800
۰
روزه داری در روزهای داغ کرونایی؛

آتش‌نشانان؛ ایثارگرانی که با زبان روزه به جنگ آتش می‌روند

این روزها که ماه مبارک رمضان با گرمای نیمه بهار و شیوع کرونا همراه شده است هستند روزه دارانی که در کنار توجه به این ماه پرفضیلت هر لحظه آماده دل به آتش زدن و نجات جان هموطنان خود هستند.
آتش‌نشانان؛ ایثارگرانی که با زبان روزه به جنگ آتش می‌روند
به گزارش شستون؛ زمانیکه زنگ ایستگاه آتش‌نشانی به صدا درمی‌آید فرقی ندارد ایام عادی سال باشد یا در ایام ماه مبارک رمضان؛ آتش‌نشانها در هر ایامی آماده به خدمت هستند و در این ماه مبارک لذت خدمت چندین برابر می‌شود.

آتش نشانی یکی از شغل های پر هیجان به شمار می ود که وظیفه آن حافظت از سلامت افراد، جلوگیری از آسیب به اموال و حافظت از محیط زیست است که در دو بخش اطفاء حریق و امداد و نجات فعالیت می کنند.

  آتش نشان ها اغلب افرادی از جان گذشته و داوطلب هستند که عشق و خدمت به خلق خدا و به نمایش گذاشتن شکوه ایثار و فداکاری سلامتی خود را برای حفاظت از جان و اموال افراد به خطر می اندازند.

 تلاش های این قهرمانان بی ادعا که گاها ققنوس وار در شعله های آتش جان می دهند تا به دیگران زندگی ببخشند، باعث شد تا در ایام بحران کروناه و ماه رمضان با یکی از آتش نشانان شهرستان سراوان به گفت و گو بپردازیم.


سلام و عرض ادب و آرزوی قبولی طاعات و عبادات با لطفا خودتون رو برای مخاطبین ما معرفی کنید و اینکه چند سال در این شغل مشغول به کار هستید؟

اینجانب نادر توکلی زاده با پست سازمانی آتش نشان هشت سال در این شغل انجام وظیفه می نمایم


چه چیزی موجب شد که شغل آتش نشانی رو انتخاب کنید؟

از آنجاییکه بنده عملیات امداد و نجات و اطفاء‌ حریق  آتش‌نشانان زحمت کش را در عملیات ها دیده بودم علاقمند به خدمت در این شغل حساس شدم.


تا حالا پشیمون نشدین که چرا وارد این شغل شدین؟ چرا؟
خیر، چون این شغل فقط خدمت به همشهریان بوده که فقیر و غنی از نظر این افراد زحمتکش در یک سطح می‌باشند. نه تنها علاقه ام کمتر نشده بلکه پس از انجام هر عملیات روحیه مضاعف گرفتم
و این خدمت را برای خود عبادت و یک افتخار می‌دانم.

به نظر شما رسالت یک آتش نشان چیست؟
بنظر من خدمه آتش نشان همچون سربازیست که در کل شبانه روز آماده انجام وظیفه و رویارویی و مقابله با هرگونه خطرات ناشی از شغل را داشته و هیچگاه خسته نمی شود.
آتش نشان بدون هیچگونه چشم داشتی به کمک شهروندان حادثه دیده شتافته و در نزد آتش نشان همه شهروندان یکسان هستند و نجات جان و مال شهروندان از اهم واجبات بوده و جان دیگران مقدم بر جان خویش است.

آتش نشانی سخت نیست؟ سختی کارتون رو چطوری تحمل می کنید؟
اگر آتش نشان با علاقه مندی این شغل را پذیرفته باشد، خیر برایش سخت نیست بلکه همچون این شغل را همچون نماز و سایر می داند و بیش از پیش تلاش کرده تا از نعمت ثواب این شغل بیشتر بهره مند گردد.

تو ماه رمضان با دهان روزه برای خاموش کردن شعله های آتیش چطوری  درجه حرارت و گرمای بالا رو تحمل می کنید؟
متذکر میشوم که اگر یک آتش نشان شوق و علاقه به شغل خویش داشته باشد ماه رمضان و سایر ماه ها، گرما و سرما و سیل و زلزله برایش فرقی ندارد.


یکی از شغل هایی که تو بحران کرونا نه تنها تعطیل نشد بلکه وظایفش دو چندان شد آتش نشان ها بودند، ناراحت نشدین از اینکه چرا شما تعطیل نشدین؟

بحران کرونا و هرگونه بلا،امراض،سیل و زلزله برای آتشنشان تفاوتی نداشته و خوشحالی خویش را در شادی و خوشحالی شهروندان می داند.
در شروع بحران کرونا آتش‌نشانان با امکانات معدود خویش خیابان ها و معابر را ضدعفونی کرده که انشاالله کمکی در جهت جلوگیری از شیوع کرونا انجام شود.


خاطرات تلخ و شیرینی که در این کار داشتین رو لطفا برای مخاطبین ما بیان کنید.

کلیه فعالیت آتش‌نشانان اعم از امداد و نجات و اطفای حریق که در جهت نجات جان و مال شهروندان می باشد همراه با خاطرات تلخ و شیرین است اما این خاطرات عزم و جزم ما را در جهت خدمت و انجام وظیفه بیشتر می کند.

سحر و افطاری هاتون چطوری هست تو شیفت کاری
ما در سه شیفت و هر شیفت 6 نفر مشغول بکار هستیم و هر شیفت یک نفر افطاری و سحری را تقبل می کند.

چه خواسته ای از مسئولین دارین؟
خواسته ما از مسولین و دست اندرکاران محترم همان خواسته شهروندان  می باشد چون هنگامی که ما برای انجام وظیفه میرویم شهروندان با غبطه به امکانات محدود مانگاه می کنند و تنها شجاعت و از خودگذشتگی خدمه زحمتکش آتشنشانی را می‌بینند که با این امکانات کم به سینه خطر حمله کرده و جان و مال شهروندان را نجات می دهند.
امکانات و تجهیزات آتش نشانی بسیار ضعیف است، ماشین آلات آتش‌نشانی مستهلک و نیاز به تجهیز دارد، ایستگاه شماره دو که عملیات سفت کاری آن به اتمام رسیده نیاز به تکمیل و تجهیز دارد که سریعا باید فعال گردد.
همچنین باتوجه به اینکه بافت شهر قدیمی است نیاز به یک خودروی پیشرو دارد.

و سخن آخر......
و در آخر من از شما تشکر میکنم که به شغل سخت آتشنشانی توجه نمودید.


انتهای پیام/
سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب: 18405
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *