800
۰
در پی مشاهده گونه ای عجیب از ملخ در جنوب شرق مطرح شد؛

شرایط جوی منجر به ازدیاد ملخ های بومی شده است/ 11 نوع ملخ در جهان وجود دارد

امان الله طوقی گفت: شرایط بارندگی در سیستان و بلوچستان به گونه ای بوده که منجر به ازدیاد ملخ بومی در این استان شده است.
شرایط جوی منجر به ازدیاد ملخ های بومی شده است/ 11 نوع ملخ در جهان وجود دارد
به گزارش شستون، همزمان به هجوم ملخ های صحرایی به سیستان و بلوچستان، ملخ های بومی هم در این منطقه به وفور مشاهده  شده است.

در این بین، مشاهده گونه ای عجیب از ملخ در برخی از نقاط کوهستانی و روستایی و حتی در برخی از نقاط شهر، تعجب برخی از شهروندان را به دنبال داشت.


در همین رابطه طوقی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در گفت و گو با شستون بیان کرد: دو نوع ملخ مهاجر و بومی وجود دارد و آنچیزی که در حال حاضر با آن درگیر هستند ملخ مهاجر که از سودان وارد کشور و سیستان و بلوچستان شده است.


 وی افزود: رنگ ملخ های مهاجر صحرایی زرد و طول آن بین58 تا72 میلی متر (از سر تا شکم) است.

 سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان ادامه داد: ملخ های مشاهده شده در برخی از نقاط سراوان از نوع ملخ بومی است و در شرایطی که نور باشد به نور واکنش نشان می دهد.


ملخ بومی برای مزارع مضر نیست
طوقی با اشاره به اینکه شرایط بارندگی در سیستان و بلوچستان به گونه ای بوده که منجر به ازدیاد این نوع ملخ شده است، گفت: این ملخ به نوع ملخ بومی شناخته می شود و هیچ گونه ضرری برای مزارع و باغات کشاورزی ندارد.

وی با بیان اینکه ضرر به اراضی کشور توسط ملخ صحرایی یا دریایی انجام می شود که در سن چهارم و پنجم باشد می تواند به مزارع آسیب برساند، خاطر نشان کرد: همچنین زمانی که ملخ زرد صحرایی گرسنه باشد می تواند به اراضی کشاورزی آسیب وارد کند.



 سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان تصریح کرد: 11 نمونه ملخ در کل جهان وجود دارد که از این تعداد 8 نوع آن در کشور است.

طوقی مضرترین ملخ  را از نوع مراکشی بیان کرد که در کشور وجود دارد و گفت: در وحله بعدی ملخ آسیایی که به تعداد کم وجود دارد مضر است و خطر ناک ترین ملخ، ملخ دریایی است.

انتهای پیام/
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 18157
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *