دانا از کاسبی کرونایی جدید اصلاحات گزارش می دهد؛

چهره سازی انتخاباتی اصلاح طلبان با استفاده از ویروس کووید 19

29 ارديبهشت 1399 ساعت 11:24

روزنامه اصلاح طلب نوشت: « هراس ملت از بقای این ویروس در آینده ایران، می‌تواند دلیل خوبی برای آن باشد تا مردم به دور از موضوع جناح بندی‌های سیاسی، نمکی را به عنوان یک گزینه برای ریاست جمهوری آینده در نظر بگیرند تا بلکه با انتخاب او شانس بیشتری برای رسیدن به یک زندگی عادی در شرایط فعلی داشته باشند.»


به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصلاح طلبان که شکست سختی در انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی خوردند حالا سعی می کنند در سایه شیوع ویروس کرونا برای آینده تئوری سازی کنند و از شکست در انتخابات ریاست جمهوری 1400 جلوگیری به عمل بیاورند.

در همین راستا، این جریان سیاسی در تئوری سازی و القاسازی جدیدی خود با توجه به شیوع بیماری کرونا بیان می کند که بایستی یک پزشک در آینده سکان هدایت قوه مجریه را در دست بگیرد. 
 
در همین راستا، «تقی آزاد ارمکی» جامعه شناس نزدیک به اصلاح طلبان در تئوری سازی جدید اعلام کرد که با توجه به شیوع ویروس کووید 19 بایستی یک پزشک به عنوان رئیس جمهور آینده انتخاب شود.
 
این جامعه شناس نزدیک به اصلاح طلبان در بخشی از گفتگو با روزنامه اصلاح طلب اعتماد بیان می کند:  «من حتی معتقدم رییس‌جمهور بعدی ایران یا حداقل یکی از کاندیداهای مهم انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 حتما پزشک خواهد بود. این زیاده‌خواهی سیاسی اگر بروز یابد، امری است که می‌تواند به سرمایه پدیدآمده طی این مدت لطمه بزند ولی اگر چنین چیزی شکل نگیرد، این سرمایه برای کل نظام کارشناسی کشور در حوزه بهداشت و درمان حفظ خواهد شد.»
 
 
وی می افزاید: « آقای پزشکیان. خود نمکی، وزیر بهداشت. بهترین گزینه شاید نمکی باشد چون هم تایید رهبری را داشته، هم اینکه گروه‌های سیاسی به او انتقادی نداشته‌اند در جریان مبارزه با کرونا و در قالب یک بوروکرات کارا مطرح شده است. البته مشروط به اینکه ناگهان افشاگری عجیب و غریبی درباره ناکارآمدی او صورت نگیرد. حتی قاضی‌زاده، وزیر بهداشت سابق هم می‌تواند مطرح شود.»
 
این تئوری‌سازی حالا توسط جریده اصلاح طلب دیگر یعنی روزنامه آفتاب یزد در حال بسط و گسترش است. این روزنامه در مطلبی که در صفحه یک خود درج شده است، با عنوان «نیاز پاستور به دکتر» نوشت: «  این روزها جو ناشی از کرونا و نیاز به وجود یک متخصص برای مهار آن، بیش از گذشته نام پزشکان سیاستمدار را بر سر زبان‌ها انداخته است. برای همین اگر به دنبال چهره‌هایی بگردیم که بیش از باقی برای تصدی گری ریاست جمهوری به عنوان یک پزشک مطرح باشند به نام تنی چند از وزرای بهداشت سابق و جدیدی برمی‌خوریم که خود را صرفا دراین وزارتخانه حبس نکرده بلکه فعالیت‌های سیاسی را سر لوحه کارشان قراردادند چه بسا بیشتر از کار طبابت.»
 
این روزنامه از سعید نمکی»، وزیر بهداشت به عنوان فردی که می تواند سکان هدایت کار اجرایی کشور را در دست بگیرد سخن گفت و نوشت: « نخستین نام این روزها، سعید نمکی است کسی که در دوران بحران کرونا وزارت بهداشت دولت روحانی را برعهده داشت و به عنوان مرد اول کنترل این بیماری شناخته می‌شود، دولت روحانی مدعی است که به خوبی توانسته کرونا را مهار کند، فارغ از این که این ادعا تا چه میزان درست است اما بی‌تردید القای این موضوع به مردم که سیاست‌های فعلی برای بحران این ویروس موثر بوده است و ثانیا هراس ملت از بقای این ویروس در آینده ایران، می‌تواند دلیل خوبی برای آن باشد تا مردم به دور از موضوع جناح بندی‌های سیاسی، نمکی را به عنوان یک گزینه برای ریاست جمهوری آینده در نظر بگیرند تا بلکه با انتخاب او شانس بیشتری برای رسیدن به یک زندگی عادی در شرایط فعلی داشته باشند.»
 
 
جالب است که این روزنامه در کنار موضوع بیماری کرونا از چند چهره اصلاح طلب از جمله «مصطفی معین»، «مسعود پزشکیان» نائب رئیس مجلس دهم و « سید محمدرضا خاتمی» برادر رئیس دولت اصلاحات که عملکردی رادیکالی دارد به عنوان پزشکانی که می توانند در قامت رئیس جمهور قرار بگیرند، یاد می کند. 
 
به نظر می رسد اصلاح طلبان در صدد چهره سازی شدید برای انتخابات 1400 هستند و به خوبی می دانند که عملکرد دولتی که به شدت حامی آن بودند و همچنین عملکرد اعضای این جریان سیاسی در مجلس و شورای شهر اعتبار آنها را خدشه دار کرده است و از این رو سعی می کنند با چهره سازی جدید آنهم با استفاده از بیماری کرونا و نیاز مردم به بحث درمان و مصون ماندن از بیماری از این موضوع بهره برداری سیاسی کنند.
 
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 18393

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/18393/چهره-سازی-انتخاباتی-اصلاح-طلبان-استفاده-ویروس-کووید-19

شستون
  https://shastoon.ir