800
۰
جانشین اداره جهاد کشاورزی شهرستان سراوان:

سطح مبارزه با ملخ صحرایی بالدار در سراوان به هزار و 710 هکتار رسید/ تخم گذاری و پوره مشاهده نشد

جانشین جهاد کشاورزی شهرستان سراوان گفت: سطح مبارزه با ملخ صحرایی بالدار در شهرستان سراوان به هزار و 710 هکتار رسیده است.
سطح مبارزه با ملخ صحرایی بالدار در سراوان به هزار و 710 هکتار رسید/ تخم گذاری و پوره مشاهده نشد
به گزارش شستون، این روزها شهرستان سراوان میزبان مهمان های ناخوانده از نوع ملخ صحرایی بالدار است که نگرانی هایی را میان کشاورزان به  وجود آورده است.

 قدرت تخریب ملخ صحرایی بسیار بالا است که اگر مبارزه و مقابله با این حشره به موقع انجام نشود ممکن است که خسارات جبران ناپذیری از جمله قحطی را به دنبال داشته باشد.

 از آنجایی که سازمان فائو (سازمان خوار و بار جهانی) هشدار داده که حمله ملخ های صحرایی  به جنوب ایران می تواند آسیب جدی به مزارع  کشاورزی وارد کند، نگرانی های شهروندان سراوانی را دو چندان کرده است. 

 شب گذشته نیز برخی از شهروندان گشتی تصاویری از حمله گسترده ملخ ها به این شهر به این پایگاه خبری ارسال کردند که در همین راستا ایرج رستم زهی جانشین اداره جهاد کشاورزی شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: تصاویر منتشر شده از حمله گسترده ملخ ها به شهر گشت، مربوط به ملخ های بومی هست و برای مزارع کشاورزی مشکلی نخواهند داشت.



 وی افزود: در حال حاضر تا شامگاه روز گذشته سطح مبارزه با ملخ صحرایی در شهرستان سراوان به هزار و 710 هکتار رسیده است.

جانشین اداره جهاد کشاورزی شهرستان سراوان ادامه داد: به محض مشاهده ملخ صحرایی بالدار در مناطق کوه سفید، کسوری و الله آباد منطقه به طور کامل تحت پوشش قرار گرفت و با کمک شهرداری، شوراهای شهر و روستا، دهیاران و کشاورزان عملیات مبارزه با این آفت در حال  انجام است.

رستم زهی گفت: همچنین دو اکیپ به دریدر، بم پشت، اسفندک و کشتگان جهت مبارزه با ملخ صحرایی بالدار اعزام شدند.

کمبود امکانان لجستیکی در شهر احساس نمی شود
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ گونه کمبود امکانات لجستیکی در شهر احساس نمی شود، خاطر نشان کرد:  یک نگرانی در مکان مخزن های آب شهرستان وجود داشت، که با کمک کارشناسان مربوطه منطقه مورد نظر ضد عفونی شد.

جانشین اداره جهاد کشاورزی شهرستان سراوان تصریح کرد:  با توجه به رط.بت و بارندگی که وجود دارد نگرانی هایی به وجود آمده اما سازمان فائو و جهاد کشاورزی در حال آماده باش کامل قرار گرفته اند و اگر مشکلی به وجود آید با توجه به برگزاری جلسه ستاد بحران، مقرر شد دستگاه های اجرایی و نهاد های مربوطه به صورت جهادی وار، وارد عمل شوند.

رستم زهی اذعان کرد: با توجه به اینکه مبارزه با ملخ صحرایی در نوع پوره آن نیز انجام می شود، اگر ملخ صحرایی بالدار در منطقه تخم ریزی کند که تبدیل به پوره شود، مبارزه با مشکل مواجه خواهد شد.


 وی در پایان تصریح کرد: با توجه به پایش های انجام شده تا کنون پوره و تخم گذاری ملخ صحرایی بالدار در منطقه مشاهده نشده است.
 انتهای پیام/
دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 17959
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *