زندگی زیر تیغ محرومیت؛

کرونا هم به انتظار 11 ساله مردم شرقی ترین نقطه کشور پایان نداد/از اهمال کاری دولت تا پیمودن 300 کیلومتر راه پرخطر برای درمان

31 خرداد 1399 ساعت 10:48

پس از گذشت یک دهه از زمان کلنگ زنی احداث بیمارستان جدید در شهرستان سراوان مردم این شهر همچنان چشم انتظار روبان افتتاح این بیمارستان هستند.


به گزارش شستون، چند هزار نفر از مردم شهرستان سراوان، سیب و سوران و مهرستان استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرق ترین نقطه کشور سالهاست چشم انتظار افتتاح بیمارستان جدید هستند که همچنان قیچی دولت برای راه اندازی این بیمارستان ناکارآمد است.

 کلنگ بیمارستان ایرانمهر شهرستان سراوان در سال 88 به زمین زده شده است که قرار شد احداث بیمارستان جدید مرهمی برای مردم رنجدیده این منطقه باشد که برای درمان مجبور به پیمودن فاصله بیش از 300 کیلومتری تا مرکز استان سیستان و بلوچستان هستند.
 
پس از گذشت یک دهه از زمان کلنگ زنی این بیمارستان، دولتی ها بارها وعده افتتاح ایرانمهر را به مردم منطقه داده بودند اما هر بار این وعده به زمان دیگری موکول شد.

  
یک دهه انتظار برای ساخت بیمارستان ایرانمهر در سراوان
دهواری یکی از شهرندان سراوانی ضمن ابراز گلایه از وعده های نافرجام دولتی ها گفت: کلنگ احداث بیمارستان جدید سراوان سال 88 به زمین زده شده است اما همچنان پس از گذشت یک دهه باید چشم انتظار افتتاح این بیمارستان و بهره برداری از خدمات درمانی باشیم.

 وی اضافه کرد: بسیاری از شهروندان برای درمان به مرکز استان مراجعه می کنند که علاوه بر رنج درمان باید رنج پیمودن 300 کیلومتر طول مسیر سراوان به زاهدان را نیز تحمل کنند.

این شهروند سراوانی ادامه داد:  با توجه به اینکه در مهرستان و سیب و سوران بیمارستان وجود ندارند، مردم این منطقه نیز برای درمان با توجه به فاصله جغرافیایی و همجواری با سراوان، به این شهر مراجعه می کنند.

دهواری گفت: در حال حاضر با توجه به جمعیت بالای این منطقه، بیمارستان رازی پاسخگوی نیاز مردم سه شهرستان سراوان، سیب و سوران و مهرستان نیست که از متولیان امر انتظار می رود هر چه سریعتر بیمارستان ایرانمهر را افتتاح کنند تا مردم بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.


زمان افتتاح بیمارستان ایرانمهر مشخص نیست
در همین راستا علی رضا شهرکی فرماندار سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: در حال حاضر بیمارستان ایرانمهر شهرستان سراوان بیش از 90 درصد پیشرفت فزیکی داشته و یک سری کارهای فنی باقیمانده توسط پیمانکار در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر باید پروانه بهره برداری پس از اخذ تأییدیه های مورد نیاز صادر شود، ادامه داد:  روند ادارای دریافت پروانه بهره برداری در حال انجام است که پیش بینی می شود تا یک ماه آینده به اتمام برسد اما زمان افتتاح بیمارستان ایرانمهرهنوز اعلام نشده است.

فرماندار سراوان افزود: 160 تخت این بیمارستان در یک مرحله تأمین  و 130 تخت دیگر نیز از وزارت خانه در حال حمل است.

شهرکی با اشاره به اینکه قرار بود با احداث و افتتاح بیمارستان ایرانمهر در سراوان  فعالیت بیمارستان رازی متوقف شود، اضافه کرد:  به دلیل دغدغه ای که در این منطقه وجود داشت و با توجه به نیاز مردم شهرستان مقرر شد که با حفظ بیمارستان قدیم،  بیمارستان جدید به عنوان کمک دوم فعالیت کند.

وی با توجه به اینکه با افتتاح بیمارستان ایرانمهر ظرفیت بیمارستانی شامل بستری، خدمات سرپایی و خدمات تخصصی دو برابر می شود، گفت: در حال حاضر تعداد 50 متخصص در شهرستان سراوان در حال فعالیت هستند که قاعدتا با افتتاح بیمارستان ایرانمهر تعداد پزشکان متخصص نیز در شهرستان افزایش می یابد.


ایرانمهر مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات درمانی
فرماندار سراوان با بیان اینکه می توان خدمات بهتر و مطلوب تر در بستری داشته باشیم، خاطر نشان کرد: با توجه به شاخص های درمانی در شهرستان، سراوان می تواند به یک قطب درمانی تبدیل شود.

شهرکی در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد: پس از شهر زاهدان که دارای آزمایشگاه کرونا است، اولین آزمایشگاه بیرون از ستاد در سراوان راه اندازی شد که می توان گفت این شهرستان تقریبا به یک قطب بهداشتی، درمانی و پزشکی منطقه جنوب شرق که با مرکز استان بیش از 300 کیلومتر فاصله دارد، تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: راه اندازی بیمارستان ایرانمهر در شهرستان سراوان هم از نظر اقتصادی و هم از نظر ارائه خدمات درمانی، بستری و تخصصی پزشکی بهتر از قبل در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

فرماندار سراوان اذعان کرد: از نظر تجهیزات این بیمارستان دارای اولین سی تی اسکن تمام دیجیتال استان، نصب 100 درصدی دستگاه رادیولوژی و دارای یک سری تجهیزات درمانی به روز و پیشرفته است که به نسبت از سایر شهرستان ها ارتقاء ویژه داشته ایم.

انتهای پیام/ 


کد مطلب: 18925

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/18925/کرونا-هم-انتظار-11-ساله-مردم-شرقی-ترین-نقطه-کشور-پایان-نداد-اهمال-کاری-دولت-پیمودن-300-کیلومتر-راه-پرخطر-درمان

شستون
  https://shastoon.ir