صد روز از شهادت سردار دلها گذشت؛

شهید سلیمانی؛ مکتبی که باید در رسانه ها و کتاب ها ترویج پیدا کند

27 فروردين 1399 ساعت 13:06

محمود دولت کردستانی، مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان گفت: شهید سلیمانی؛ مکتب و الگویی است که باید در رسانه ها و کتاب ها ترویج پیدا کند و برای ساختن انسان ها باید از این پرچم استفاده کرد.


به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون؛ سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه ایران و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده «الحشد الشعبی» عراق در 13 دی ماه ۱۳۹۸ در حمله پهپادی آمریکا نزدیک فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند، با توجه به گذشت صد روز از شهادت سردار دلها، گفت و گویی با یکی از همرزمان آن شهید والامقام انجام شده است که تقدیم مخاطبان می شوند.
 
مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان و یکی از همرزمان شهید سلیمانی در گفت و گو با عصرهامون با نثار درود بر روح امام خمینی (ره) که شهدا و افرادی مانند سپهبد شهید قاسم سلیمانی را ساخت و روح شهیدانی که مسیر و تکامل انسانیت را در پیروی از امام راحل (ره) یاد گرفتند، بیان کرد: سردار شهید سلیمانی تمام نشده است، او یک مکتب است و همچنان ادامه دارد.

اخلاص، معنویت و ولایت پذیری سردار سلیمانی

وی با اشاره به شناخت خود از شهید سلیمانی و خانواده اش ادامه داد: شهید در یک زندگی سالم، آگاهانه و خالصانه با رزق و روزی حلال به دنیا آمد، در جوانی وارد جنگ شد و لشکر ثارالله و جنگ مدیون این عزیز است، چراکه در آن دوران فرماندهی رزمندگان استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان را بر عهده گرفت و یک لشکر کوچک را به لشکری پیروز تبدیل کرد.
 
محمود دولت کردستانی ادامه داد: در دوره هشت ساله دفاع مقدس فرماندهان بزرگ و ارشدی داشتیم، اما شهید سلیمانی شاخصه های خاصی داشت، اخلاص وی یکی از این ویژگی هاست، زمانی که گره ای در جنگ می افتاد اخلاص، معنویت و ولایت پذیری شهید سلیمانی بود که این گره را باز می کرد.
 
وی افزود: در کنار این ویژگی ها، شجاعت و تدبیر شهید سلیمانی بود که زمان بن بست در جنگ به کمک می آمد، به گونه ای که از یک لشکر شکست خورده، گردان هایی احیا و وارد عملیات می شد، نفوذ کلام وی در بین همه فرماندهان بی نظیر بود، رابطه محب و محبوبی بین نیروهای لشکر ثارالله و هر شخصی که با حاج قاسم کار کرده بود ایجاد می شد و حتی آن هایی که این سردار بزرگوار را فقط از طریق تلویزیون دیده بودند این مهر و محبت نسبت به شهید سلیمانی در دلشان بود که این مهم به واسطه رزق و روزی حلال و اخلاص وی محقق شده بود.

سردار سلیمانی؛ محبوب دنیا
 
مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سردار فقط محبوب کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان نبود، بلکه در دنیا محبوبیت پیدا کرده بود و حتی دشمنان سپهبد شهید سلیمانی نگاه و احترام ویژه ای به وی داشتند، در جنگ و سخت ترین شرایط  حضور یافت و در بدترین موقعیت های جنگ با وجود اصرار نیروها مبنی بر عدم حضور در میدان، اما در سخت ترین نقطه، بدترین شرایط و در دل جنگ حضور یافت.

کردستانی با اشاره به ارتباط سردار شهید سلیمانی با خانواده شهدا، افزود: بسیاری از فرزندان، مادران و همسران شهدا اعلام می کنند که با آسمانی شدن سردار سلیمانی، شهید خودشان مجدد به شهادت رسید و الان احساس یتیمی و بی سرپرستی می کنند، در بسیاری از کلیپ ها احساس عاطفی سردار با فرزندان شهیدان دیده می شود، این ها عشق و موهبتی است که خداوند به آن ها نسبت به شهید سلیمانی داده است، اگر آفریدگار جهان بخواهد کسی را عزیز کند هیچ عاملی نمی تواند این سربلندی را از بین ببرد.

وی ادامه داد: از عملیات های حساس زیادی گذشتیم، سردار سلیمانی اسیر و شهید نشد و زنده ماند تا در سپاه قدس و جنگ با فتنه بزرگ قرن یعنی داعش، کاری کند کارستان و اگر شهید سلیمانی، اسم و تدبیر وی نبود، داعش کل منطقه را به آتش می کشید، این جزء کوچکی از زندگی سردار دلهاست، این شهید بزرگوار مکتبی است که باید در رسانه ها و کتاب ها ترویج شود، شهیدی که وقتی دیپلماسی کشور نمی توانست برخی مسائل را حل کند با یک سفر و تدبیر آن را رفع می کرد، آمریکا را به زانو درآورد و جهان اسلام را منسجم کرد و به تنهایی بخش زیادی از کارها را انجام داد تا پیام انقلاب اسلامی ایران را به جهان معرفی کن، این یک مکتب است و برای ساختن انسان ها باید از این پرچم استفاده کرد.
 
همرزم شهید سلیمانی گفت: سپهبد شهید اقدام های زیادی را در نقاط مختلف انجام داد تا نیروهای ارزشی و انقلابی جان بگیرند، مسائل بسیاری از کشورها با تدبیر وی به سرانجام خوبی رسید که امیدواریم این مکتب همچنان ساری و جاری باشد و ما نیز بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم.

قدرشناسی و احترام گذاری مردم

به گفته کردستانی، شهید سلیمانی به بهترین وجه به شهادت رسید، تمام ظلم و قدرت آمریکا در یک جا جمع شد که اقدام به ترور حاج قاسم سلیمانی کند، آن ها از رویا رویی با شهید ابا داشتند و می ترسیدند لذا با ترور سردار، آن هم در کشوری دیگر نه در میدان جنگ وی را به شهادت رساندند.

وی خاطرنشان کرد: زنده شهید سلیمانی با آثاری همراه بود و مرگ سرخ وی نیز آثار و برکات فراوان تری به همراه داشت، در عراق، کرمان، تهران، مشهد و دیگر نقاط در تشییع شهید جمعیت زیادی آمده بودند، او یک الگو و مکتب است که امیدواریم روح این شهید با سید الشهدا محشور باشد و مسیر سردار دلها همواره در پیش روی ما باشد، مطمئن باشیم دشمنان بعد از شهادت سردار روی خوشی نخواهند دید و این رویش و مکتب همچنان جریان دارد و محکم تر خواهد شد.

انتهای پیام/
 
 
 


کد مطلب: 17882

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/17882/شهید-سلیمانی-مکتبی-باید-رسانه-کتاب-ترویج-پیدا-کند

شستون
  https://shastoon.ir