800
۰
دبیر تهک کشاورزی هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

خسارت 3 پدیده مخرب جوی به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان

دبیر تهک کشاورزی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای اسفند تا اول اردیبهشت ماه سه پدیده مخرب جوی به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.
خسارت 3 پدیده مخرب جوی به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
به گزارش شستون؛ حسن بستانی، دبیر تهک کشاورزی هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با عصرهامون بیان کرد: سیل قوی ترین پدیده مخاطره آمیز بر فعالیت های کشاورزی استان طی مدت مذکور بوده است، این مخاطره حداقل 2 مرحله  در چند شهرستان جنوب استان موجب بروز خسارت های مادی شده است.

وی ادامه داد: برآورد خسارتی که از حجم خسارت سیل فروردین ماه در شهرستان های قصرقند، سرباز، نیکشهر، خاش و فنوج از سوی مسئولان استان اعلام شده، بیش از 400 میلیارد تومان بوده است.

این مقام مسئول افزود: عمده خسارت ها مربوط به اراضی کشاورزی و باغی، فعالیت های دامداری و دامپروری، تخریب چاه ها و چاهک های آب، تخریب بندها و سازه های آبخیزداری، محورهای مواصلاتی بین مزارع و زیرساخت های شیلاتی بوده است.

بستانی ادامه داد: پدیده مخاطره آمیز دیگری که در فروردین امسال بیش از 40 میلیارد تومان به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد، باران شدید و تگرگ است که غالب خسارت ها مربوط به نیمه جنوبی استان بوده است.

وی گفت: به رغم اینکه وزش باد شدید و طوفان گردوخاک دو پدیده مخاطره آمیز پرتکرار در استان هستند که در طول سال فعالیت های کشاورزی را تحت تأثیر قرار می دهند اما در ماه های اسنفد و اردیبهشت گزارشی از میزان خسارت به این بخش دریافت نشده است. با این حال وزش باد شدید در فروردین امسال در شهر زاهدان موجب واژگونی چندین درخت و تیر برق شده است.

دبیر تهک کشاورزی سیستان و بلوچستاندر بخش دیگری سیستان و بلوچستان را استانی پرمخاطره از نظر وقوع پدیده های حدی هواشناسی دانست و ادامه داد: در اکثر ماه های سال سیستان و بلوچستان با مخاطرات جوی مواجه است که سازگاری زیرساخت ها با آنها باید جزو اولویت های استان باشد.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب: 18455
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *