800
۰
طرح جدید فدراسیون تکواندو؛

محدودیت‌ها ستاره می‌سازند/ اختراع ماسک تنفسی برای تکواندوکاران

فدراسیون تکواندو جهت افزایش آمادگی المپین‌های خود و برگزاری اردوهای تیم ملی در سال منتهی به المپیک، درحال بررسی طرح ماسکی است که تایید آن توسط فدراسیون جهانی به انقلابی در ورزش‌های رزمی تبدیل می‌شود.
محدودیت‌ها ستاره می‌سازند/ اختراع ماسک تنفسی برای تکواندوکاران
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیوع شدید اپیدمی کرونا که تلفات بسیاری را نیز به همراه داشت، همه مسابقات و ایونت‌های ورزشی را در اقصی‌نقاط جهان با تعطیلی و یا تعلیق موقت مواجه کرد. ایران نیز مطابق اکثر کشورهای دنیا به جهت جلوگیری از شیوع بیشتر ابتلای مردم به ویروس کووید-19 توسط ستاد مبارزه با بیماری کرونا، کلیه رقابت‌ها و تمرینات رشته‌های ورزشی تعطیل شد. ستاد مبارزه با کرونا مجوز ادامه فعالیت برخی رشته‌ها مثل فوتبال را صادر کرد اما با درخواست فدراسیون‌های کشتی، کاراته، بوکس و تکواندو مبنی بر ادامه رقابت‌های ملی و باشگاهی به‌علت درگیرانه و پربرخورد بودن این رشته‌ها مخالفت کرد تا نگرانی‌ها در سال منتهی به المپیک بیشتر و بیشتر شود. از آن‌جایی که شیوع موج جدید بحران کرونا در کشور مجدداً اکثر رویدادهای ورزشی را با مشکل مواجه کرده، ارائه یک راهکار مفید برای آمادگی ورزشکاران ایرانی در رقابت‌های پیش‌رو ضروری به‌نظر می‌رسد.
رشته تکواندو که یکی از پرمدال‌ترین و افتخارآفرین‌ترین رشته‌های ایران در ادوار مختلف المپیک به‌شمار می‎رود نیز قاعده تعطیلی را دنبال می‌کند و در سالی که این رشته دو ورزشکار با سهمیه المپیکی به‌نام آرمین هادی‌پور و میرهاشم حسینی را داراست، هنوز نتوانسته نهادهای مربوطه را برای برگزاری ایونت‌های اردویی و تمرینی قانع کند. نزدیکی ورزشکاران این رشته حین تمرین و مبارزه با یکدیگر باعث شده تا نهادهای بهداشتی ذی‌ربط برای صدور مجور فعالیت به تکواندو محتاط‌تر عمل کنند.
ستاد مقابله با کرونا حتی با برگزاری تمرینات ملی‌پوشان المپیکی در شهرهای سفید کرونایی نیز موافقت نکرده تا وضعیت آمادگی المپین‌های ایرانی همچنان مبهم بماند.
فدراسیون تکواندوی کشور اما در راستای مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا و همچنین رعایت پروتکل‌های الحاقی وزارت بهداشت حین تمرین، دست به اختراع طرح ماسکی زده که از انتقال این بیماری جلوگیری می‌کند. این ماسک جدید حین تمرین و مبارزه توسط ورزشکاران استفاده می‌شود تا تنفس آن‌ها با یکدیگر تداخلی نداشته باشد و نرخ شیوع بیماری کرونا حین رقابت‌های ورزشی در این ورزش بسیار پایین بیاید. ماسک جدید البته هنوز به تولید و تایید نهایی نرسیده اما تایید آن توسط وزارت ورزش، فدراسیون تکواندوی کشور و فدراسیوت جهانی تکواندو می‌تواند به اتفاقی بزرگ در عرصه جهانی تبدیل شود و از لحاظ اقتصادی و اعتباری نیز برای خانواده ورزش کشور توجیه مناسبی داشته باشد.

ساعی: ماسک جدید برای تمرینات ایده‌آل است
هادی ساعی مدیر فنی تیم‌های ملی تکواندو درباره این ماسک های جدید عنوان کرد: این طرح را من به وزارت ورزش و جوانان ارائه نکرده ام و این کار توسط فدراسیون تکواندو انجام شده است. اما من طرح این ماسک را دیده ام و از نظر من برای تمرینات بازیکنان خوب و  ایده آل است. با این حال باید وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون پزشکی ورزشی این طرح را مورد بررسی قرار دهند تا در صورت تایید بتوانیم در تمرینات از آن‌ها استفاده کنند.
او همچنین افزود: یکی از بازیکنان تکواندو در کنار این رشته ورزشی در کار تجهیزات تکواندو هم فعال است. طرح این ماسک به اندازه‌ای خوب است که شاید بازیکنان بتوانند بعد از شرایط کرونایی هم از آن استفاده کنند، چون از نظر تمرینات هوازی کمک حال بازیکن و ایده آل است. با این حال هنوز این طرح را  به فدراسیون جهانی ارائه نکرده‌ایم.

 
پولادگر: ماسک درحال بررسی است
سیدمحمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو درباره طرح ماسک های جدید برای تکواندوکاران اظهار داشت: یکی از مبتکران خانواده تکواندو ماسکی را طراح کرده تا مبارزان آن را در مبارزات روی صورت خود نصب کنند تا تنفس آنها با یکدیگر تلاقی نداشته باشد.
وی همچنین تصریح کرد: این موضوع در حال بررسی توسط کارشناسان مجاری تنفسی و ورزشی است و در صورت تایید، این طرح به فدراسیون جهانی و وزارت ورزش ارائه خواهد شد.
به نظر می‌رسد درصورت تایید وزارت ورزش و جوانان و همچنین فدراسیون جهانی تکواندو، انتشار این ماسک در تیراژهای کلان به برگزاری هرچه بهتر و سریع‌تر رویدادهای رشته تکواندو و حتی مابقی رشته‌های رزمی نیز کمک شایانی خواهد کرد. ماسک‌های جدید می‌توانند کرونا را در ورزش‌های رزمی، بالاخص تکواندو زمینگیر کنند تا ورزشکاران با خیال راحت به آمادگی خود در راه مسابقات جهانی و المپیک فکر کنند.
انتهای پیام
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 19290
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *