800
۰
باران همدلی در میدان مبارزه با کووید-19؛

خدمات بسیج جامعه پزشکی برای شکست کرونا تداوم دارد/ از بکارگیری 197 گروه جهادی تا توزیع ماسک و دستکش در سیستان وبلوچستان

فاطمه کمیلی، جانشین بسیج جامعه پزشکی سیستان وبلوچستان با اشاره به تداوم خدمات بسیج جامعه پزشکی برای شکست کرونا گفت: در راستای پیشگیری از روند این بیماری و قطع زنجیره انتقال آن 197 گروه جهادی بکارگیری شده است.
خدمات بسیج جامعه پزشکی برای شکست کرونا تداوم دارد/ از بکارگیری 197 گروه جهادی تا توزیع ماسک و دستکش در سیستان وبلوچستان
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، درحالی قریب به چهار ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور زمان می گذرد که از آغازین لحظات شیوع بیماری فریاد همدلی در سیستان وبلوچستان برای شکست این ویروس طنین‌انداز شده است.

ویروسی که علیرغم تلاش مسئولان امر، گروه های جهادی بسیج و سپاه و... اما در پی عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از سوی برخی شهروندان، هر روز آمار مبتلایان آن بیشتر می شود.  

در حال حاضر تقریبا تمامی استان های کشور درگیر کرونا شده اند و سیستان وبلوچستان نیز با 153 مورد فوتی ناشی از این بیماری و سه هزار و 67 مورد مثبت آزمایشگاهی مواجه است.
 
فاطمه کمیلی، جانشین بسیج جامعه پزشکی سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون به اهم اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از این ویروس اشاره کرد و گفت: بسیج جامعه پزشکی سیستان وبلوچستان از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا دوشادوش مدافعان سلامت در راستای پیشگیری از روند این بیماری و قطع زنجیره انتقال آن با بکارگیری 197 گروه جهادی در عرصه های مختلف به صورت شبانه‌روزی تمام تلاش خود را به کار گرفت و همچنان این خدمات رسانی تا ریشه کنی کرونا ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری رزمایش کمک مومنانه برای دستگیری از مستمندان و افراد آسیب دیده از بیماری کرونا، بسیجیان جامعه پزشکی در یک اقدام جهادی و در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اقدامات شایانی انجام داد که توزیع 203 بسته معیشتی و غذایی و توزیع 432  بسته افطاری از جمله آنها می باشد.
 
اتحاد و مشارکت رمز شکست کرونا
 
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در راستای مقابله با ویروس منحوس کرونا تاکنون سه دوره مساجد و اماکن مذهبی و مدارس ضد عفونی شده، همچنین 44 نقطه از معابر و اماکن عمومی نیز گندزدایی و هزار و 105 بسته بهداشتی و 38 هزار و 484 لیتر محلول ضدعفونی نیز توزیع شده است.
وی تهیه و توزیع بروشور آموزشی به میزان 2 هزار و 755برگ و آموزش چهره به چهره به هزار و 500نفر به صورت عمومی را دیگر اقدام انجام شده دانست و گفت: همکاری در راه اندازی یک کارگاه تولید مواد ضدعفونی، تب سنجی 36 هزار و 813 نفر با همکاری شبکه بهداشت درمان استان، چاپ بنر در جهت مقابله با ویروس کرونا، برگزاری مانور پیشگیری و آموزش، چاپ پنج هزار تراکت آموزشی و چاپ سه هزار و 789 عدد برچسب بسته بهداشتی از دیگر موارد انجام شده برای قطع زنجیره انتقال بیماری کووید-19 می باشد.

جانشین بسیج جامعه پزشکی استان همدلی و مشارکت را رمز شکست کرونا دانست و افزود: توزیع 13 هزار و 800عدد ماسک و 18 هزار دستکش و اهدای لباس ایزوله به میزان 50 دست به بیمارستان های استان از اقدامات مهم انجام شده در ریشه کنی ویروس کرونا می باشد.
 
انتهای پیام/
 
 
سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 18756
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *