800
۰
با حضور جمعی از بانوان؛

کارگاه آموزشی توسعه و مهارت های سیاسی و اجتماعی ویژه بانوان برگزار شد

کارگاه آموزشی توسعه و مهارت سیاسی و اجتماعی ویژه بانوان در راستای مشارکت و حضور زنان در عرصه های سیاسی و اجتماعی در سراوان برگزار شد.
کارگاه آموزشی توسعه و مهارت های سیاسی و اجتماعی ویژه بانوان برگزار شد

به گزارش شستون؛ کارگاه آموزشی توسعه مهارت های سیاسی و اجتماعی ویژه بانوان با حضور معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری سراوان، مشاورر فرماندار در امور بانوان، نصرت خاتون علوی عضو هیئت علمی دانشگاه ولایت ایرانشهر، الهام برزگری نائب رئیس کانون بانوان و همچنین جمعی از بانوان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

شهسوار نصرتی معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار سراوان با اشاره به ضرورت ارائه راهکار و تبادل نظر برای فراهم سازی زمینه مناسب در راستای حضور و مشارکت بانوان در عرصه های سیاسی و اجتماعی شهرستان، گفت: امروزه همه کشورها و به ویژه ایران اسلامی به سمت توسعه و آبادانی سوق یافته اند که  نیروی انسانی عامل توسعه در تمامی حوزه ها از جمله سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره است.

وی با توجه به تأثیر گذاری نیروی انسانی در رشد، تعالی و ترقی جامعه، بیان کرد: نیمی از جمعیت نیروی انسانی را بانوان تشکیل می دهند که نادیده گرفته شدن این قشر یقینا موتور محرکه جامعه ناقص و پر عیب خواهد بود.

 معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری سراوان  با اشاره به اینکه با عدم توجه به بانوان و عدم توانمند سازی برای حضور در عرصه های مختلف راه به جایی نخواهیم برد، ادامه داد: در یک برهه از زمان تحصیل کردن دختران در شهرستان یک ضد ارزش بود اما امروزه به همت و تلاش خانواده شرایط به گونه ای فراهم شده که ضد ارزش به ارزش تبدیل شده است.

 نصرتی در ادامه به استمرار حضور بانوان به عرصه انتخابات شورای اسلامی و مجلس تأکید و خواستار تشکیل سازمان های مردم نهاد با موضوعات اجتماعی از بانوان شد و عدم حضور بانوان سراوانی در انتخابات را قبول شکست دانست.

نصرت خاتون علوی عضو هیئت علمی دانشگاه ولایت ایرانشهر و مسئول کارگروه فرهنگی کانون بانوان سراوان  با اشاره به اینکه فرصت و ابتکار عمل از بانوان گرفته شده است، گفت:  مهم ترین عامل عدم حضور بانوان در  عرصه انتخابات وجود رسم و رسومات و دیدگاه ها فرهنگی و اجتماعی حاکم در این منطقه است.

 وی عدم آشنایی و آگاهی بانوان به اصول دموکراسی، حقوق برابر سیاسی و قوانین ضد تبعیضی را از دیگر عوامل عدم حضور بانوان در انتخابات دانست و ادامه داد: مسائل اقتصادی، نبود پشتوانه برای تبلیغات در عرصه انتخابات،  نبود احزاب سیاسی جهت حمایت از بانوان در شهرستان، سلطه مردان در سیاست و فقدان ارگان های مشخص جهت حمایت بانوان و کثرت آرا به سمت مردان از دیگر عوامل عدم حضور بانوان در انتخابات است.

همچنین الهام برزگری مدرس دانشگاه و نائب رئیس کانون بانوان و مسئول کارگروه اجتماعی کانون بانوان سراوان گفت: جامعه دارای مولفه های زیادی است که مولفه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جزء مولفه های جداناپذیر محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه مهارت با تکرار بارها به دست خواهد آمد، گفت: توانایی ایجاد تغییر تعریف جدیدی است که از باسواد بودن ارائه شده، تغییر باید ماندگار باشد  و در هر لحظه بتوان تغییر را ایجاد کرد.

 مسئول کار گروه کانون فرهنگی بانوان سراوان خاطر نشان کرد: در سراوان بانوان فرهیخته و تحصیل کرده بسیاری وجود دارد که می توانند در خود تغییر ایجاد کرده و با دیدگاه جدید در جامعه حضور داشته باشند.

برزگری با توجه به اینکه جامعه نیازمند تغییر و تحول است، تصریح کرد: برای حضور بانوان در عرصه فعالیت های اجتماعی باید نمادها و عقاید تغییر کند اگر نماد سیاست در شهرستان و حضور در اجتماع مردان هستند، این نماد باید برای حضور و مشارکت موثر بانوان تغییر کند.

انتهای پیام/  
چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 19004
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *