۰

رکوردشکنی دوباره آمریکا در آمار قربانیان کرونا

آمریکا بار دیگر در میزان شمار قربانیان کرونا ظرف یک روز رکورد زد.
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، آمریکا بار دیگر و برای دومین روز متوالی، رکورد تازه‌ای را در زمینه مرگ و میر بر اثر کرونا در میان کشور‌های جهان به ثبت رساند.
طبق اعلام خبرگزاری رویترز، با ثبت دو هزار و ۳۷۱ مورد مرگ و میر بر اثر کرونا در روز چهارشنبه در آمریکا، شمار قربانیان در این کشور به بالای ۳۰ هزار و ۸۰۰ نفر رسید.
رکورد دوباره آمریکا در آمار قربانیان کرونا
نخستین مورد مرگ و میر بر اثر کرونا در آمریکا در تاریخ ۲۹ فوریه (۱۰ اسفند ۹۸) به وقوع پیوست و ۳۸ روز طول کشید تا شمار قربانیان به ده هزار نفر برسد. حال تنها ظرف ۹ روز، قربانیان از ۱۰ هزار نفر به ۳۰ هزار نفر رسیده است. بالاترین آمار مرگ و میر پیشین ظرف یک روز متعلق به سه شنبه بود که دو هزار و ۳۶۴ نفر جان خود را از دست دادند.
این در حالی است که شمار مبتلایان تأیید شده به ویروس کرونا در آمریکا به بالای ۶۳۵ هزار نفر رسیده است.
با وجود این رکورد تازه در میزان مرگ و میر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد آمریکا شرایط وخیم همه گیری کرونا را پشت سر گذاشته و روز پنجشنبه (امروز) یک خط مشی برای بازگشایی اقتصاد اعلام خواهد کرد.
ترامپ در کنفرانسی خبری گفت: واضح است که راهبرد تهاجمی ما در حال جواب دادن است. مبارزه ادامه دارد؛ اما اطلاعات می‌گوید ما در سراسر کشور از نقطه اوج مبتلایان جدید عبور کردیم. این رخداد‌های دلگرم کننده ما را در موضعی بسیار قوی قرار داده تا خط مشی‌ها برای ایالات را به منظور بازگشایی کشور، نهایی کنیم.
همچنین فرمانداران ۲۰ ایالت آمریکا که مبتلایان کمتری را دارند، از آماده بودن برای آغاز روند بازگشایی اقتصادی سخن گفته اند.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب: 17905
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *