800
۰

ورزشکاران از این غذاها غافل نشوند

اگر شما قبل از ورزش غذای کافی نخورید مثل ماشینی هستید که به اندازه کافی سوخت در باک‌تان نریخته ‌باشند.
ورزشکاران از این غذاها غافل نشوند
به گزارش شستون؛ به نقل از بهداشت نیوز:  اگر شما قبل از ورزش غذای کافی نخورید مثل ماشینی هستید  که به اندازه کافی سوخت در باک‌تان نریخته ‌باشند. در نتیجه کالری کمتری می سوزانید . در ادامه چند خوراکی سالم را که قبل و بعد از ورزش کردن لازم است بخورید ، به شما پیشنهاد می‌کنیم.
 کورن فلکس:یک کاسه از کورن فلکس با غلات به اضافه شیر کم چرب می تواند مدت زمان طولانی تری شما را سیر نگه دارد و باعث می‌شود اکسیژن خون شما بیشتر شود و همچنین به عضله‌سازی شما کمک می کند.
 سیب یا موز: اگر قبل از رفتن به باشگاه وقت زیادی برای  غذا خوردن ندارید  ۵ تا ۱۰ دقیقه قبل از ورزش کردن یک عدد سیب یا موز بخورید. با این کار شما انرژی لازم برای انجام حرکات ورزشی را خواهید داشت، میوه‌ها یک پکیج مناسب و کامل از مواد معدنی و مغذی هستند.
 مغز‌ها:اگر از آن دسته افرادی هستید که بعد ازظهرها ورزش می‌کنند، شما باید یک میان‌وعده سبک  یک ساعت قبل از ورزش در حدود ۲۰۰ کالری مصرف کنید. بهتر است از موادی با فیبر پایین مثل ترکیب جو پرک و بادام بدون شکر  در حدود 3گرم استفاده کنید.
  سینه مرغ گریل شده: اگر به طور منظم ورزش می‌کنید، بدن شما بعد از ورزش برای ساخت عضلات و سلول خونی به مقدار پروتئین بیشتری نسبت به دیگران احتیاج دارد پس برای وعده ناهار یا شام می‌توانید  سینه مرغ یا بوقلمون را به همراه سبزیجات گریل کنید و بخورید.
 میوه به جای آب‌میوه: میوه را جایگزین آب میوه کنید. خوردن میوه ها به دلیل داشتن فیبر نسبت به آب میوه بهتر است پس در میان وعده‌های خود میوه را فراموش نکنید. خوردن یک کاسه کوچک تمشک  بعد از ورزش درد عضلانی شما را کاهش می دهد. آلبالو و گیلاس هم می‌توانند گزینه های مناسبی باشند.
 کره بادام زمینی:اگر برای یک مسابقه ورزشی آماده می‌شوید، یکی از بهترین میان وعده ها  بعد از ورزش، درست کردن یک ساندویچ با دو عدد نان تست و چهار قاشق کره بادام زمینی است. این ترکیب پروتئین لازم را به بدن شما خواهد رساند.
 آب:میزان آب بدن یکی از مهم‌ترین مواردی است که هر ورزشکاری باید به آن توجه کند. شما احتیاج دارید که آب از دست رفته بدن خود را جبران کنید. اگر  ورزش روزانه شما کمتر از یک ساعت باشد ،  باید در روز حدود هشت لیوان آب بنوشید اما اگر بیشتر از یک ساعت و شدید ورزش می‌کنید، می‌توانید علاوه بر آب از نوشیدنی‌های ورزشی نیز استفاده کنید.
سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب: 18538
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *