800
۰
پرسپولیس در پرونده کالدرون هم محکوم شد

بحران در حوالی سرخ ها؛ بدهی 60 میلیاردتومانی به خارجی ها/ قرمزها در آستانه ورشکستگی

قرمزها که طعم موفقیت‌های شیرین و مکرر خود را تنها با کادرفنی‌های خارجی چشیده‌اند، رفتار مناسبی با میهمان‌ها نداشته‌اند و ماجرای آن‌ها با خارجی‌هایشان همواره با دلخوری به پایان رسیده است.
بحران در حوالی سرخ ها؛ بدهی 60 میلیاردتومانی به خارجی ها/ قرمزها در آستانه ورشکستگی
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اغراق نیست اگر پرسپولیس را موفق‌ترین تیم سال‌های اخیر لیگ برتر بدانیم. قرمزهای پایتخت با ثبت رکورد سه قهرمانی پیاپی در لیگ خلیج‌فارس و حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا برای اولین بار در تاریخ این باشگاه، همچنین با ثبت احتمالی چهارمین قهرمانی در لیگ برتر با اختلاف بسیاری نسبت به سایر رقبا در صدر لیست بهترین تیم‌های ایرانی قرار دارند اما این صدرنشینی تنها به مسائل داخل زمین محدود می‌شود. کادر اجرایی و مدیریتی پرسپولیس در سال گذشته این تیم را به لبه پرتگاه رسانده‌اند و با اخباری که هرآن از گوشه‌وکنار باشگاه می‌رسد، ورشکستگی پرسپولیس در آینده‌ای نه‌چندان دور بسیار محتمل به‌نظر می‌آید. قرمزها که طعم موفقیت‌های شیرین و مکرر خود را تنها با کادرفنی‌های خارجی چشیده‌اند، رفتار مناسبی با میهمان‌ها نداشته‌اند و ماجرای آن‌ها با خارجی‌هایشان همواره با دلخوری به پایان رسیده است. پرسپولیس را شاید بتوان بدبدرقه‌ترین تیم سال‌های اخیر فوتبال ایران دانست؛ قرمزها هم با برانکوی محبوب خود از لحاظ مالی بد تا کردند و هم گابریل کالدرون را آزار دادند تا درنهایت کاسه صبر این دو مربی لبریز شود و پرسپولیس را با پرداخت غرامت‌های سنگین محکوم کنند.
در حالی که باشگاه پرسپولیس هنوز مطالبات برانکو ایوانکوویچ و دستیاران کروات او را پرداخت نکرده، فیفا سرخ‌پوشان را به پرداخت رقمی نزدیک به ۷۵۰ هزار دلار در قبال گابریل کالدرون، اینیگو والنسیا و خوآکین محکوم کرده است.
در حکم جدید فیفا آمده که گابریل کالدرون ۵۸۰ هزار دلار باید از پرسپولیس بگیرد. او ۳۰۰ هزار دلار بابت قسط دوم قراردادش طلبکار است و ۲۸۰ هزار دلار نیز باقی قرارداد و پاداش این مربی آرژانتینی است، بنابراین دفاعیه قرمزها در قبال باقی قرارداد مورد قبول دادگاه فیفا نبوده و پرسپولیسی ها به شکل کامل در این پرونده محکوم شده اند. این در حالی است که خواکین و والنسیا هم روی هم ۱۶۵ هزار دلار از پرسپولیس دریافت خواهند کرد تا مجموع این رقم روی عدد ۷۴۵ هزار دلار باشد.
باشگاه پرسپولیس بابت حضور بازیکنان خود در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ۶۵۰ هزار دلار از فیفا طلب دارد که موفق نشده به دلیل مشکلات حاصل از تحریم‌های بانکی این پول را تا این لحظه دریافت کند و درصدد پرداخت بدهی‌های برانکو از این ناحیه بود اما نکته جالب اینکه این مبلغ فقط نیمی از طلب برانکو ایوانکوویچ را پوشش می دهد و مشخص نیست پرسپولیس بی پول چگونه می خواهد بقیه مبلغ به‌علاوه طلب جدیدالورود را جور کند.
قرمزهای تهرانی که نزدیک به یک میلیون و صد هزار یورو نیز به برانکو ایوانکوویچ بدهکارند، اکنون باید این رقم سنگین را نیز به بدهی‌های خود اضافه کرده و مبلغ درخواستی کالدرون را از خزانه خالی باشگاه طلب کنند.
طلب مرد کروات از سرخ‌ها، یک میلیون و پنجاه هزار یورو به همراه پنج درصد سود است. همچنین برادر برانکو و چوک دیگر دستیار برانکو و همچنین بودیمیر مهاجم هموطن آنها نیز در مجموع حدود ۸۰۰هزاریورو طلبکار هستند.
 
رغبتی: ماجرای برانکو را دوستانه حل خواهیم کرد
علی رغبتی عضو هیات مدیره پرسپولیس در خصوص آخرین وضعیت پرونده برانکو ایوانکوویچ اظهار داشت: داستان برانکو کمی پیچیده شده است. او برای تیم زحمات زیادی کشیده و قطعا از حافظه ما پاک نخواهد شد. دوست داریم این مساله خیلی دوستانه به پایان برسد و تمام تلاش خود را در این راه خواهیم کرد.
البته رغبتی بیان کرد که فعلاً خطر کسر امتیاز قرمزها را تهدید نخواهد کرد اما اگر به مبلغ سرسام‌آور بدهی‌های پرسپولیس نگاهی بیاندازیم، درصورتی که برای خاتمه دادن به قائله خارجی‌ها ترتیب اثری داده نشود، سناریوی تلخ فصل 86 – 87  برای سرخ‌ها تکرار شده و با محرومیت‌های سنگین‌تری نیز مواجه خواهند شد.
مجموع بدهی‌های پرسپولیس به‌نرخ یوروی امروز ( 17 تیر ) تقریباً عدد 60 میلیارد تومان را نشان می‌دهد. با وجود قراردادهای جاری بین بازیکنان و کادرفنی فعلی و باوجود شرایط اخیر اسپانسرینگ و کارگزاری‌های باشگاه پرسپولیس، این رشته سر دراز دارد و باید منتظر کشیده شدن کار حقوقی سرخ‌ها به جاهای باریک‌تر نیز باشیم.
انتهای پیام
سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 19197
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *