800
۰

ترس و اضطراب ناشی از کرونا را با این نوشیدنی مهار کنید

افراد سالم، مبتلا و بهبودیافته از بیماری کرونا برای درمان ترس، افسردگی و اضطراب ناشی از این بحران، مصرف مرتب شیر گرم را فراموش نکنند.
ترس و اضطراب ناشی از کرونا را با این نوشیدنی مهار کنید
به گزارش شستون؛ به نقل از  بهداشت نیوز، شهاب اولیایی رژیم شناس و متخصص تغذیه گفت: ویروس کرونا می‌تواند برای افراد سالم، مبتلا و بهبود یافته از بیماری؛ تاثیر‌های منفی سلامتی و روحی روانی زیادی داشته باشد. ترس و اضطراب ناشی از ابتلا در افراد سالم و افسردگی در افراد مبتلا و بهبودیافتگان از عوارض این ویروس محسوب می‌شوند.

او در ادامه افزود: یک انتخاب مناسب برای کاهش ترس و استرس بحران ویروس کرونا، مصرف شیر به طور مرتب و روزانه است که فواید زیادی را در پی دارد. در کنار کلسیم، منیزیم، فسفور، پتاسیم و پروتئین هایی که به مقدار فراوان در شیر وجود دارند و باعث سلامت عمومی و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می شوند؛ شیر حاوی ویتامین B۱۲ و اسیدآمینه ای به نام تریپتوفان است. تریپتوفان یک اسیدآمینه ضروری است که پیش‌ساز‌ سروتونین و ملاتونین محسوب می شود. سروتونین به عنوان هورمون آرام‌بخش و شادی آور در بدن نقش دارد. همچنین ملاتونین یک هورمون خواب آور است که در تنظیم خواب و آرامش نقش بسیار مهمی دارد.

 اولیایی گفت: مصرف موادی که منجر به افزایش سروتونین در بدن می شود، می‌تواند در کاهش ترس و افسردگی بسیار مهم باشد. افرادی که در اثر بیماری کرونا دچار اختلال‌های روانی و افسردگی می‌شوند، سروتونین بدن آن‌ها کاهش پیدا می‌کند که با مصرف مرتب شیر (ترجیحا شیر گرم) جبران و برطرف خواهد شد. همچنین شیر حاوی ویتامین B۱۲ است که در واکنش‌های عصبی نقش دارد و کمبود آن در بدن منجر به خستگی، بدخلقی، بی‌حوصلگی و منفی اندیشی می‌شود.

این رژیم شناس و متخصص تغذیه در پایان مطرح کرد: با توجه به موارد ذکر شده توصیه می‌کنیم همه افراد به منظور درمان ترس، استرس و افسردگی از مصرف مرتب و روزانه شیر غافل نشوند.
پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 18468
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *