800
۰

14 نکته درباره گیاه پرطرفدار کتیرا

گیاه کتیرا بهترین انتخاب برای حالت دادن موها به شمار می رود ؛همچنین می تواند برای درمان عارضه هایی مانند نفریت،دیابت،سرفه ، اسهال و همچنین جلوگیری از رشد سلول های سرطانی موثر باشد. بهتر است به چهارده ویژگی این گیاه در این بخش دقت کنید.
14 نکته درباره گیاه پرطرفدار کتیرا
به گزارش شستون؛ به نقل از بهداشت نیوز، گیاه کتیرا بهترین انتخاب برای حالت دادن موها به شمار می رود ؛همچنین می تواند برای درمان عارضه هایی مانند نفریت،دیابت،سرفه ، اسهال و همچنین جلوگیری از رشد سلول های سرطانی موثر باشد. بهتر است به چهارده ویژگی این گیاه در این بخش دقت کنید.

14 نکته درباره گون و کتیرا
1- گون، گیاهی است چندساله، بوته مانند و دارای ساقه چوبی با برگ هایی مرکب از برگچه های متعدد که این برگ ها اکثرا فرد می باشند. این گیاه مولد کتیرا است.
2- کتیرا به اشکال مفتولی، قطره ای، خرمنی، مسطح و بی شکل به رنگ های زرد، قهوه ای و یا بی رنگ (تا حدی شفاف) وجود دارد. کتیرا در آب، نامحلول است، ولی متورم می شود و به صورت ژله ای سفت در می آید.
3- کتیرا در قرون وسطی از کشور ایتالیا صادر می شده و از قدیم در طب سنتی ایران مورد مصرف بوده است. ریشه گون یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی و رسمی چین است که در فارماکوپه چین ذکر شده است.
4- ریشه به عنوان مقوی و درمان افراد مبتلا به قند (دیابت) و نفریت (التهاب کلیه) مصرف می شود. در طب چین ریشه گون برای بازگرداندن قدرت ایمنی بدن به مصرف می رسد.
5- از کتیرا به عنوان فرآورده های سرماخوردگی به عنوان نرم کننده و ضدسرفه استفاده می شود.
6- مصرف دیگر آن در کنترل اسهال است. چون می تواند مقدار زیادی آب را جذب و از خروج آن از بدن جلوگیری کند.
7- همچنین برای افزایش وزن مدفوع و کنترل حداقل زمان توقف مواد در سیستم روده ای-معده ای مورد استفاده قرار می گیرد.
8- گزارش هایی مبنی بر جلوگیری از رشد سلول های سرطانی در داخل و خارج از بدن توسط کتیرا، به چاپ رسیده است.
9- استفاده دیگر آن در محصولات چسب دندان به علت خاصیت چسبندگی آن می باشد.
10- تاکنون گزارشی از عوارض جانبی کتیرا به چاپ نرسیده است.
11- هرچه کتیرا شفاف و بی رنگ تر باشد، کیفیت بهتر و قیمتی گران تر دارد.
12- از انواع مختلف کتیرا که در اشکال و رنگ های مختلف وجود دارد، نوع ورقه ای بی رنگ یا سفید بهترین، مرغوب ترین و گران ترین نوع کتیراست.
13- با توجه به اینکه ژل تهیه شده از کتیرا و آب ممکن است پس از مدتی خراب شود، بهتر است اولا آن را دور از گرما نگه داشت ثانیا تازه تهیه کرد.
14- بعضی افراد محلول حاصل از کتیرا و آب (امولسیون به دست آمده) را برای حالت دادن به موها و تقویت آن به کار می برند. اثر تقویت کنندگی موها توسط کتیرا از نظر علمی به اثبات نرسیده است ولی حالت دهنده خوبی است.
پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 18580
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *