فوق تخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در سراوان:

فاصله گذاری اجتماعی در نانوایی های سراوان رعایت نمی شود/ مبدل شدن سوپرمارکت ها به محل تکثیر ویروس کرونا

31 فروردين 1399 ساعت 7:14

ابوالحسن صفدری گفت: با توجه به اینکه در سوپر مارکت ها فاصله گزاری اجتماعی رعایت نمی شود، به محل تکثیر ویروس کرونا مبدل شده اند.


ابوالحسن صفدری فوق تخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد:  با توجه به سخنان معاون کل وزارت بهداشت، مردم در این برهه از زندگی باید با کرونا خو بگیرند ولی این موضوع به معنای سفید بودن و بازگشت به روال عادی نیست.

 وی افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی استاندارد یکی از ضروریات و واجبات است که باید شهروندان به آن پایبند باشند.

فوق تخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در سراوان با اشاره به اینکه در صف نانوایی ها و سوپرمارکت ها  در سراوان به هیچ عنوان رعایت فاصله گذاری اجتماعی مشاهده نمی شود، ادامه داد: سوپر مارکت ها به محل تکثیر کننده ویروس کرونا مبدل شده اند. 

صفدری یاد آور شد: اگر امروز در یک خانواده زن، شوهر و فرزندان گرفتار ویروس کرونا شده اند فقط به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی است چرا که این مسئله در گذشته نبوده اما در حال حاضر به دلیل عدم رعایت توصیه های پزشکی مشاهده شده است. 

وی در ادامه به شهروندان توصیه کرد تا نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند چرا که اگر موارد مثبت در طیف بزرگسالان و کهنسالان با توجه به اینکه دارای ظرفیت تنفسی پایینی هستند، رخ دهد، با موارد فوتی بالایی مواجه خواهیم شد. 

فوق تخصص بیماری های عفونی و گرمسیری خاطر نشان کرد: در پایان به جوانان و افرادی که گرفتار مصرف قلیان هستند توصیه می شود از استعمال قلیان با توجه به اینکه ساختار ریه فضای مناسبی را برای تکثیر ویروس به وجود می آورد، خود داری کنند. 

انتهای پیام/


کد مطلب: 17940

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/17940/فاصله-گذاری-اجتماعی-نانوایی-های-سراوان-رعایت-نمی-شود-مبدل-شدن-سوپرمارکت-محل-تکثیر-ویروس-کرونا

شستون
  https://shastoon.ir