800
۰

چند روز پس از فروش سهام عدالت پول به حساب واریز می‌شود؟

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت گفت: از زمانی که سهام فروخته می‌شود ۲ روز طول می‌کشد که پول به دست کارگزار برسد و یک روز هم زمان می‌برد تا وجه از طریق شبا به حساب افراد واریز شود.
چند روز پس از فروش سهام عدالت پول به حساب واریز می‌شود؟
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ۹ اردیبهشت ماه امسال با دستور مقام معظم رهبری سهام عدالت بعد از ۱۵ سال آزادسازی شد.

بعد از دستور مقام معظم رهبری بر آزاد سازی سهام عدالت، ۴۹ میلیون سهام دار سهام عدالت این فرصت را پیدا کردند که روش مدیریت مستقیم و تا غیر مستقیم را انتخاب کنند.

افرادی که روش غیر مستقیم سهامداری را انتخاب کرده اند سهام دار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی می‌شود.

افرادی که روش مدیریت مستقیم سهامداری را انتخاب کرده اند، اجازه فروش ۳۰ درصد سهامشان را از طریق بانک‌ها پیدا کردند.

بیشتر بخوانید

سهام عدالت تا پایان سال کامل آزاد می‌شود
مشکلی برای فروش تمام سهام عدالت وجود ندارد
حسین فهیمی سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عدم پرداخت پول فروش سهام عدالت افرادی که به بانک‌ها برای فروش مراجعه کرده اند، گفت: اگر همین امروز هم اعلام شود که سهامداران اجازه فروش تمام سهام خود را دارند، سامانه‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی قادر به پاسخگویی به تمام درخواست‌هاست.

Play
Mute
Remaining Time -1:06
Fullscreen
کد ویدیودانلود
فیلم اصلی
وی افزود: از زمانی که اجازه فروش سهام عدالت داده شد از ۱۹ میلیون نفری که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده اند فقط یک میلیون نفر تقاضای فروش سهامشان را در بانک‌ها ثبت کرده اند این نشان می‌دهد سطح آگاهی مردم بسیار بالا است.

وی بیان کرد: آزادسازی سهام عدالت فقط یک امکان و فرصت به افراد است. ارزش سهام یک میلیون و ۷۶ هزار نفری که فروش موفق داشتند حدود ۲ هزار و ۷۳۷ میلیارد تومان بوده که ۲ هزار و ۷۳۱ میلیارد تومان به حساب متقاضیان فروش واریز شده است و مابقی وجه در پروسه واریز قرار دارد.

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت ادامه داد: از مجموع یک میلیون و ۷۶ هزار نفر متقاضی فروش سهام عدالت فقط پول ۳ هزار نفر به دلیل اینکه شماره شبای حساب بانکی آن‌ها مسدود است و یا راکد بوده، واریز نشده است.

فهیمی افزود: کارگزاری‌ها و بانک‌ها با افرادی که حساب آن‌ها مشکل دارد تماس می‌گیرند تا مشکل آن‌ها را حل و وجه حاصل از فروش سهامشان را واریز کنند.

وی افزود: از زمانی که سهام فروخته می‌شود ۲ روز طول می‌کشد که پول به دست کارگزار برسد و یک روز هم زمان می‌برد تا وجه از طریق شبا به حساب افراد واریز شود.

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت بیان کرد: با توجه به اینکه در زمان فروش سهام عدالت هیچ گونه احراز هویتی انجام نشده است، سهامداران سهام عدالت تنها با یک شماره شبا و شماره تلفن همراه احراز هویت شدند و این اولین بار بود که فرآیند شناسایی مشتری اتفاق افتاده است.

فهیمی افزود: برای اینکه مطمئن شویم سهام به نام فردی است که درخواست فروش را داده نیازمند زمان هستیم و قبل از اطمینان نمی‌توانیم سهام را بفروشیم.

کدام سهام از مجموع سهام عدالت را فروخته ایم؟
وی گفت: کسانی که درخواست فروش یکجای ۳۰ درصد سهامشان را ثبت کرده اند نمی‌دانند نماد کدام شرکت فروخته شده است، اما افرادی که علاقه‌مند هستند تعداد خاصی از سهام و یا نماد خاصی را بفروشند، می‌توانند به کارگزاری‌ها مراجعه کنند.

فهیمی گفت: در حال حاضر ارزش ۳۰ درصد سهام افرادی که دارایی آن‌ها ۵۲۳ هزار تومان است حدود ۲ و نیم میلیون تومان است و اگر افراد مبالغ کمتر دریافت کرده اند باید به جایی که درخواست خود را ثبت کرده اند، مراجعه کنند.

Play
Mute
Remaining Time -0:46
Fullscreen
کد ویدیودانلود
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 19310
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *