800
۰
مرثیه آب در روزهای کرونایی؛

بحران آب در شرقی ترین نقطه کشور بیداد می کند/ زنگ خطر سلامت در شهر محمدی سراوان به صدا درآمد

سریال کمبود آب در شبکه شهری جنوب شرق کشور در فصل گرما از سالیان دور به قوت خود باقی است و این روزها با شیوع کرونا به بحرانی جدی تبدیل شده است.
بحران آب در شرقی ترین نقطه کشور بیداد می کند/ زنگ خطر سلامت در شهر محمدی سراوان به صدا درآمد
به گزارش شستون، این روزها به هر شهر و روستای سیستان و بلوچستان که سر می زنی باید گوشت شنوای مرثیه تکراری کمبود یا قطع مکرر آب باشد، قصه ای تلخ اما تکراری که گویا مسئولان امر قصد ندارند برای رفع این معضل قدمی بردارند.

مشکلی که هر سال با آغاز فصل گرما شدت می گیرد و گلایه های روستاییان و شهروندان را به همراه دارد اما به نظر می رسد این سریال تکراری در شرقی ترین نقطه کشور قسمت پایانی ندارد.

 محمدی یکی از شهروندان شهر محمدی شهرستان سراوان به خبرنگار شستون گفت: بار دیگر با آغاز فصل گرما در این منطقه شاهد قطع مکرر آب در طول شبانه روز هستیم.


به خطر افتادن سلامت مردم با تأمین آب از منابع آبی غیر بهداشتی
وی افزود: قطعی آب موجب شده تا شهروندان از منابع آبی غیر بهداشتی مانند چاه ها و قنوات آب مورد نیاز خود را تأمین کنندکه این موضوع تهدیدی برای سلامت آنها به شمار می رود.

 این شهروند محمدی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت بهداشت و شست و شوی مرتب دست ها با آب و صابون، نبود مایه حیات در این منطقه نگرانی هایی را به وجود آورده است.

بهروز دهواری عضو شورای شهر محمدی در گفت و گو با شستون بیان کرد: بحث قطعی آب در تابستان معضلی است که کل سطح استان درگیر هستند که شهر سراوان و محمدی از این قاعده مستثنی نیستند.

 وی افزود:  در فصل گرما و تابستان مشکل قطعی آب در شهر محمدی شدت یافته به گونه ای که در برخی از مناطق این شهر سه روز هم آب قطع بوده است.

عضو شورای شهر محمدی با اشاره به پیگیری های انجام شده با مسئولین شهرستانی و استانی، ادامه داد:  مسئولین قول رفع این معضل را داده اند اما تا کنون این مشکل به قوت خود پابرجاست.

آب رسانی سقایی در محمدی مثمر ثمر نیست
دهواری  با اشاره به مشکل تأمین و تقسیم آب در شهر محمدی، خاطر نشان کرد: برای رفع مشکل تأمین آب، حتما باید تزریق آب در شبکه انجام شود که این امر به عهده آب و فاضلاب است که با توجه به پیگیری های انجام شده یک حلقه چاه برای رفع مشکل در نظر گرفته شد اما این حلقه چاه چگونه داخل سیستم تزریق شود مستلزم در نظر گرفتن اعتبار ویژه و پیمانکار است.

وی اضافه کرد: باید برای سیستم لوله کشی، تزریق آب به سیستم شبکه و یا ساخت مخزن برای ذخیره آب در ساعات غیر پیک مصرف ردیف بودجه در نظر گرفته شود.

عضو شورای شهر محمدی خاطر نشان کرد: بافت شهرمحمدی مانند روستاها غیر متمرکز نیست و با توجه به فشردگی جمعیت در برخی از مناطق که بتوان به صورت سقایی آب رسانی انجام شود هرچند آب رسانی به صورت سقایی در حال انجام است اما مثمر ثمر نخواهد بود.



انتهای پیام/
 
چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب: 19005
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *