، قیمت مصوب برای کشاورز به صرفه نبوده و کشاورز حاضر نیست با قیمت اعلام شده، محصول خود را به دولت بفروشد.

وی خاطر نشان کرد:  بازاریابی توسط سازمان جهاد کشاورزی، سازمان تعاون و میادین میوه و تره بار انجام شده و می توان به راحتی از 25 فروردین ماه خرما به فروش رسد.

انتهای پیام/ 
پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۴۲
کد مطلب: 17786
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *